• Cecam

Julibebis 2014

Hej,

Hoppar också med här. Glad Går in i v 6 i dag jag med!

Hur mår du Surrih? Har du några symptom? 

Det här är min första graviditet någonsin och efter ett antal IVF-försök så plussade vi äntligen!

Jag har knappt några symptom alls vilket känns lite jobbigt då det gör att allt känns overklig, vågar knappt tro att det är sant.

Det jag känt av är ömhet i svanken och att brösten ömmar väldigt svagt till och från. Men emellanåt känner jag ingenting. Jag är dessutom pigg, trots att jag sover oroligt och vaknar väldigt tidigt. Aptiten är också upp och ner.            

• Cecam
    Surrih skrev 2013-11-12 08:45:44 följande:
    Cecam, va kul! :) jag mår bra, har dock jordens aptit, ont i tuttarna o trött om dagarna, kvällarna. Men har börjat vakna typ 2 timmar varje natt jätte pigg! Haha. Sen somnar jag om. Är så otålig, vill ha mage o börja shoppa! :p är min andra graviditet, har en tjej på 5 år, sambon har också en tjej på 6 från tidigare så här är vårat gemensamma. :)
    Va kul, då får vi verkligen följas åt. Glad Eftersom jag gjorde ivf så blir man skickad på vul mycket tidigare så jag ska dit redan om tre veckor för kontroll. Ska bli så spännande!  

Vill även passa på att säga grattis till alla er här i tråden som plussat!! Solig 
  • Cecam
    Bebisfabriken skrev 2013-11-12 09:37:30 följande:
    Är på väg för att göra VUL nu, är så nervös!

Lycka till Bebisfabriken, det kommer att gå jättebra! {#emotions_dlg.flower}

Gubbenhilfe, vilken vecka är du i? :) Mår du väldigt illa? Jag känner emellanåt ett svagt svagt illamående, men det går över efter en stund och är som sagt så svagt att jag inte vet om jag bara inbillar mig. 

Förresten, någon som har svullen mage? Min känns som vanligt..      
  • Cecam
    Surrih skrev 2013-11-12 09:56:47 följande:
    Cecam ja verkligen kul att vi är lika gågna ungefär! :D va spännande för dej då är det första för dig då?:) funderar på att göra privat vul för jag är så otålig haha. Ni som är i andra graviditet känner ni av tidigare än första grav? Kan inte minnas jag kände mig så "gravid" första gången haha.

Ja, det känns jättespännande! Skrattande Är så lycklig just nu!

När har du BF Surrih? Jag har den 13 juli.  
  • Cecam
    Surrih skrev 2013-11-12 10:05:57 följande:
    Cecam jag har bf 14 juli! Haha :D ja känner mig mer fläskig än svullen om magen haha! Vägde mig iaf i förrgår stod på 56 så väger mig om nån vecka igen och ser om det blivit någon förändring :p

Surrih - Tittade först bara på när jag hade min senaste mens men såg sen att man även kunde välja när man hade ägglossning och eftersom jag gjorde ivf så vet jag exakt dag och då får jag också BF 14 juli! Skrattande

Vägde mig i går och då vägde jag 57, rätt lika du och jag. ;)   
  • Cecam
    Surrih skrev 2013-11-12 12:32:45 följande:
    Haha värsta puckad jag känner mig! Kan man skylla på graviditets hormoner och sinnesförvirring? :,D
    Surrih - Men din lyckost, va skönt att nästan vara i v. 10 när du trodde att du bara var i v. 6. Glad Googla på beräknad förlossning så kommer det upp många bra verktyg som räknar fram vilken vecka du är. Men det stämmer som övriga skriver att det är från första dagen i din senaste mens som du räknar ifrån. Tråkigt att vi inte längre har samma BF dag bara. ;)
  • Cecam
    Surrih skrev 2013-11-12 13:21:25 följande:
    Cecam ja eller hur! Trodde ju vi va själsfränder! Haha! Men är ju kul att va lite längre gången iaf. :) fick tid för inskrivning 17 dec så det känns som evigheter. De va typ den första lediga tiden lät det som. Ska alla i Eskilstuna föda barn liksom?! Tack alla ni som hjälpt mig med räkningen. :) Brukar få mensen mellan 8-14 varje månad, så är lite olika men inte jätte studsigt liksom.

Haha, men eller hur! ;) Är hur som helst jätteglad för din skull! Solig
  • Cecam

Känner ni alla av trötthet? Jag är som sagt i v. 6 (5+1) och är inte det minsta trött.
    Småömma bröst till och från och lite ont i svanken ibland. Har även känt av svagt illamående på eftermiddagarna, men annars ingenting. Vill känna mig mer gravid..  

• Cecam
    Surrih skrev 2013-11-13 10:21:22 följande:
    Har tillkommit mer illamående på symtom fronten nu. Håller de dock rätt bra i schack om jag äter regelbundet. Trött som sjutton på kvällarna men försöker hålla mig vaken till 22 iaf annars så vaknar jag jätte pigg på natten haha. Brukar vakna av mig själv strax efter fem rätt utvilad faktiskt :o hade gått upp ett kg också såg jag. Men eftersom jag typ bor i kylskåpet så är det väl inte så märkligt antar jag haha.

Haha, älskar att vi har rätt lika på allt. Håller mig också vaken till kl 22 för annars vaknar jag också mitt i natten pigg som sjutton. Sen vaknar jag av mig själv runt kl 5 och känner mig utvilad. Var mycket tröttare innan jag blev gravid. ;) Surrih, kommer du ihåg vad du hade för symptom runt v 6? :)
Svar på tråden Julibebis 2014