• tattines

Julibebis 2014

Halloj!

Vill först gratulera för alla plus! :)

Jag plussade i lördags och lyckan är total. Har en son född juli -12 och jag och sambon har haft oskyddat sex sen förlossningen men inte prickat rätt tidigare. Denna gång körde vi med äl test och då gick det på en gång :) Går allt som det ska får vi alltså ännu en julibebis, vilken födelsedagspresent åt vår lille prins va? ;) 
  • tattines

Är extre

Patricia4 skrev 2013-10-29 16:58:11 följande:
    Jag har också mycket symtom: yrsel, svullen mage, ständigt kissnödig, ömma bröst, hungrig hela tiden och jättetrött . Minns inte att jag mått så här tidigare. Tack o lov brukar jag inte börja kräkas förrän v 9 ... Och sen kräks jag resten av graviditeten ...! Tre barn sen innan, minstingen är 6 år. Ni andra då? Fick tid till bm 3 dec, och ska göra kub i v11...

Är extremt trött annars känner jag inget. Hungrig men det är jag jämt ^^ Förra graviditeten hade jag ömma bröst men känner inget nu, kanske för att jag ammar och de redan är "igång". Får se hur det blir framöver, hade en lyxgraviditet sist. Ytterst lite illamående ett fåtal gånger och inga spyor.
  • tattines
    Emma Stark skrev 2013-10-29 23:29:45 följande:
    Hej hej jag hoppar också in :D plussade i fredags på första försöket. total lycka!! Så nu väntar vi ett syskon till vår lilla tös (född 1 juli 2012) och bf för denna lilla knodd är än så länge 2 juli 2014 ;) jag har inskrivning hos BM 19 november.

Hihi vad kul, det är som för oss. Har en son född 5 juli -12 och syskonet är beräknat kring hans födelsedag ^^
  • tattines
    Nimah skrev 2013-10-30 21:51:15 följande:
    Får jag vara med här? Har fått två streck på testerna idag och ska testa med digitalt imorgon! Bf är 11 juli tror jag. Har en son född sep -11 sedan innan och ett mf. Har hög risk för det så är orolig men ska försöka att ta en dag i taget. Grattis till er andra!

Beklagar missfallet och håller tummarna för att det går hela vägen. Grattis till plusset :)
  • tattines
    Nimah skrev 2013-10-31 07:53:36 följande:
    Tack! Fick gravid 1-2 på det digitala idag! Ska försöka ta en dag i taget nu och varken bli för pessimistisk eller för säker :)

Åh vad kul, håller verkligen tummarna för er nu. Man får försöka att inte tänkaså mkt på det. Jag själv brukar försöka ställa in mig på "dåligt" för att inte bli besviken men det är ju svårt att låta bli att hoppas ändå.
  • tattines
    Anni01 skrev 2013-10-31 08:33:47 följande:
    Jag har varit sååå sjukt trött de senaste dagarna. Tack gode Gud så har min dotter sovit hela nätter denna vecka men pga vintertiden tar hon morgon en timme tidigare... Fler tröttisar? Jobbar ni eller vad gör ni om dagarna? Jag är mamma-ledig men ska kanske börja jobba i januari. Om jag mår illa så har dem biten kanske släppt då. Men jag vill hemskt gärna jobba några månader innan jag blir mamma-ledig igen.

Jag är extremt trött, har en son som fortfarande kvälls- och nattammas som INTE sover hela nätter >
  • tattines
    Patricia4 skrev 2013-10-31 16:23:59 följande:
    Hej Plussade som sagt i söndags på BIM . Undrar om nån vet när digital ska visa 2-3? Jag tog idag dock inte morgonurin, och det visade 1-2 . Tog jättelång tid tills den visade antal veckor . Har ingen erfarenhet av digitala. Bör jag vara orolig???

Säkrast veckoresultat får man med morgonurin har jag för mig! Mitt stämde bra 16 dagar efter äl men jag gjorde på morgonen.
  • tattines
    Svartvinbär skrev 2013-11-02 08:39:37 följande:
    Grattis all nya! Ni som varit gravida innan, har det skilt mycket på hur ni har mått?! Än är det ju ganska tidigt men tycker mig må mycket bättre denna gång eller så är det för jag tar det mycket lugnare nu....

Jag är mycket tröttare nu om jag minns rätt men det kan ju bero på att jag ammar nu. Annars mår jag likadant med bara väldigt lätt till att bli varm. Ömmande bröst slipper jag nu. Får se hur det blir sen. Kände knappt av min förra graviditet.
  • tattines
    Bebisfabriken skrev 2013-11-01 21:07:39 följande:
    Jag plussade den 20:e oktober och jag är beräknad till den 2 juli 2014. Vi har en son som är född 10 juli 2013, så bebis kommer precis innan hans tvåårsdag. Det som jag känt än så länge är lite som Mensvärk och att jag vissa dagar har fruktansvärt ont i brösten. Vi är två kvinnor som har barn ihop, hoppas jag får vara med här.

Vad roligt då får er son också en såndär superfin 2 årspresent, vi har en son sen 5 juli -12 :) Vet inte riktigt när jag har BF då mensen är oregelbunden men äl för 3 v och 1 dag sedan så tror jag är i vecka 5 typ och då bf kring 2-4 juli någon gång. Grattis till er!
  • tattines
    Jempiz skrev 2013-11-03 08:56:07 följande:
    Ni som kan det här! När är det ok att berätta att man är gravid för sin familj och vänner? Min sambo vet givetvis och även min syster (går intet att undanhålla något för henne). Men jag undrar när det är grönt att berätta för alla andra? Min plan är att jag ska berätta det för mina föräldrar i form av en julklapp till jul. Men det kanske är för tidigt? Jag Bör ju precis ha passerat vecka 11 då.

Det där avgör man ju helt själv. Tycker inte det finns någon gräns för när det inte är okej och när det är okej. Beror ju på hur man själv känner. Jag berättade för mamma och lillasyster samma dag jag plussade, en dag efter förväntad mens förra graviditeten. Någok vecka efter tror jag pappa och sambons familj fick veta :) Ville egentligen vänta till rul denna gång och berätta genom att skicka bild men eftersom vi firar jul hos mamma skulle hon ha fattat om jag inte äter gravad/rökt lax och paté på julbordet så hon fick veta i fredags då vi kom och hälsade på. Tror jag är v 5-6.
Svar på tråden Julibebis 2014