• Anni01

Julibebis 2014

Hej allihop! Hoppar in i denna tråd då jag testade idag och jag fick fram ett svaaaagt positivt streck (BIM - 3). Beräknad fl kring 5-6 juli. Har även en liten tjej på 14 månader. Vi försökte då aktivt 1,5 år (med ÄL-tester och hela köret och betydligt längre än så när vi bara inte skyddade oss). Trodde det skulle ta ett tag denna gången också men döm vår förvåning när det tog sig på första försöket. Förvånad Solig

• Anni01

Jag har känt mig extra känslig ända sedan ägglossningen, har börjat grina för de konstigaste sakerna och nästa stund känt mig hur glad som helst. Inte bekant med den känslo-bergo-dal banan men har viftat bort det med sömnbrist och trodde dessutom inte jag kunde börja känna symtom så fort... Men i lördags när jag blev hur deppig som helst av att maken inte ville gå in och fika med mig när vi höst-rensade i trädgårn så kände jag att "nej detta är inte jag, nu testar jag". Och jodå ett plus var det, haha. 
    Annars är jag törstigare än vanligt. Men mer symtom än så är det inte just nu. Hoppas verkligen att slippa så mkt illamående denna gång, tyckte det var hemskt förra gången. :S 

• Anni01

Jag har varit sååå sjukt trött de senaste dagarna. Tack gode Gud så har min dotter sovit hela nätter denna vecka men pga vintertiden tar hon morgon en timme tidigare...

Fler tröttisar?

Jobbar ni eller vad gör ni om dagarna? Jag är mamma-ledig men ska kanske börja jobba i januari. Om jag mår illa så har dem biten kanske släppt då. Men jag vill hemskt gärna jobba några månader innan jag blir mamma-ledig igen.

• Anni01

Jag sitter och funderar på något roligt sätt man ska berätta för familjerna... Har funderat på att köpa en tröja det står Storasyster på till min dotter så att hon får "berätta". Någon som vet vart man kan hitta...? Vill inte berätta förrän vi har gjort KUB. Om vi får tid innan jul så vore det ett bra tillfälle att berätta. Tänkte ge kalender med bilder på vår dotter till mormor/farmor och då tänkte jag om man skulle skriva in på BF att de ska få ett barnbarn... :) Får väl se vad man hittar på för roligt sätt. 
    Hur har ni berättat/ska berätta?
    Hittils vet bara mina två bästa vänner (och maken såklart ;)).  

• Anni01

Skönt Phlippan87! :) 
    Trodde också det skulle bli svårt att få VUL förra graviditeten och hade förberett ett övertalnings-tal men behövde bara nämna att vi fått missfall och försökt länge så var det fixat. :) Vet inte om vi ska be om ngt denna gången känner mig märkligt nog mycket lugnare men oron kanske kommer när jag förstått att jag faktiskt är gravid. Tungan ute

• Anni01

Skönt att läsa att det inte bara är jag som har svullnat. På kvällen känns det som jag är i vecka 20 typ. :S Ska försöka att hålla mig ifrån alltför mycket snask och godsaker denna graviditet, tyckte det var så himla tungt i slutet på förra graviditeten men det kanske det blir oavsett om man går upp 10 eller 25 kg. 

Ni som har barn sedan tidigare, kommer ni låta dem vara hemma eller gå på förskolan 15 h? Jag har inte bestämt mig men det lutar åt att hon får vara hemma. Hon ska skolas in till våren så beror väl lite på hur hon trivs. 

• Anni01
    Nimah skrev 2013-11-10 10:12:14 följande:
    Vi har en emmaljunga citycross och en baby jogger city mini tror jag den heter. Sonen fyller tre några månader efter bf så vet inte om man behöver syskonvagn. Känns ändå för tidigt för att våga tänka på sånt för mig.

Tog ett nytt digitalt idag i v 5+2 men fick 2-3 istället för 3+. Kan ju inte räkna med att den slår över exakt på dagen men känns ändå jobbigt. Önskar jag inte testat igen. Vet inte hur jag ska göra nu, om jag ska köpa ett till. Men de är rätt dyra och ger ändå ingen garanti för att allt är som det ska. Avskyr de här första veckorna när risken är så stor att nåt går fel.
    Förra gången tog jag ett digitalt test och det visade också 2-3 trots att det borde stått 3 + med råge. Men allt gick bra iaf. Tror inte man ska ta de testen med blodigt allvar, så ta det bara lugnt! 

Ser att ni diskuterar syskonvagn. Min tjej kommer vara 1 år och 10 mån när nr 2 föds och vi köper troligen ingen syskonvagn. Men vi har inte använt vagn sådär jättemkt. Hon föredrog sele i början och sedan hon började gå vid 11 månader så går hon hellre än åker vagn. Har för mig att jag har sett att man kan sätta fast en extra sitt-plats på vagnen (istället för stå-bräda)?!

Idag tror jag att jag fått en dubbel dos med hormoner för mitt humör har gått upp och ner sådär 300 ggr och har gråtit för allt och ingenting. Illamåendet kom som ett brev på posten idag också, tror det nästan är på dagen samtidigt som förra graviditeten.  
  • Anni01
    Surrih skrev 2013-11-12 11:35:20 följande:
    Hm. Kan någon hjälpa mig lite här. Jag räknade att jag var typ v6 nu. Men så ringde Bm om tid för inskrivning. Så enligt henne räkna man från sista mensen men jag har ju räknat på den mensen som inte kom! Så enligt henne va ja typ 10 veckor?! Plussade förra veckan med cb, stod gravid 1-2v. Vad stämmer?? Haha

Man räknar preliminärt från senaste mensens första dag. Men bf stämmer ju sällan eftersom alla inte har 28 dagars menscykel.

Brukar du ha länge mellan mensen? Isf kan det ju ändå stämma som graviditet-testet visar, 1-2 veckor men då ska du ha en lååång cykel.
  • Anni01

Vad ledsen jag blir för din skull Bebisfabriken. :( Känner igen känslan av att det nästan känns som ett hån när

kroppen fortfarande känner graviditetssymtom, kände likadant när jag fick mitt MA. Kram och lycka till i fortsättningen

• Anni01

Många nya, vad roligt med en massa sommar-bebisar! :)

Iness: Inte konstigt om du inte hunnit förstå eller har svårt att glädjas när ni inte riktigt planerat för det. Men jag förstår det som på dig att behålla barnet känns som det enda rätta? Det kommer sjunka in snart ska du se och med det kommer nog också glädjen. :)

Är det någon som märker skillnad i illamåendet på vad ni äter? Ngt som är Big No och något ni mår toppen av? Jag har dragit parallellen att min bebis vill ha en riktigt tjock och go mamma för de ggr jag ätit hamburgare (2 dagar i sträck nu, haha) så har jag mått som en prinsessa i flera timmar. Annars är illamåendet över mig nästintill konstant. Kan dämpas lite av att äta men om jag försöker vara nyttig och tex äta frukt så är det tillbaka efter typ 5 minuter. Så som sagt, hamburgar-diet närmsta framtiden? :P Jag är iaf inte det minsta socker-sugen (till skillnad från annars) så godis går helt bort. Viss färdigmat (frysta rätter) går också bort. Har väldigt svårt för dotterns burkmat också (ja inte för att jag äter det själv :P men bara lukten och åsynen av det)...lite synd när hon är inne i en period när hon matstrejkar hemma-lagad mat.

• Anni01

HollyH: har också haft en bättre "illa-mående-dag" idag. Testade åksjuke-band idag och trodde inte så mkt på dem innan men nu börjar jag tro att de gör effekt trots allt. Fler som testat såna, funkade det på er?

• Anni01

Hänger inte riktigt med och skriva så mkt men jag brukar läsa varje dag. :) Jag vill gärna komma mer i FB-gruppen också och har skickat en vän-förfrågan till dig Zannah. :) Heter Annika och på min profilbild är det jag och dottern. :)

8+1 idag. Nedräkning till v 12-14 där jag slutade må illa sist. Är lite less på detta konstanta illamående. För övrigt bokade jag tid för KUB igår, fick tid 27/12. :) Idag var vi på inskrivning hos BM, kändes nyss som man var där och mätte blodtryck och kissade på stickor. Vår tjej är ju bara knappt 15 månader. Känns overkligt att lilla hon ska bli storasyster. Men kul! :)

• Anni01

Hänger inte riktigt med och skriva så mkt men jag brukar läsa varje dag. :) Jag vill gärna komma mer i FB-gruppen också och har skickat en vän-förfrågan till dig Zannah. :) Heter Annika och på min profilbild är det jag och dottern. :)

8+1 idag. Nedräkning till v 12-14 där jag slutade må illa sist. Är lite less på detta konstanta illamående. För övrigt bokade jag tid för KUB igår, fick tid 27/12. :) Idag var vi på inskrivning hos BM, kändes nyss som man var där och mätte blodtryck och kissade på stickor. Vår tjej är ju bara knappt 15 månader. Känns overkligt att lilla hon ska bli storasyster. Men kul! :)

Svar på tråden Julibebis 2014