• ung92

Julibebis 2014

Hejsan! :D Kanske jag får hoppa in här? Fick reda på att jag var gravid nu på Halloween dagen med hjälp av 5 stycken test ;) Trodde inte mina ögon, och sen när man har sisådär 20 test hemma från testlagret kan man inte hålla sig.
    Var helt övertygad om ett blankt "Inte gravid" streck. Men ack så fel jag hade! Har ett barn sen tidigare, en liten son på 1 år & 7 månader :) Är själv 21 år och bor uppe i Gällivare. Känns helt otroligt! Nu håller jag bara alla tummar att jag inte mår lika illa som med sonen. Spydde 10 gånger per dag fram till vecka 36. Och färre efter det.

Appro på det! Tog ett digitalt test idag så är nog på 4+6 som jag trodde från början :D

• ung92

Tack för bloggarna Skrattande Men hurrni, jag måste fråga er en sak. Detta är som sagt mitt andra barn och när jag väntade sonen så spydde jag som en gris, kände enorma lukter och var riktigt dålig vid denna tidpunkten av graviditeten.

Nu känner jag mig inte ett dugg gravid! Lite ömma och förstorade bröst och molvärk då och då. Men inge illamående, lukter, äcklad av något eller knappt tröttare. Har det skilt så mycket mellan graviditet och graviditet? Lite orolig att allt inte står rätt till. Är i vecka 6.

• ung92
    Linduccia skrev 2013-11-09 21:55:32 följande:
    Grattis Autismförälder! Ung92, det sägs att varje graviditet är olika ;) Min mamma, som varit gravid 7 ggr, säger att hon bara mått illa under två och det var när hon väntade flickor. Jag har mkt molvärk, precis som förra ggn, men mår inte så illa som då, skönt! Jag är SJUK nervös för MF dock...

Åh du också? :( Är betydligt mer.orolig för missfall nu än med första. Men då mådde jag så illa så symptomen gick inte att ta miste på. Tycker de är lite obehagligt att känna sig så ogravid
  • ung92
    Lyrasmamma skrev 2013-11-10 08:32:35 följande:
    Lite tidigt kanske, men jag funderar så ändå på vagn! Jag sålde min Brio Happy i somras till några goda vänner då vi inte alla tänkte skaffa nr två nu. De kommer inte alls vara "färdiga" med den vagnen när vår lilla ploppar ut så nu funderar jag. Jag älskade Brion på alla vis, men funderar på att köpa en annan vagn den här gången bara för att det är så kul :) Jag har funderat på Kronan Duo S eller City eller Buggaboo Donkey. Har ni hunnit tänka på vagn än?
    Jag har också hunnit tänka på vagn! Trots att det är länge kvar. Haha. Jag har ju en liten på ca 2 år & 2 månader när skrutten kommer. Behöver man en syskonvagn tro?
  • ung92

Ömma bröst, molvärk och trötthet. Igår kom illamåendet! Är i vecka 7 nu, och det går lite i vågor. Sådär diffust! Inge kul att sitta på utbildningen och må illa, men vad gör man? Jag hoppas verkligen att man slipper illamåendet sen, är så jobbigt..

Har ändå haft det bra, med tanke på att jag spydde ca 10 gånger per dag med sonen från v 4. Phhew! Någon som börjat fundera på vagn? Bästa syskonvagnen upp i norr??

Svar på tråden Julibebis 2014