Julibebis 2014
Idag på bim-3 fick jag ett plus på stickan. Efter 5 månaders försök. BF 5-7 juli:) några fler som redan plussat? För visst är det ett plus?
Idag på bim-3 fick jag ett plus på stickan. Efter 5 månaders försök. BF 5-7 juli:) några fler som redan plussat? För visst är det ett plus?
Jag lyckas inte ladda upp en bild från mobilen, men det syns tydligt ett plus:)
Grattis till alla som plussat:) jag tog ett nytt test igår på bim som var starkare. Men inte lika starkt som när jag plussade med sonen.. Men det är bara att hålla tummarna för att allt går bra!
Kul att det skrivs så livligt i tråden:) Jag har hittills följt allt på håll. Har mått bättre denna graviditeten än med första barnet men har varit otroligt trött. Denna veckan har också illamåendet gett sig till känna, men bara en liten kräkning än så länge.
Idag var jag hos min gynekolog (7+5) och hon visade mig en liten rund ring och sa "där ser du hjärtat slår lite". Jag såg ingenting eftersom bilden var otroligt grynig men får väl lita på att hennes tränade öga kan se det jag hoppas på. Vi har bokat ett nytt ul i vecka 12.
Hon berättade också att blödningsrisken är större för gravida, att det är mer lättblödande blodkärl därnere. Hoppas på att det är bara det som är fallet hos er som blöder!
Idag är jag lättad och lycklig :) var på tidigt inbokat ul igår. Allt såg bra ut så här långt och den lille sparkade på lika mycket som sin storebror gjorde vid motsvarande tid. Var enligt sm i vecka 11+5 men hon mätte den lille till 6,1 cm vilket skulle motsvara 12+4. Vi får se vad rul visar men hoppas på att inte bli framflyttad iaf. Har känt av att bebisen rört sig varje dag hela veckan. Det är inga sparkar men aktivitet så känns skönt att få det bekräftat och att inte kroppen spelade en ett elakt spratt. Känns otroligt skönt och nu har vi så smått börjat berätta för de vi träffar:)
Hej på er!
Det var länge sen jag skrev pga. att jag har problem med inloggningen på mobilen men jag följer er dagligen:) Idag var vi äntligen på rul och allt såg bra ut med bebisen, så skönt att få höra:) Jag blev framflyttad och är idag på 18+4 (istället för 18+2) och BF är numer 3 juli. Tyvärr kunde inte barnmorskan se om det var en kille eller tjej. Det blir en lång nyfiken väntan för oss båda....
Vad kul att höra om alla bebisar som fötts och alla andra i samma situation. Jag är inne och läser varje dag även om jag inte lyckas vara särskilt aktiv. Själv är jag på BF+4 och trots att jag är helt inställd på att gå över tiden med två veckor (sonen kom BF+10) känns det som att bebisen aldrig kommer vilja komma ut frivilligt. Jag har inga som helst känningar förutom sammandragningar som inte känns. Med sonen hade jag regelbundna förverkar i perioder i två veckor innan han kom. Så det blir väl att hoppas på igångsättning på 41+0... Tills dess försöker jag umgås med sonen och passa på att vila så mycket som möjligt.
Lycka till allihop!
Grattis till alla ni som fått era bebisar!
Själv fortsätter väntan, BF + 13 för mig idag, fast jag är helt inställd på att bli igångsatt. Förhoppningsvis sker det på fredag om det inte är fullt på förlossningen.. Är inte alls förtjust i tanken att gå överburen i flera dagar med de risker det faktiskt innebär.
När det gäller hinnsvepning blev jag mycket förvånad när min BM sa att alla erbjöds det i 39+0 här. Så var det definitivt inte på den barnmorskemottagning jag gick på med första barnet. Så jag har faktiskt hunnit få två stycken. En i 39+0 och en i 41+0. Den sista var hon ganska så tuff på och det kändes rätt rejält men det enda som hände var att lite av slemproppen släppte dagen efter. I övrigt har jag inte haft en endaste förvärk eller någonting.. Så stor skillnad mot sonen där jag hade förverkar från sex veckor innan förlossningen och regelbundet från och till de sista tio dagarna. Det slipper jag ju denna gången i alla fall :)
Det känns så klyschigt men ni som väntar på era små, ni väntar verkligen på något gott och som kommer att komma snart!
Själva fick vi vänta ända till BF+16 innan vår dotter behagade komma ut (blev igångsatt på BF+15). Trots en jobbig igångsättning och förlossning som inte var mycket smidigare trots att jag var omföderska är ju allt så otroligt fantastiskt när de väl är ute. Så håll ut!