• pixi8

Julibebis 2014

Hoppar in här eftersom jag tror att jag kommer få en julibebis. Gjorde ett positivt test i fredags (8/11) men eftersom jag fick ett tidigt MF förra månaden så har jag ingen aning om i vilken vecka jag är i. Skall dock till BM för inskrivning på måndag, efter det kanske jag är klokare. Detta blir barn nummer två, har en son född mars -12. 

• pixi8
    Smalltowngal skrev 2013-11-13 15:17:56 följande:
    Jag är väldigt trött och är svullen om magen. Har molvärk, inte så mycket mitt på dagen men på morgnarna och kvällarna desto mer. Blir typ orolig som idag när jag inte känner nåt alls i flera timmar.. Vet att det är onödigt men vill så gärna att detta frö ska hålla (fick tidigt missfall förra månaden)

Jag fick precis som du ett tidigt missfall förra månaden. Hoppas dom håller i sig hårt där inne denna gången!
  • pixi8
    Smalltowngal skrev 2013-11-13 21:50:35 följande:

Jag beklagar ditt mf :( som sagt hoppas det håller sig nu! Hur mår du och vilken vecka är du i? :)
    Jag har ingen aning om vilken vecka jag är i! Jag vet inte alls när jag hade ägglossning... Men jag ska till bm på måndag, hoppas hon kan hjälpa mig lista ut vilken vecka jag kan vara i. Just i dag mår jag sådär. Mår illa och är trött. Men annars känns det bra. Konstant hungrig bara Glad

Hur mår du och vilken vecka är du i?
  • pixi8
    Smalltowngal skrev 2013-11-14 13:31:48 följande:
    När hade du mens sist? Man räknar ju från senaste mensens första dag :) min sista mens första dag var den 13 oktober så jag är i vecka 5 (4+4). Jag har inte så mycket symptom än förutom tokömma bröst och molvärk till och från :)

Jo jag vet ju hur man räknar. Men hade ju ett missfall förra månaden, har alltså blivit gravid utan någon mens emellan. Därför har jag ingen aning om vilken vecka jag är i...
  • pixi8
    ung92 skrev 2013-11-15 11:28:05 följande:
    Ömma bröst, molvärk och trötthet. Igår kom illamåendet! Är i vecka 7 nu, och det går lite i vågor. Sådär diffust! Inge kul att sitta på utbildningen och må illa, men vad gör man? Jag hoppas verkligen att man slipper illamåendet sen, är så jobbigt..

Har ändå haft det bra, med tanke på att jag spydde ca 10 gånger per dag med sonen från v 4. Phhew! Någon som börjat fundera på vagn? Bästa syskonvagnen upp i norr??
    Jag har också börjat fundera på det här med vagn. Min son kommer vara lite drygt 2 år när bebben kommer. Jag har spanat en del på syskonvagn men har (nog) kommit fram till att jag avvaktar tills bebis är här så får jag se då om det räcker med ståbräda eller om vi ska satsa på en syskonvagn.
  • pixi8
    gubbenhilfe skrev 2013-11-15 12:45:57 följande:
    Åh! Jag gillar vagnar. Vet precis vilken jag vill ha. Det blir en Bugaboo Buffalo den här gången. Svart underdel och vitt topp. Jag längtar SÅ tills det blir dags att beställa den.
    Ja det är kul att titta på vagn! Men förra gången tog det en evighet innan vi hade bestämt oss... Nu tänker jag kolla runt lite för skojs skull. Men ja som sagt håller jag mig nog tills liten har kommit ut innan jag bestämmer mig Glad
  • pixi8
    gubbenhilfe skrev 2013-11-17 11:24:59 följande:
    Vi kommer att vänta med att berätta. Jag funderar på om vi skulle berätta det på julafton, typ ge bort en bild i julklapp eller nått sådant.

Precis det vi funderar på att göra. Fast vi köper nog en t-shirt till sonen där det står att han ska bli storebror
  • pixi8

Idag ska jag till BM. Hoppas att jag får reda på i vilken vecka jag är!

• pixi8

Idag ska jag till BM. Hoppas att jag får reda på i vilken vecka jag är!

• pixi8
    Frida Andersson skrev 2013-11-19 07:28:40 följande:
    Hur många utav er kommer ta KS?

Blev akut med första då hon var alldeles för stor för mig (4625)

och med nr två blev det planerat snitt (4255, då två veckor innan så hade hunnit växa lite till)

Kommer ta KS denna gång med...       

Oj vilka stora bebbar! Din första vägde mer än ett kg mer än min son när han kom ut och då gick jag ändå två veckor över och blev igångsatt.
  • pixi8
    SannaM skrev 2013-11-20 06:41:48 följande:
    När brukar det sluta ömma i brösten? Min fru tycker att det minskat nu. 7+5 idag bara. Puh är så nervös... imorgon ska vi på VUL. Hoppas innerligt att allt ser bra ut och att det kommer kännas mer verkligt för oss båda efter det. Hon har inte direkt några symptom utöver den vansinniga tröttheten och ibland ett diffust illamående. Men jag har å andra sidan alltid trott att hon kommer ha det lindrigare än jag, känns som att hon är en sån pperson på något vis
    När jag var gravid med min son hade jag väldigt ömma tuttar hela graviditeten, så jag vet inte när det brukar sluta ömma... Lycka till med VUL:et och hoppas allt ser bra ut Glad
  • pixi8
    SannaM skrev 2013-11-20 20:33:42 följande:
    För mig slutade det någon gång har jag för mig, men inte så tidigt. Äsch, alla graviditeter ÄR ju olika, men man vill så gärna hitta bevis genom andras erfarenheter Tack!

Visst är det så! Den här graviditeten är redan helt annorlunda än min förra och jag är ju bara i vecka 6. Denna gången hoppas jag tuttarna inte gör så här ont tills ungen tittar ut, det är lite jobbigt när man har en 1,5 åring som klättrar runt på en hela tiden...
  • pixi8

Bakingsoda test tänkte jag vänta med, läste att det funkade bäst efter vecka 11. Däremot har jag provat ringtestet både över magen och handleden. Över magen visar det flicka. Över handleden visade det pojke flicka flicka. Jag har ju en son så det stämmer ju på första barnet i alla fall

• pixi8

Spännande att se att ringtestet verkligen funkar på vissa. Även andra test jag har provat säger att det är en flicka i magen denna gång

• pixi8
    Sara84 skrev 2013-11-27 09:10:22 följande:
    Hej på er alla!
    :)

Måste kolla om det är någon som har erfarenhet av tidigt VUL? I vilken vecka har ni gjort och vad kunde man se? Jag fick en tid den 19/12, då skulle jag precis gått in i vecka 9 men pga utomkvedshavandeskap i tidigare graviditet så fick jag nu också ett VUL en vecka innan, 12/12, i v8. Dock pratade sköterskan om att det kunde vara väldigt svårt att se något vid det första ultraljudet och att vi därför skulle få behålla den senare tiden. 

Vad har ni för erfarenheter?    
    Jag gjorde ett VUL förra veckan. Då gissade läkaren att jag var i vecka 6 (hon kunde inte säga exakt) då såg jag en liten korv bara. 3 mm var den. Inget hjärta syntes så tidigt. Får se vad vi kommer se nästa gång 10/12 Glad
Svar på tråden Julibebis 2014