Inlägg från: cookie8409 |Visa alla inlägg
  • cookie8409

Julibebis 2014

Hej Alla och Grattis till era plusGlad, hoppar in här då jag plussade i fredags på BIM, 7 försöket.
    Har en son som är född september 2011. BF 3 juli enl graviditetsuträknaren. Ska till bm på första samtal på måndag och då skulle jag få tid till inskrivning. Hoppas att man får göra kubb innan jul.

Får alla här göra kubb?

Har känt svagt illamående nästan hela tiden och humöret har inte varit på topp + ömma bröst. Med sonen hade jag en toppen graviditet så kan knappast bli bättre Tungan ute .

• cookie8409
    tess7601 skrev 2013-10-29 19:58:53 följande:

Hej
    Jag plussade igår bf 4juli men det blir nog tidigare datum pga planerad kejsarsnitt.

Oron över att det ska sluta i ett missfall som i förra månaden är stor.   

Får man fråga varför du får planerat kejsarsnitt?
    Jag kommer troligtvis också få det, pga att jag har trångt bäcken. Blev akut snitt med sonen.
    Känns sådär just nu med ett snitt igen, men man får väl prata igenom allt med bm.

• cookie8409
    Svartvinbär skrev 2013-11-02 08:39:37 följande:
    Grattis all nya!

Ni som varit gravida innan, har det skilt mycket på hur ni har mått?!

Än är det ju ganska tidigt men tycker mig må mycket bättre denna gång eller så är det för jag tar det mycket lugnare nu....
    Jag mår hittills sämre denna gången, men är ju bara v6 än. Med sonen var jag "bara" jäkligt super trött i början. Nu har jag svagt illamående flera gånger om dagen, väldigt uppblåst mage och ömma bröst. Men men man känner ju av graviditeten iaf, dock känner jag mig inte lika trött denna gången. Jag mådde jätte bra hela förra graviditeten... Längtar tills vi får göra kubb test.

Vad är Vul som endel av er gör? 
  • cookie8409
    HollyH skrev 2013-11-01 13:43:56 följande:
    "Önskar" inget specifikt kön då jag tycker att barn är framst barn och både lika och olika så könet säger inte så mkt. Men om jag ska gåg på nå känsla så känner jag pojke. Det säger den där kinesiska kalendern också och den har sagt rätt på mian tre tidigare. Jag har flicka född -03, pojke född -06 och flicka född -11. Har hängt här på Familjeliv av och till sedan 2005.
    Holly när är din flicka född-11? Tycker mig känna igen din signatur, har en pojke född sep-11, känns som vi kanske hängde i samma tråd då ;) Skulle varit en augusti bebis!!
  • cookie8409

Är det någon här som tränar pump eller annan form av styrketräning? Jag har tränat pump sen efter min förra graviditet och brukar för övrigt springa ibland och så promenader. Hade lite uppehåll i sommras men började träna igen efter sommaren. Jag tränade ganska länge min förra graviditet, men då var det annan form av gympa och aerobic. Känner mig lite orolig när det är så mkt vikter och tyngder i träningen nu, har läst om at man ska vara försiktig med utfall och knäböj och det gör vi väldigt mkt. 
    Är det någon som har erfarenhet eller vet något om just styrketräning eller då pump under graviditet?? 

• cookie8409
    drömmaromsmått skrev 2013-11-02 10:13:40 följande:

Jag tränar tung styrka och har gjort ända tills precis nu men jag har fått väldigt mycket molvärk så jag har lugnat mig med t ex hopp som burpees osv någon löpning har jag inte heller fått till och kroppen längtar efter det men jag tror jag får ta det lugnt eftersom jag har haft stora problem med fogarna mina två andra graviditeter.

Satsa på att bibehålla istället för att öka vikterna så ska det nog inte vara någon fara, jag kommer nog sänka mina lite i alla fall att ta 12kg/hantel i axelpress och arnoldpress just nu känns lite tugnt för mig just nu eftersom jag har mycket känningar i ryggen och en gammal skada där så jag tänker inte utmana ödet men jag fortsätter träna ändå (och så kommer jag nog lipa lite över att mina snygga armmuskler försvinner)   

Annars är träning bara bra för det ökar genomströmmingen av syre i livmodern vilket gör det bättre för pyret =) 
    Skönt att höra nån mer som tränar ungefär samma. Har blivit att jag kört samma vikter som i början av terminen, alltså inte ökat, för mina ben har verkligen inte orkat, jag känner verkligen att jag orkar mkt mindre. Så blir väl till att köra på med samma vikter terminen ut!! 
Svar på tråden Julibebis 2014