• Tulipa

Julibebis 2014

Hej allihopa!!
    Jag tänkte hoppa in här eftersom jag plussade idag och är beräknad till 19/7 (4+0) om allt går vägen. Jag och min sambo har en flicka sen tidigare. Jag hoppades att jag skulle vara gravid men absolut inte säker så jag hade köpt stickor inför fars dag och hoppades att han skulle få en extra liten present. Jag kissade på en sticka och det var positivt och slog in den i paket som vår dotter fick ge sina pappa på fars dag GladGissa om han blev glad och ganska paff!! Ingen av oss hade förväntat oss att vi skulle pricka in det på en gång. Satan så svårt det var att hålla masken innan han ÄNTLIGEN öppnade paketet, puh!!Tungan ute

• Tulipa
    lillagreizn skrev 2013-11-10 13:17:42 följande:
    Grattis till Plus, jag körde på lite samma grej fast jag var tvungen hålla tyst om det en vecka Glad
    Åh herregud så länge!!!FörvånadHur i hela friden klarade du det? Hade jag aldrig grejjat, 15 min var tillräckligt lång tidFlört

Grattis alla till era plus!!! Om ni har ringt till bm när gjorde ni det? Kommer inte ihåg hur långt gången jag var med nr 1 när jag tog kontakt.....
  • Tulipa
    Bebisfabriken skrev 2013-11-12 17:29:56 följande:
    Gjorde VUL idag och det gick inte bra så jag går nu med riktigt tungt hjärta ut ur gruppen och önskar er andra ett stort lycka till.
    Åh nej!! Jag beklagar verkligenRynkar på näsanTa hand om dig.
    Styrkekramar
  • Tulipa
    loppanojag skrev 2013-11-30 04:17:40 följande:

Jag fick mf konstaterat idag. Så jag kommer lämna fl. Men kommer fortfarande vara admin på gruppen pp fb och följa dom andra i deras glädje mot en frisk bebis ?

Jag beklagar????Usch så tungt...

Jag har inte varit inne & skrivit mkt alls (ca någon gång bara) men tänkte stanna kvar på FL & inte gå med på tuppen på FB. Hoppas vi blir ett litet gäng kvar här????Själv går jag in i v8 imorgon & känner mig jäkligt ogravid. Har bara lite, lite milda symtom. Ska inte klaga iofs men nu kan jag ju nästan glömma bort det! Med nr 1 var jag iaf extremt, extremt trött. Nu är jag endast lite hård i magen (ursäkta), mått illa typ 2 gånger & kanske att jag tänder till lite snabbare, Thats it! Nästan så att man blir nojjig????
  • Tulipa

Var kommer alla frågetecken ifrån? Hmm....Det var inte meningen att dom skulle komma med

• Tulipa
    MiaEnzi skrev 2013-12-01 09:10:55 följande:

Tyvärr fick jag missfall inatt smile4.gif så lämnar er nu. Lycka till alla

Åh nej!! Jag beklagar så hemskt mycket :(
  • Tulipa

Är det möjligt att få foglossning väldigt tidigt? Någon som har erfarenhet. Är v7+1 och började redan för en vecka sen ha min första känningar av vad jag tycker påminner om foglossning. Var sjukskriven pga detta med nr 1 på heltid från v 34 & halvtid från v 26. I den graviditeten började mina känningar i v 16. Känns liiiite väl tidigt att börja få ont i v7!! Vet att det är hormonellt betingat men är det verkligen möjligt så tidigt? Har jag varit igång mkt en hel dag & knappt suttit ner på hela dagen hugger det i bakre fogen :( Idag har jag mer ont i rumpan & i fästena. Fan jag vill ju jobba!!! Nä nu ska jag inte ta ut ngt i förskott utan vänta till inskrivningssamtalet i v 10 & be om att få träffa en sjukgymnast.

• Tulipa
    MW90 skrev 2013-12-02 13:22:05 följande:

Fantasifull- jag är i vecka 12 då tror jag. Dom hade inte tid innan.

Tulipa- jag har oxå känt av foglossning. Hade det med ettan o känner redan av fet nu med tvåan o är precis som du 7+1.
    Jag känner av det när jag rör för mycket på mig. :(

Äh fy satan så trist :( Ja så är vi två som sitter i samma båt. Tycker att det är helt galet att man redan kan känna av det!! Vi får peppa varandra lite. Jag kan bli lite dämpad när det hugger till & jag blir påmind om hur jävligt det var.... Min sambo blir lite lätt stressad han med när jag säger att jag känner av det. Ingen av oss vill vara i samma situation som vi en gång var & speciellt inte med en 20 månaders huligan hemma ;)
  • Tulipa
    Jomila skrev 2013-12-02 18:06:41 följande:

Började få kramper runt äggledarna i förmiddags och började blöda vid 16-tiden. Värken blir bara värre och blödningarna också verkar det som. De tog inte emot oss på sjukhuset utan ville att kroppen ska sköta allt själv och att vi ska ta ett nytt gravtest om tre veckor. Jag känner att hoppet är helt ute. Vår efterlängtade och älskade lilla mini blev inte äldre än 6 veckor och tre dagar. Fy vad det gör ont i hjärta och själ :,(

Usch vad hemskt :( Jag beklagar verkligen. Tycker att sjukhuset kunde vara lite mer stöttande. Jag håller med de andra, ring igen imorgon!! Styrkekram
  • Tulipa

Hej allihopa! Har inte skrivit här på väääldigt länge men varit inne och tittat då och då :) Har haft så lite symtom att jag har haft svårt att tro att jag är gravid....Men idag gjorde vi KUB-testet och fick se ett pickande hjärta!!! Så jäkla lättad jag blev. Tårarna bara trillade när jag såg den lillas akrobatiska övningar. Antar att jag undermedvetet var mer oroad än vad jag velat känna av. Nu äntligen kan man börja njuta ordentligt och börja våga berätta. Vi fick även låg risk för kromosomavvikelser typ 1 på 10 500 så vi har flera anledningar till att fira idag!!  Grattis till alla er andra som fått positiva resultat och/eller fått se era små knyten. Om ni inte fått se era än så HÅLL UT snart är det er tur!! :D

Svar på tråden Julibebis 2014