Julibebis 2014
Jag tillhör er... Plussade häromdagen och har bf 17 juli. Mitt tredje barn. Har två sedan tidigare äktenskap (8 och 5år)och min sambo ett barn sedan innan på 5 år. Detta blir vårt första ( och enda :) gemensamma.
Jag tillhör er... Plussade häromdagen och har bf 17 juli. Mitt tredje barn. Har två sedan tidigare äktenskap (8 och 5år)och min sambo ett barn sedan innan på 5 år. Detta blir vårt första ( och enda :) gemensamma.
Min äldsta pojke som är 8 år vill heller absolut inte ha ett syskon. Jag är jätteorolig för hur vi ska lägga fram det för honom, flickan är 5 år och tar det säkerligen bra. Min sambo har ett barn sedan tidigare också på 5 år. De bor hos oss varannan vecka och ni vet det där med det ständiga dåliga samvetet...
[quote=71595559][quote-nick]Jempiz skrev 2013-11-06 07:42:56 följande:[/quote-nick]
Jag mår fruktansvärt tjuvtjockt på kvällarna, inget riktigt illamående än. Det kommer säkerligen. Med mina två andra barn mådde jag illa och kräktes från dag 1 till v12, kan ju alltid hoppas att det blir annorlunda denna gången. Annan pappa än till de två första barnen, kan det skilja på hälsan tros?
HollyH, det är jag med övertygad om. Min 8-åring är rädd för att vi ska tycka om bebis mer än honom. Vi vet ju att fallet aldrig skulle kunna bli sådant, så jag får släppa min oro för detta och vänta tills han ser motsatsen.
Jag väntar tredje och bor i södra Skåne :)
Jag är 33år, min sambo 31 år. Väntar min och sambons första gemensamma bsrn, jag har två sedan innan och han en sedan innan. Bor i Vellinge i Skåne. Då är vi i samma kommun :)
Grattis till nya plussare :). Vi vet inte riktigt hur vi ska berätta för övrig familj och vänner än men idag köpte vi pepparkaksform som en babyfot, kanske göra pepparkakor och slå in fint i en burk. Tänkte oxå på julkort, vi tar alltid julkort på barnen och man kunde kanske fälla in något på bilden som ett positivt gravtest eller någon form av annan ledtråd. Hur har ni andra tänkt berätta? Min mage är supersvullen redan (är bara i V 4+3) och undrar verkligen om jag kan dölja det till V 12. Har två barn sedan innan och kan inte minnas att jag såg ut på detta viset....
Jag är i V 4+6 idag, visst går jag in i V 5 imorgon då? Svullen mage och ömma bröst är vad jag har, igår märkte jag av dåligt humör... Annars är jag hur pigg som helst. Detta är mitt tredje barn och vad jag vill minnas så mådde jag illa vid denna tiden under mina andra graviditeter. Tänk om man fick slippa det.
Jag är i vecka 6, går in i v 7 på torsdag. På onsdag ska jag ha hälsosamtal, känns sådär med tredje barnet... Jag vet att jag inte ska dricka alkohol eller använda tobak. I övrigt har jag bara ömma bröst och äter allt med citron... Citronjuice, citronfil, grapfrukt och citronvatten, helt galet! Mina två tidigare graviditeter så har jag mått ordentligt illa vid detta laget, blir lite orolig att det är något som inte stämmer. Med denna graviditet så är det en annan pappa än de två tidigare barnen, undrar om det kan spela in hur man mår?