• Nilla81

Julibebis 2014

Jag kunde inte vänta i 3 dagar till beräknad mens så jag använde mig av clearblue digitaltest. Det visade gravid 1-2

Men vågar inte riktigt hurra. Det är så tidigt i graviditeten men ändå glad. Har bf den 8 juli enligt uträknaren. 

• Nilla81

Grattis till alla som plussat

Har inte så mycket symtom än. Kan vara lite illamående på kvällen och sen lite molvärk i magen men annars inge mer. Hoppas illamåendet på morgonen inte behagar sig att komma. Har det hellre på kvällen. Brukar ha ganska stort tålamod men det har jag inte längre   Sen känns det som magen är jätte stor men man ser ju inget. Den är fortfarande platt.  

Har inte ring mvc än men kanske dags och boka tid. Känns så overkligt allting, gravid igen  

• Nilla81
    Anni01 skrev 2013-10-31 08:33:47 följande:
    Jag har varit sååå sjukt trött de senaste dagarna. Tack gode Gud så har min dotter sovit hela nätter denna vecka men pga vintertiden tar hon morgon en timme tidigare...
    Fler tröttisar?

Jobbar ni eller vad gör ni om dagarna? Jag är mamma-ledig men ska kanske börja jobba i januari. Om jag mår illa så har dem biten kanske släppt då. Men jag vill hemskt gärna jobba några månader innan jag blir mamma-ledig igen.

Jodå tröttheten har börjat visa sig. Min kollega märkte imorse att jag var lättirriterad och såg trött ut. Vill gärna berätta men väntar ett tag till.

Jobbar inom vården om dagarna och när man är ledig emellanåt försöker man hinna med allt annat 

Någon som tror sig/känner på sig om det är en pojke eller flicka?  
  • Nilla81

Hehe ska få en pojk enligt kinesiska kalendern. Vill helst ha en tjej då jag har 1 flicka och 2 pojkar.
    Hade mys med mannen en gång ett par dagar innan äl så får väl se om det stämmer att det kan bli tjej då. Men blir glad över vilket. När jag väntade min senaste så drömde jag att jag födde en pojk kl 12 på dagen. Det stämde nästan. Jag födde en pojk men han kom 11:49. Kul om man drömmer nåt sånt igen.

Har gjort ett nytt test idag och det visar fortfarande gravid Men nu har jag inga fler. Ringde även BM men där var det bara telefonsvarare men de ska ringa upp om någon timme.  

• Nilla81
    Phlippan87 skrev 2013-11-03 10:30:41 följande:
    verkar inte finnas någon bf-lista. Tycker det är kul med en sådan så jag kanske ska starta en sådan tråd?

Ja det tycker jag du ska göra Roligare och se när alla har BF än att man ska fråga igen hur långt alla kommit.
  • Nilla81
    Kevinsmamma09 skrev 2013-11-03 21:28:56 följande:
    Hej! Jag gör gärna er sällskap här! Plussade i går och fortfarande ganska chockad men känns verkligare för varje timme som går detta är vårt tredje barn och enligt fl:s kalender bf 13 juli. Har de klassiska symtomen som trött, ömma bröst, humörsvängningar, illamående och halsbränna! Att man redan så här tidigt påverkas så mycket!! Fortsatt trevlig söndag!

Grattis och välkommen hit
  • Nilla81

Tappar fruktansvärt mycket hår just nu. Någon som har tips på hur man behåller det?

• Nilla81

Har idag berättat för mamma. Hon trodde mig inte så jag visade en bild på testet. Hon behöver nog smälta det hela. Hade inte räknat med ett 7:e barnbarn. Min närmsta vän fick också veta nu ikväll. Kanske blir att berätta för de andra vännerna i morrn då vi ska ut och käka. De lär undra varför jag inte beställer öl till maten.

• Nilla81
    Lyrasmamma skrev 2013-11-10 08:32:35 följande:
    Lite tidigt kanske, men jag funderar så ändå på vagn! Jag sålde min Brio Happy i somras till några goda vänner då vi inte alla tänkte skaffa nr två nu. De kommer inte alls vara "färdiga" med den vagnen när vår lilla ploppar ut så nu funderar jag. Jag älskade Brion på alla vis, men funderar på att köpa en annan vagn den här gången bara för att det är så kul :) Jag har funderat på Kronan Duo S eller City eller Buggaboo Donkey. Har ni hunnit tänka på vagn än?

Här är en till som också funderar på vagn. Har tänkt en Brio Happy. Är det en bra vagn? 
    Sist hade vi en Brio Nova och var nöjd. Eftersom jag inte har körkort och går ofta så måste jag ha en vagn med stor varukorg under så man får plats när man ska handla.  
  • Nilla81
    Hilmas Mamma skrev 2013-11-10 22:54:53 följande:
    Igår o idag har vi berättat för våra föräldraoro syskon med familjer!! Vi gjorde ett collage med bilder på vår dotter o skrev på "I sommar ska jag bli STORASYSTER!!!" Blev väldigt bra!! Alla ÄLSKADE det!! Blev många grattis, kramar, skratt o tom lite glädjetårar från min älskade pappa!! ❤️❤️❤️ Nu jäklar hoppas vi att tiden går fort!!! 😊😋

Vad kul!!!
    Ja lite fortare får det börja gå. Känns som evigheter. Tycker inte det har känts så här förut, att det har gått så långsamt.
    Min mamma vet om det och mina 4 närmsta vänner samt makens lillasyster med sambo. Har inte berättat så här tidigt förut men det känns bra.  
  • Nilla81

Går in i v.7 (6+0) idag

Säger ni att ni är gravida i ex v 7 eller säger ni 6+0?

Tittade på olika BF uträknare igår och det är allt från 7-11 juli. Konstigt att det kan vara så olika.

• Nilla81
    Hanni88 skrev 2013-11-13 23:59:10 följande:
    Någon här som blivit extra känsliga? Jag gråter för ingenting och skäller ut sambon för minsta lilla... Kan tex gråta mig till sömns för att jag vet att min lilla dotter ska till dagis nästa dag, och att jag då kommer sakna henne... Vill ju bara känna mig glad <3

Jodå känner igen det där. Tappar humöret för inget. Så är man bara tidigt i graviditeten, hur ska det sluta
  • Nilla81

Följer er men skriver inte direkt inget.

Är i vecka 9 (8+3). Mår illa tillochfrån. Ätit postafen men blir sjukt trött av dem. Har inte tagit dem på 2 dagar nu så jag hoppas illamåendet har gått över.

Nästa vecka ska jag på mitt 2:a vul. Första såg dem ett tickande hjärta men 2 hinnsäckar men ena var tom. Ska dit för en extra koll, inget jag behövde men jag ser gärna den lilla en gång till

Har hunnit drömma om att vi såg en pojk på ultraljudet och jag har även drömt att jag födde tvillingar, ena pojke och den andra en tjej med lkg. Dessutom hade hon vuxen tänder. Konstiga drömmar man har. Med min 5 åring drömde jag att det skulle bli en pojke och han skulle födas kl 12 på dagen vilket han nästan gjorde (11:49). Nåja annars mår jag hyffsat bra nu. Får väl se imorrn. Man får ta en dag i taget.

• Nilla81
    lillagreizn skrev 2013-12-01 11:38:01 följande:
    Tar du hela tabletter två gånger per dag? För det gjorde jag med sonen och blev däckad som fan! Nu tar jag ½ tablett ungefär 3 gånger per dag, med 4 timmars mellanrum och känner inte av tröttheten. Ett tips om du inte redan gör det 

Tog 1 tablett om dagen sen minska jag ner till en halv om dagen. Idag och igår samt o torsdags har jag inte tagit nån så jag hoppas illamåendet är borta. Men jag har med mig en halva till jobbet ifall att.
  • Nilla81

Läser här inne dagligen men skriver direkt inte ofta

Vilka härliga magbilder ni lägger upp. Min mage är fortfarande liten, syns knappt men däremot känns det som man är höggravid.
    Igår var jag hos BM och lyssnade på hjärtljud. 146 slag Man hörde direkt *lycka*
    Allt verkar bra enligt BM efter hon känt och klämt och lyssnat. Så nu är det bara för mitt psyke att tänka positivt istället.
    Ska egentligen dit efter RUL men har känt mig orolig över missfall när man läser att så många får. Sen detta är min 4:e ska det gå felfritt denna gång med. Men känner mig lugnare nu. Känner av den lille ibland tror jag
    Kallelse till RUL bokade jag med min BM när jag var där på inskrivning. 11 februari, vad jag längtar!!!
    Sen efter det ska jag berätta för chefen på jobbet och resten. Just nu är det bara en som vet.
    Blir att söka havandeskapspenning med som jag hoppas på går igenom. Den borde det men man vet aldrig med fk.

• Nilla81
    yoshimi skrev 2014-02-07 20:15:29 följande:
    Ni
    Som har barn sen innan, när kom de i förhållande till BF?

Max var punktlig och kom på BF. :)
    Min första om 6 dagar innan BF
    Den andra kom 2 dagar innan BF
    Sist men inte minst kom 1 dag efter BF

Undrar när denna tänker titta ut? Hoppas på att inte gå över tiden

Snart dags för RUL Tisdag närmare bestämt, så dagarna får gärna gå fortare nu.

Svar på tråden Julibebis 2014