• Leeloo

Julibebis 2014

Hej.
    Grattis alla till era plus. Själv plussade jag i söndags! Har två barn sen innan, födda 05 och 07. Så det blir ett ordentligt hopp mellan yngsta och bebis.
    Jag har bf 5-7 juli.   

• Leeloo
    Teereseee skrev 2014-01-28 13:46:11 följande:
    Bara jag som kan ha mina jeans fortfarande? :/ Blir ju lite orolig nu!
    Vad skönt! Jag behövde köpa mammabyxor i v 11! Hade gärna haft lite mindre mage ibland..
  • Leeloo

Oj dåligt humör skulle jag kunna dela med mig av. Jag har så det räcker och blir över. ð??? Det bara smäller till och jag tänder till på alla tio. Usch vad det är jobbigt. Och så grinar jag i tid och otid.

• Leeloo

Jag fick oxå mitt senaste barn 07 och det ska bli spännande att se hur bland annat förlossningen blir. Första tog 46 timmar, andra 6 timmar, undrar hur lång denna blir? Andra var sjukt intensiv men man va så fräsch efter om man jämför med den första liksom.

• Leeloo

Det är olika för alla. Jag går in i ny vecka på torsdagar. Är nu i v 20.

• Leeloo
    Lindsey Egot the only one skrev 2014-02-12 09:14:47 följande:
    Har haft sammandragningar med värk i ländryggen från fyra i morse. Efter konsultation med förlossningen kl 6 så skulle jag ringa min bm kl 8 och hon hänvisar mig till förlossningen för MVC har inga läkartider idag. Så nu måste jag åka in. Känns inte alls roligt. Jag som har sjukhusskräck inkl stor smärträdsla. Lilltösen sparkar kraftigt iaf efter varje sammandragning.
    Åh fy! Hoppas allt går bra och att det inte är någon fara för dig eller bebis.
  • Leeloo

Jag var hos bm i måndags och var då i v 20. Nästa besök blir i v 25. Jag fick lyssna på bebis i måndags och det var superhäftigt. Det slog inte ultraljudet men det var nära. ;)

• Leeloo

Nu har jag inte varit inne i denna tråd på väldigt länge.
    Är det någon som tänkte söka graviditetspenning (förut hette det havandeskapspenning)? Jag tänkte söka det då jag jobbar på förskola och jobbar redan nu halvtid. Är sjukskriven halvtid sen i mitten på februari.

• Leeloo
    gubbenhilfe skrev 2014-04-15 14:28:52 följande:
    Jag rakar oxå i blindo och hoppas på det bästa. Tänker att flera års erfarenhet borde gr någon slags känsla för hur det ska vara.
    Haha jag har inte vågat mig på det riktigt än. Men iom att det var längesen jag såg hur i hela friden det ser ut där nere så kanske jag borde ta tag i det nu. Tungan ute
  • Leeloo
    Fiamedbarn skrev 2014-04-22 15:11:41 följande:
    Jag har också haft problem med ökad tyngdkänsla i underlivet emellanåt och speciellt när jag sitter på toaletten. Jag är lite orolig för att det kan handla om att livmodertappen är försvaga, ska fråga om det imorgon när jag ska till bm. Den tyngdkänslan känner jag bara igen från efter förlossningen då det kände som hela underlivet skulle ramla ner.

I samband med detta har jag också haft svårare med att hålla tätt vilket är jättepinsamt! Om jag hostar (varit vrålförkyld över påsk!) så kommer det så gott som alltid en droppe om jag inte är helt nykissad. Även på morgonen precis innan jag hinner ta första morgonkisset. Och även när jag sträcker på mig i sängen!! Känns inte alls bra och jag sätter samman det med den ökade tyngdkänslan i underlivet....
    Usch det låter obehagligt!

Själv har jag dragit på mig falsk ischias, trodde sjukgymnasten som jag pratade med i telefon. Jag ska hoppa runt på kryckor, fast även det gör så sjukt ont och inte jobba. Vissa stunder kan jag inte ens gå, alltså inte ett steg för det smärtar så i hela benet..
Svar på tråden Julibebis 2014