• Adrienne

Julibebis 2014

Jag plussade också idag! Bim - 1 tror jag :) Har en tvååring som hinner fylla 3 en månad innan :)

• Adrienne

Grattis alla nygravida! Jag har börjat känna av en del molvärk och blir lite lätt illamående när jag blir hungrig. Och när jag blir hungrig blir jag HUNGRIG! Jag har lite lätt rosafärgade flytningar, det hade jag ibland vid min förra graviditet också under första trimestern. Det känns också som bröstvårtorna är ömma, som att någonting skavt mot dem länge. Har inskrivning den 22 nov :)

• Adrienne

Jag är 25 och sambon 31. Jag har börjat må lite illa, det gjorde jag aldrig med första barnet. Men så här i början tycker jag det är riktigt "skönt" (nåja), välkomnar varje gravidsymptom eftersom jag är rädd att det har gått snett annars. Med första hade jag knappt några symtom förrän efter v 12.

• Adrienne
    Phlippan87 skrev 2013-11-08 15:04:14 följande:
    tror mig känna igen dig lite från juni -11 tråden? Kan det stämma?

Jag är 25 (blir 26 i slutet av månaden) och sambon är 28. Vårt 3e gemensamma 

Ja det stämmer :) Vad kul att vi är ska ha barn samtidigt en gång till :P
  • Adrienne
    Jo anna skrev 2013-11-11 11:34:35 följande:
    Förstår det, jag är också nervös. Kom lite mer blod nu. :(

Jag har haft lite blödningar jag med sedan jag plussade i princip, bara lite lite. Förra veckan kom klarrött blod vid ett tillfälle. Nyligen gjorde jag ultraljud och fick se den lilla, och hjärtat tickade. Men det var på gränsen att det inte gick att se, den var så liten. Jag trodde att jag var i v 6+2 men var i v 6+0 ca. Om den över v 5+4 kan man kanske se ett hjärta sa läkaren. Blödningar är väldigt vanligt och jag hade det förra graviditeten med. Det blev en bebis ändå. Men se till att få kollat upp det så du slipper gå omkring och oroa dig. Hoppas det går bra för dig.
  • Adrienne
    Jo anna skrev 2013-11-11 08:55:33 följande:
    Blödde lite i fredags och i helgen har jag haft jätteont i svanken och google säger att det kan vara missfall på gång. :( Vill ju inte vänta och se.. Jättejobbigt ju. Även om man inte kan göra nått så vill jag ju veta nu om den lever eller inte.

Och jag hade ont i svanken dagen innan ultraljudet förresten. Det var som sagt ingen fara i mitt fall.
  • Adrienne

Själv är jag löjligt svullen och stor om magen. Känns sådär att kollegorna som vet om det redan påpekar det, och en frågade om hon fick ta på magen! :o Är lika stor nu som jag var i vecka 16 med första barnet. Jag är i vecka 6+4....

• Adrienne

Någon mer som har foglossning? Hade kraftig foglossning förra graviditeten med kryckor från v 20 och har inte blivit riktigt bra efter det så jag är inte ett dugg förvånad att det har börjat redan. Har varit och fått foglossningsbälte idag i alla fall och det kändes bättre med det på.

• Adrienne
    mamiama skrev 2013-11-19 20:28:40 följande:
    Adrienne, jag fick det oxå sist kring v 20, vart får man ett sånt bälte? Sjukgymnast eller köpa? Har sett att de rejäla är ruskigt dyra....

Jag får låna det av sjukgymnasten, precis som förra gången, men det kan kanske skilja sig åt beroende på var i landet man bor.
    Lindsey Egot the only one skrev 2013-11-19 20:57:40 följande:
    Min dotter har foglossning och hon får köpa ett själv pga sjukgymnasten har lånat ut alla i hennes storlek. Jag förstår inte varför de inte beställer in fler när det verkar finnas behov av det hjälpmedlet.

Väldigt konstigt att de inte tar in när behovet finns. Jag är normalviktigt men ändå var minsta storleken så stor att en flärp på över 10 cm hänger löst och viftar, precis som när skärpet inte riktigt når byxhällan :P Jag måste lösa det på nåt sätt för så där tänker jag inte gå omkring i 7-8 månader. Förstår inte varför de inte görs i mindre storlek. Eller så har de kanske inte köpt in den storleken.
  • Adrienne
    Bettanspettan skrev 2013-11-19 20:42:28 följande:
    Väldigt ont i höfterna men vet inte om det är fogarna. Mina tidiagre foglossningar har kommit senare och suttit mer i blygdbenet o bäckenet..

Det kan absolut vara foglossning. Jag hade sjukt ont i höfterna sist, och enligt sjukgymnasten berodde det på att musklerna får kompensera för det instabila bäckenet eller något sånt. Än så länge har jag inte ont i höfterna. (ta i trä)
  • Adrienne
    loppanojag skrev 2013-11-28 18:13:40 följande:
    Lägg till mig som vän så lägger jag till dig :)zannah Ljungström

Jag la precis till dig Zannah!
  • Adrienne

Åhnej Veronica1, så otroligt sorgligt :( Kunde de se om det skett nyligen eller om det var en ma? Beklagar verkligen och hoppas på att ni får bli föräldrar snart. Massa styrkekramar..

Veronica1 skrev 2013-12-22 01:00:25 följande:
    Fy fan va livet känns orättvist nu! Fick en liten brun flytning idag & lite ont i magen, vecka 12+1. Fick komma på gynakuten & fostret lever inte! Har gråtit i 6 timmar känns som att vi aldrig kommer bli glad igen. Ska tillbaka imorgon kl 11 för att få tabletter eftersom inte kroppen vill stöta bort det själv. 10:e IVF försöket & vi trodde att nu blir det som vi så länge väntat på men tänk va fort lycka kan ändras till djupaste sorg! Lycka till tjejer!

Svar på tråden Julibebis 2014