drömmaromsmått skrev 2013-11-02 10:13:40 följande:
Jag tränar tung styrka och har gjort ända tills precis nu men jag har fått väldigt mycket molvärk så jag har lugnat mig med t ex hopp som burpees osv någon löpning har jag inte heller fått till och kroppen längtar efter det men jag tror jag får ta det lugnt eftersom jag har haft stora problem med fogarna mina två andra graviditeter.
Satsa på att bibehålla istället för att öka vikterna så ska det nog inte vara någon fara, jag kommer nog sänka mina lite i alla fall att ta 12kg/hantel i axelpress och arnoldpress just nu känns lite tugnt för mig just nu eftersom jag har mycket känningar i ryggen och en gammal skada där så jag tänker inte utmana ödet men jag fortsätter träna ändå (och så kommer jag nog lipa lite över att mina snygga armmuskler försvinner)
Annars är träning bara bra för det ökar genomströmmingen av syre i livmodern vilket gör det bättre för pyret =)
Skönt att höra nån mer som tränar ungefär samma. Har blivit att jag kört samma vikter som i början av terminen, alltså inte ökat, för mina ben har verkligen inte orkat, jag känner verkligen att jag orkar mkt mindre. Så blir väl till att köra på med samma vikter terminen ut!!