• Jo  anna

Julibebis 2014

Får jag vara med? :) Testade positivt i tisdags och har bf 3 juli enligt familjelivs uträknare. Är jättetrött på kvällarna och mina bröst vill döda mej, magen är jättesvullen och jag har svårt att tro att det här kommer gå att hålla hemligt så länge. Ser nästan ut som i vecka 20 med sonen. Och så kom illamåendet men så länge man har massa symptom så känns det ändå som att det går åt rätt håll.

Har en son som är född 07 så det blir ca 6½ år mellan dom. Är lite livrädd och lite överlycklig. Fick ett MA i vecka 13 för några år sedan och har verkligen inte lust att gå flera veckor och tro att jag är gravid igen. Har fått tid för inskrivning 16 december. Tänkte nog boka något privat ul innan jul för att se.

• Jo  anna

När berättar man för syskonen? Sonen är snart sex år och sambon har en dotter som också är sex år, så dom förstår ju lite mer. Har sagt i flera månader "vad ska våran bebis heta?" och sådana saker, fast jag inte varit gravid ännu. Men nu då? :p

• Jo  anna
    effe skrev 2013-11-05 16:53:20 följande:
    Ringde och bokade tid för vul, fick tid den 18:e. eftersom att jag inte haft mens sen jag fick mf i juli så har jag ingen aning om vilken vecka jag är i... men tror det är väldigt tidigt eftersom att det visades ett svagt plus när jag gjorde testet i helgen :) 
    sen har jag även tid för inskrivning den 3:e december.. spännande :)

Någon som vet om man kan ta vaccination spruta fast man är gravid? Tog en förra året i december, har för mig att man måste ta en till med ett års mellanrum för att vaccinet ska hålla i 30 år.. hepatit a tror jag det är ( mot gulsot )
    ska till Thailand igen i januari... något annat man ska tänka på då kanske? nån som veT? =)  
    Jag hade inte vaccinerat när jag är gravid, det innehåller ju massa ämnen som måste gå över till barnet. :s
    Jag hade väntat.
    Madelene87 skrev 2013-11-05 17:16:39 följande:
    Jag har med funderat över detta lite, tänker att jag ska försöka vänta till efter v.12 gärna till efter RUL, då blir det kortare väntan för flickorna, men det är ju först i februari så frågan är om jag lyckas med det ;)

Min stora tjej hon verkar däremot känna ngt på sig och frågar ofta när hon ska få ett småsyskon till ;) 
    Jag är så jättesvullen så det är tveksamt att det går att hålla hemligt så länge och jag vill ju att dom ska få veta av oss och inte av nån annan. Tror inte att det går till efter rul iaf. :S

• Jo  anna
    Liten till skrev 2013-11-07 16:17:56 följande:

Ganska roligt då jag precis tänkte fråga vilka som väntar sitt andra
    Väntar andra. :) Har en son som snart fyller sex.

Har haft rätt ont i magen sen igår. :( Blir ju jätteorolig. Men har fortfarande ont i brösten och det har inte kommit nått blod så då borde den väl leva. När jag fick mitt MA läste jag att om man blöder och det inte gör ont i brösten längre så är den död. Men vet inte om det är sant. Nån som läst nått om det?
  • Jo  anna

Blödde lite i fredags och i helgen har jag haft jätteont i svanken och google säger att det kan vara missfall på gång. :( Vill ju inte vänta och se.. Jättejobbigt ju. Även om man inte kan göra nått så vill jag ju veta nu om den lever eller inte.

• Jo  anna
    lillagreizn skrev 2013-11-11 00:30:33 följande:
    Någon som har tips mot illamående??, mitt kvälls illamående har börjar känner igen det från när jag väntade sonen. Det får inte vara nånting med salt då jag sista månaderna brottats med ett för högt undertryck och med sonen låg jag inne på sjukhus ett flertal tillfällen med alldeles för högt blodtryck, vill helst inte ha tips på mediciner mot illamående heller, då det gjorde mig så sjukt dåsig förra gången att det inte funkade att jobba med den typen av medicin. 

Citronvatten hjälper lite för mej iaf. Clementiner och sura saker. Ingefära ska hjälpa också, har inte provat själv.
    Bebisfabriken skrev 2013-11-11 10:31:22 följande:
    Jo anna usch vad jobbigt. Förstår att du inte vill vänta, kan du inte åka till gynakuten? Vilken vecka är du i?
    Ringde barnmorskan som sa att jag skulle vänta men ringde kvinnokliniken ändå och dom ringer upp i eftermiddag. 6+3. Visst borde man se om det lever eller inte då?

• Jo  anna
    Bebisfabriken skrev 2013-11-11 10:48:21 följande:
    Jo anna du är bara en dag efter mig och jag ska till Uppsala imorgon för att göra rutin vul för att se om hjärtat slår. Och förra veckan var jag inne efter en blödning, då vargen för liten för att man skulle se hjärtat. Men dom såg på formen på fostersäcken att den levde . Levande foster rund fostersäcken. Har utvecklingen avstannat sa doktorn att den säckar ihop.
    Lycka till i morron! :) Jag mår jätteilla och har ont i brösten så har ju symptom kvar men vill ändå kolla, har inte lust att gå flera veckor igen och tro att jag är gravid. Åkte du bara in förra gången eller fick du en tid? Man läser hela tiden att man måste överdriva för ens få en tid.
  • Jo  anna
    Bebisfabriken skrev 2013-11-11 11:22:17 följande:
    Jo anna, jag åkte in till Danderyd. Sa att jag hade haft en liten blödning osv, domnar väldigt snälla och ifrågasatte inget. Det enda dom sa var att om något faktiskt var fel kunde dom inte göra något tyvärr.
    Är väldigt nervös inför imorgon, känns lite som om resten av ens liv ska avgöras.
    Förstår det, jag är också nervös. Kom lite mer blod nu. :(
  • Jo  anna

Pratade med kvinnokliniken som tyckte att jag skulle vänta i två veckor och ta ett nytt gravtest men jag sa att jag ville veta om den levde för att jag visste att allt inte kommit ut, då sa hon att jag inte kunde veta det. Men självklart vet jag det, vet väl det bättre än henne. Till slut sa hon "jaja du får väl en tid då men vi brukar inte göra så" så på torsdag ska jag göra ett vul. Jättenervöst.

Barnmorskan jag pratade med först sa att ryggontet lät som fogarna men att det var aaaaalldeles för tidigt för det. Men efter lite googlande ser man ju att många fått foglossning tidigt.

Svar på tråden Julibebis 2014