Julibebis 2014
Hoppar in här också! BF 4/7, 4:e barnet.
Jag började på en annan tråd i medlemstrådar BF Juli 2014. Man är ju inte i första trimestern hela graviditeten!
Hoppar in här också! BF 4/7, 4:e barnet.
Jag började på en annan tråd i medlemstrådar BF Juli 2014. Man är ju inte i första trimestern hela graviditeten!
Jag är trött, har molvärk, känner av fogarna (har haft foglossning med alla tre innan) och har börjat må illa på kvällarna (samam som med de andra). Dock tycker jag att det kom starkare och tidigare, minns inte att jag mådde illa redan i v 5 med någon av de andra.
"Önskar" inget specifikt kön då jag tycker att barn är framst barn och både lika och olika så könet säger inte så mkt. Men om jag ska gåg på nå känsla så känner jag pojke. Det säger den där kinesiska kalendern också och den har sagt rätt på mian tre tidigare. Jag har flicka född -03, pojke född -06 och flicka född -11. Har hängt här på Familjeliv av och till sedan 2005.
Jag har "växtvärk" känner av foglossning och mår illa på kvällarna. Mådde inte illa förrän i v 7-8 med de andra. Redan i slutet på v 5 nu.
10-åringen här kommer inte heller att bli överlycklig. men sånt är livet. Utsalegt på det stora hela tror jag iaf att syskon berikar varandra i livet.... <3
Jag är 34, min man är jämngammal så inget lamkött här inte.
Mår grymt illa, men inte ås jag spyr. Mådde inte såhär illa och itne så här tidigt, med ngn av de andra. Måste skaffa seabands. De hjälpte förra gången men mådde inte riktigtl ika illa då. Heeela dagen. SÅ idag var jag hemma, passade på att vabba då minstingen var risig hon också.
Jag har defintivt funderat på vagn jag har haft över 60 olika barnvagnar, men itne så många syskonvagnar.
Det blir nog en Bumbleride Indie Twin här. För syskonvagn behöver vi, även om inte storasyskonet i vagnålder kommer att åka så mkt.
Eftersom det är mitt fjärde barn vet jag att vi behöver syskonvagn, pga det liv vi lever. Vi går mycket, bor på landet och jag har inget körkort. Barn nr 3, som är minstingen nu, kommer att vara 2,5 när 4:an kommer. För oss räcker det inte med ståbräda, även om det gör det får en del andra.
Jag gillar vagnar! Jag gillar att testa olika och så gillar jag att fixa med dem. Jag köper ofta lite halvskruttiga och fixar upp och säljer sen, även en del retrovagnar som jag gillar. Därför har det blivit många. Jag har dock testat i prncip alla kända större märken på nya vagnar också. Har några favoriter i olika "vagnsklasser".
Det jag redan bestämt är iaf att vi ska ha en retro liggvagn till bebisen, Finns inga mer underbara vagnar för den första tiden... <3
Oooh, är inte så förtjust i just city cross, vill ha antingen Classic chassi med lufthjul, eller min favorit, Ozone. Men jag gillar nya Viking. Vi har dock en Viking ur Emmaljungas gamla kollektion, alltså en retrovagn som också heter Viking... De återanvänder namnen.
Jag har aldrig haft en enda punka fast jag haft lufthjul på vagn i över 10 år nu! Platta punkteringsfria hjul a l a City cross och scooter samlar bara snö i det klimat jag bor. Hela hjulen blir som feta snöbollar.
Nu mår jag illa lite hipp som happ och idag har jag inte mått illa särskiltm ycket. hur är det för er andra som mår illa?
Jo anna: Börjar din systers namn på C och har hon ett barn fött eller beräknat i december 2011? i så fall var/är vi med i samma decembergrupp. Hon berättade idag i vår hemliga fb-grupp att hennes syster som var i v 7 just fått tvillingbesked efter att ha åkt in med en blödning. Så jag tänkte att det kanske är du...
Vi har inte aktivt tagit reda på könet på våra tre, men på nr 3 såg vi väldigt tydligt var det var vid RUL. Jag är en sån som gärna blandar kläder och leksaker hejvilt så vi behöver inte förbereda med några särskilda färger... Det känns inte viktigt helt enkelt. Sn kan man ju vara nyfiken för att man vill veta alltalltallt om bebisen där inne...
Jag får ingen reson på illamåendet. Det kommer lite närsom och lite hursomhelst. Ibland på morgonen, ibland på kvällen, ibland trots att jag ätit precis och ibland när jag itne ätit på länge. Jag förösker ätal iteo ch ofta för att hålla det på stången men ibland kommer det ändå. Igår mådde jag itne illa förrn på kvällen, idag mår jag illa från start... Om man kunde veta så man kunde planera...
Mina tips är iaf:
Ingefärste på morgonen
Mandlar kontinueligt hela dagen
Seabands
Mandariner
Vi ska göra KUB i v 11-14, då får vi ju se bebisen. Här får alla göra det, om man vill, annars är det för mammor över 35 i många landsting. Vill ju se bebis ju.
Dock går tiden rätt fort när man har hektiskt liv med 3 barn hemma...
Jag berättade för 10-åringen idag, då jag märker att ho nreagerar på att jag mår dåligt. I 10 minuter trodde hon att jag drev med henne... Hon är inte så sugen på fler småsyskon, hehe.
Läkarbesök idag, fick lergigan comp utskrivet mot illamåendet och blev sjukskriven 2v framåt. Läkaren klämde på livmodern och var förbryllad över att den kändes så stor för veckan. å andra sidan är jag inte 100% att min uträkning stämmer. Och med fjörde barnet kanske den är större och mer framåtlutad, vad vet jag. Jag frågade om det kunde vara fler än en bebis och då sa hon: "NU blev det intressant, det tänkte jag inte på!" och så fick jag en remiss till kvinnokliniken för att göra VUL... Tänk om det är TVÅ!
My2girls, jag har fått mer och mer molvärk för varje graviditet. Jag är uppe och kissar 2ggr varje natt nu också. Saker och ting rumstreras om därnere, det är inte bara livmodern som växer utan tarmar som ska flytta på sig, en massa gaser osv. Så det är säkert ingen fara.