• s07

Julibebis 2014

Svagt tydligt + på BIM -7 och vårt allra första gemensamma försök så jag är allt lite chockad. Fick BF till andra delen av juli? Får nog räkna närmare. Inget illamående alls än, men konstiga drömmar sedan ngn natt, lite varmare är jag än vanligt också. Vad har ni andra för symptom?

• s07
    SannaM skrev 2013-11-08 19:29:36 följande:
    Måste säga att det är jäkligt skönt att inte dras med alla symptom och åkommor den här gången, hehe. Min fru är sååå sjukt trött just nu - när hon lägger tvååringen somnar hon där inne och kommer uttassandes två timmar senare för att sedan lägga sig igen. Coolt att stå bredvid nu, minnena kommer tillbaka (och lite symptom har även jag fått, stickningar i brösten tex) men jag slipper återuppleva det Det enda är väl att det känns så overkligt nu, men det tycker å andra sidan min fru också...

Åldrar ja, jag är 28 och min fru 31.

Fasiken vad najs att turas om på det sättet! Klart en nackdel i heterorelationer! Jag skulle absolut inte ha ngt emot att sambon bär barnet. Ogillar att vara varm, trött, svullen...
  • s07
    Patricia4 skrev 2013-11-08 13:10:56 följande:
    Hej

Tror jag är äldst här, 38 år och sambon fyller 35 ( mitt lilla lammkött ;).

Nja jag är också 35+! :)
  • s07
    lillagreizn skrev 2013-11-08 14:22:07 följande:
    Varit och köpt en body och strumpor idag som ska ner i sambons farsdagspresent tillsammans med ett gravtest,.. Känns overkligt och väldigt tidigt att våga köpa nått, men händer nått kan jag ändå inte göra nått åt det iaf.

Längtar verkligen till söndag så jag får berätta åt sambon!!! Har världens dåligaste humör just nu och han fattar ingenting stackarn :/ Han kommer nog bli galet överraskad och glad då vi ändå försökt i över ett år och förra försöket inte gick hela vägen. 

Gud vad kul, tänkte ngt liknande men kunde inte hålla mig..
  • s07

Har fortfarande inte begripit att det gick på första försöket, ser så enormt fram emot vårt barn. Har dock en krävande arbetssituation och skulle behöva återgå till jobbet (jag kan arbeta hemifrån) under hösten för det skulle innebära en positiv personlig / karriärsmässig förändring för mig. Vet ni om man får återgå till jobbet tekniskt när bebisen är 2-3 mån gammalt? Tanken är att sambon skulle ta ut pappaledighet och vara första tillgängliga för bebisen men jag är hemma delvis och arbetar. En fråga till som jag har är om man kan förbereda amningen bättre, sist gick det inte bra, jag la ner snabbt. Kan man få igång mjölkproduktionen med en pump innan förlossningen tex.?

Svar på tråden Julibebis 2014