Inlägg från: Patricia4 |Visa alla inlägg
  • Patricia4

Julibebis 2014

Hej

Får jag vara med här? Plussade igår på tredje försöket. Svullen mage och tryck nedåt så att jag kissar hela tiden :) Bf 7 juli.

• Patricia4
    Jill 79 skrev 2013-10-29 08:00:05 följande:

Självklart var det ett plus. Alltid lika läskigt. Någon som vet när man borde ringa bm? Om två vecor åker vi utomlands i tre veckor, jag antar att jag borde ringa , och kanske tom varit där??, innan dess??

Grattis! Här får man vänta länge på inskrivning men eftersom det snart är november och antar att de har ont om tider i december så funderar jag på att ringa ganska snart. Om jag vore dig och hade en resa dessutom inplanerad skulle jag ringa tidigare... Härligt med resa förresten:)
  • Patricia4
    ScillaBlå skrev 2013-10-29 12:19:40 följande:

Det är helt galet va mycket symptom jag har, i vecka fem! Jag brukar inte känna så mycket innan vecka sju-åtta annars. Kan det bero på att det är femte graviditeten (två döttrar och två MF) eller kan det bero på att det är ett annat kön kanske?! Jag mår illa och rapar mycket. Har ont i brösten. Är väldigt doftkänslig. Även extra känslosam. Och så måste jag hålla blodsockret uppe. Tack och lov har iaf inte tröttheten kommit ännu ;)

Nån mer som har mycket symptom?

Har ni barn sedan innan?

Jag har också mycket symtom: yrsel, svullen mage, ständigt kissnödig, ömma bröst, hungrig hela tiden och jättetrött . Minns inte att jag mått så här tidigare. Tack o lov brukar jag inte börja kräkas förrän v 9 ... Och sen kräks jag resten av graviditeten ...! Tre barn sen innan, minstingen är 6 år. Ni andra då?

Fick tid till bm 3 dec, och ska göra kub i v11...
  • Patricia4
    Jill 79 skrev 2013-10-30 15:21:34 följande:

Tror tyvärr att det kan va missfall på g. Någon som haft och vet hur det börjar? Tycker jag haft lite ont i magen igår och idag. För en stund sen hade jag en brun (blod?)fläck i trosorna och pyttelite rosa på pappret när jag trorkade mig. Trist!

Hej

Det kan vara ett missfall eller så kan det lika gärna vara en blödning som är rätt vanligt i början av graviditet. Positivt att det inte var rött blod. Tyvärr kan bara tiden utvisa det, syns knappt med vul än. Mina missfall började med rött blod . Fick MA så kroppen förstod inte.. Hoppas att det bara är en normal blödning. Krampar du inte i magen är det också hoppfullt. Kram , håller tummarna! Du hade lite ont i magen sa du, är det som mild mensvärk eller värre? Tänker att det kan ju vara växtvärk oxå ...
  • Patricia4

Hej

Plussade som sagt i söndags på BIM . Undrar om nån vet när digital ska visa 2-3? Jag tog idag dock inte morgonurin, och det visade 1-2 . Tog jättelång tid tills den visade antal veckor . Har ingen erfarenhet av digitala. Bör jag vara orolig???

• Patricia4
    tattines skrev 2013-10-31 18:59:56 följande:

Säkrast veckoresultat får man med morgonurin har jag för mig! Mitt stämde bra 16 dagar efter äl men jag gjorde på morgonen.
    Tack för era svar. Säkert bara noijig känner mig ju gravid iaf : superkänslig, svullen mage, ömma bröst ( mest på kvällar) , förstoppad av och till. Tyckte bara att det var konstigt att jag dels plussade sent och sen att det står 1-2. Men det kommer ju att visa sig förr eller senare, ska försöka att glädjas istället:)
  • Patricia4
    Nimah skrev 2013-10-31 19:12:21 följande:
    Du kanske hade äl lite senare än vad du trodde? Några dagar senare än vanligt gör ju stor skillnad så här i början.
    Åh Nimah, du har rätt:)) jag hade ÄL två dgr senare än vanligt. Det förklarar även att jag inte plussade BIM - 4 som jag brukar. Tänkte inte på det! Nu känner jag mig hoppfull igen. Galet va känslig o knäpp man är :))
  • Patricia4

Hej

En till som är totalt senil här:) haha! Idag när jag storhandlade pantade jag flaskor för 50 kr och gick därifrån utan kvitto..Kom hem och hittade inte mobilen som jag lämnat i bilen. Nära gråtattack nr två då..första var nära när det blev avstämning i kassan o jag hade packat fem kassar...senare idag hittade jag mjölken i skafferiet. Hjälp hur ska detta sluta:) Haha

• Patricia4

Hej

Vi ska oxå ha en flicka enligt den kinesiska kalendern . Det är så underbart, de har kommit fram att den kalendern är 50 %tillförlitligt...;) som verkligheten alltså :) det är ju alltid 50/50 :)

Vi vill helst ha en tjej, vi har två pojkar o en tjej. Men det spelar ingen roll, för det känns som om pojkar är lite mindre drama...men det är så gulligt med små söta klänningar etc.

Hur många av er har barn sen innan?

Svar på tråden Julibebis 2014