Inlägg från: mussepigg |Visa alla inlägg
  • mussepigg

Julibebis 2014

Hej alla glada, hoppar gärna in här. Väntar mitt andra barn i juli =)

• mussepigg
    lillagreizn skrev 2013-11-08 19:53:19 följande:
    Det ska jag göra :)
    Flip12 skrev 2013-11-08 18:07:17 följande:
    Någon mer än jag som är hemma från jobbet pga illamående?
    Inte hemma pga illamående men hemma pga att jag har haft fruktansvärt frossa, men åter till jobbet på måndag,  men vet inte hur jag ska orka då jag är extremt trött!  Någon som har nå tips mot trötthet??  

Ut och gå en sväng. Det gör lite skillnad för mig iallafall
  • mussepigg
    Nimah skrev 2013-11-12 11:28:03 följande:
    Har ni sett datumen i bf listan, vi täcker in nästan varje dag hela månaden och bara enstaka har samma dag! Lite lustigt. Hoppas vulet går bra idag bebisfabriken.

Vart hittar man bf-listan? Har letat efter den
  • mussepigg
    BFJuli2014 skrev 2013-11-18 12:30:51 följande:
    Hej! Hoppar in här - en till med BF i juli :) Vårt tredje barn! Ska på vul på onsdag så då får vi veta hur långt gången jag är men tippar på BF omkring den 12/7. :) Hittills en himla massa illamående, förstoppad och ont i ligamenten. Har aldrig tidigare haft ont i ligamenten så tidigt - någon annan som känner av det redan?

Jag har sen några dagar tillbaka känt som stickningar/hugg i magen, de kommer och går lite, är i vecka 6+0
  • mussepigg

Tack :) Jag är 23 och väntar andra barnet, har en son född 2012 :) det ska bli sååååå mysigt med en liten till

• mussepigg

Vi har gjort kub med båda barnen, inte för att vi var oroliga för någon kromosomavvikelse utan för att vi ville se bebisen :)

• mussepigg
    Lindsey Egot the only one skrev 2014-01-16 15:33:51 följande:
    Varje dag året runt sedan jag var 14 år. Det är inget man ska sluta med någonsin.

Det har du nog rätt i, men orgasmer är också väldigt bra träning ; p
  • mussepigg

Jag provade ringtestet precis för skojs skull och pendeln åkte fram o tillbaka 0, betydde det pojke?

• mussepigg
    HaBaNiTa skrev 2014-01-25 14:37:39 följande:
    Väntar 4:e barnet och har känt sprattel tidigare för varje barn jag väntat. Denna gång redan i v10+, med tredje i v11+ och andra barnet i v12+ Med första barnet kände jag första sprattlet i v13+ en gång sedan riktiga buffar i v16+ Så visst är det bebis som rör sig :) lyckades också få det bevisat när jag väntade nr 3 då sprattlade hon till vid vul och jag såg det på skärmen samtidigt. Mysigt att veta att man kan känna så tidigt. Buffar o sparkar kommer ju senare så klart RUL kommer vi ha den 11 mars. Längtar Just nu är jag väldigt fundersam på vilken vagn vi ska välja (syskonvagn) lite blandade känslor. Någon som har bra tips??? Trevlig helg på er allihopa

Det funderar jag med på om vi ska ha en babyjogger city mini double eller någon phil & Ted vagn, någon som har nån av dom vagnarna?
  • mussepigg
    drömmaromsmått skrev 2014-01-25 20:21:28 följande:
    jag har en phil and teds och är jättenöjd =)

Ok, det verkar vara väldigt delade meningar om dom vagnarna, har precis googlat runt lite och tror det blir en babytravel las Vegas :)
  • mussepigg
    Frida Andersson skrev 2014-01-25 21:27:46 följande:
    Beror ju pp vad man vill med sin vagn... hade en emmaljunga till mina små. Var en stadig och robust vagn väldigt rymlig för barnen. Alltid haft emmaljunga. Men vill du ha en lätt och smidig vagn som inte tar platts så är nog inte det alternativet det bästa För mig går dock trehjuliga vagnar helt bort. Säkert är dom super men känner mig mer trygg med fyra hjul.

Jag är helt tvärtom, jag älskar trehjuliga vagnar, så lätt styrd och smidig, jag bor på landet och har 2 hundar i ena handen när vi är ute och går så därför är smidighet rätt viktigt
  • mussepigg

Hur ställer ni er till att ta Alvedon ( eller annat med paracetamol) under graviditeten? Enligt nya studier så verkar inte de vara så bra Heller? Jag undrar för idag har jag nån så djävulsk huvudvärk att jag inte står ut längre, behöver nog en värktablett för att ens kunna somna sen, men vet inte om jag vill/vågar ta någpn

• mussepigg
    gubbenhilfe skrev 2014-02-03 19:44:20 följande:
    Jag tar oxå alvedon. Vad som är farligt och inte farligt varierar hela tiden tycker jag. För mig handlar det om sunt förnuft. Jag kanske inte ska trycka i mig tre alvedon om dagen i några veckor men att ta en tablett för att klara av att somna en kväll tycker jag är helt ok. Bäbis mår ju inte bra av med mamma som lider heller. Så tänker jag i alla fall.

Jo men eller hur, nån gång ibland när det krisar så kan de ju inte va nån fara
Svar på tråden Julibebis 2014