Inlägg från: Pikku Enkeli |Visa alla inlägg
  • Pikku Enkeli

Julibebis 2014

Totalt oplanerat gravid, är nu troligen i v 5+5 (vet ej när senaste mens var), inskrivning 7 januari.
    Arbetsnamn; ödlan Tungan ute 

It's no sign of mental health to be well adjusted to a sick society...
  • Pikku Enkeli
    Fiamedbarn skrev 2013-11-13 17:57:16 följande:
    Jag plussade också idag men har BF 25:e juli. Vad skumt! Testar du långt efter BIM? Jag fick plus BIM-1

Jäklar vad brösten börjat spänna! 

Jag plussade för två dagar sen och har troligen BF runt 10 juli. Vet ej säker BIM eftersom jag ej vet senaste mens, men typ BIM +10 kanske?
  • Pikku Enkeli

Vad många som verkar göra tidigt ul? Är det vanligt?

• Pikku Enkeli

Körde nyponsoppa första veckan av illamående, nu mår jag illa av bara tanken på nyponsoppa! Nu går äppelmos, äppeljuice och svag apelsinjuice ned... Och våfflor och sockerkaka... Lite yoghurt går an. Schysst diet...

• Pikku Enkeli
    prussiluskans skrev 2013-11-21 15:46:48 följande:
    Kommit en blödning idag på 8+0.. Vul onsdag nästa vecka.. Känner mig så tom :(

Hoppas det är falskt alarm. ?
  • Pikku Enkeli

Men varför blev det inte ett hjärta. Skumt. Skulle inte bli ett frågetecken.

• Pikku Enkeli
    Lindsey Egot the only one skrev 2013-11-22 17:08:45 följande:
    Någon som fått nästäppa? Jag har köpt nästäppeplåster på Apoteket. Ska se om de funkar. Slemhinnan i näsan är jäkla torr.

Jag har kronisk rinit så jag är alltid täppt, men nu är det mer än vanligt. Saltspray hjälper mig massor. Använder Renässans dagligen.
  • Pikku Enkeli
    Lindsey Egot the only one skrev 2013-11-22 18:21:14 följande:
    Ja just det, så hette den! Köpte Neseril eftersom jag inte kom på vad den andra hette. Nu har jag duschat varmt så det har släppt lite.

Nezeril är avsvällande och "beroendeframkallande", vilket saltspray inte är. Hoppas du kommer ihåg namnet nästa gång
  • Pikku Enkeli
    EmSaH skrev 2013-11-24 08:27:50 följande:
    Tack för alla svar jag ringer på måndag så får vi se vad de säger. Har ni berättat för några än? Vi bestämde oss för att inte säga något till någon än, men jag vill berätta för hela världen

Vi har berättat för våra föräldrar. Dels ville jag ha stöd från mamma och dels är det svårt att dölja hur dåligt jag mår när vi äter ihop. Två jobbarkompisar vet också. Står dom väldigt nära och om något skulle hända slipper jag förklara en massa. Men resten får vänta till jul.
  • Pikku Enkeli
    Hilmas Mamma skrev 2013-11-24 18:25:54 följande:
    Åååh.... Det är sååååå synd om mig!!!! Jag har åkt på halsfluss!!!! ? Mår VÄÄÄÄLDIGT DÅLIGT med hög feber o en hals som är så tjock att jag får kväljningar bara jag försöker svälja saliv.... O på allt det så mår jag illa o har halsbränna... BLÄÄÄÄÄ!!!! ? Vill bara må bra igen!! O så oroar jag mig för bebis i magen... Kan väl inte vara nyttigt för bebis att jag är sjuk?? Har fått penicillin iaf, så jag hoppas verkligen att det går över fort nu.... Var bara tvungen att gnälla av mig lite!!!! ?

Se bara till att försöka få ned febern så gott du kan så är det nog lugnt och man kan ju inte göra mer än vad man kan. Kram
  • Pikku Enkeli

Har mått så sjukt illa ända sen igår, men känner mig även bubblig i magen och har ont kring typ magmunnen. Började fundera på om det är lite trög mage och/eller magkatarr.. Nu ringde lilla mormor och säger att hon är MAGSJUK! Blev det igår. Hjälp! Vi träffades i fredags eftermiddag ju! Nu är jag livrädd att jag fått magsjuka!!

• Pikku Enkeli
    normajeanbaker skrev 2013-12-05 00:45:22 följande:
    Jag har fortfarande bruna flytningar, ännu inget rött blod. Däremot har jag haft en fruktansvärd värk under kvällen, som växtvärk/mensvärk (de känns ju ganska lika) men så starkt att jag nästan fick lov att andas mig igenom värkarna.. Nu har värken lugnat ner sig, men jag är så otroligt rädd :(

Jag ska ringa till gyn direkt imorgln bitti. Vill inte de ta emot mig så åker vi de sju milen till gynakuten.

Jag känner mig ganska säker nu på att jag inte har något levande foster i mig. Jag har som sagt knappt haft något symptom alls under de här veckorna, så jag tänker att fostret kan ha varit dött ett tag? Någon som har något peppande eller uppmuntrande att dela med sig av?

Jag har haft två blödningar. Först en där det kom lite rosa varje toalettbesök i ett par dagar. Sen var det uppehåll i några dagar. Sen kom en klarröd blödning som definitivt var större än en femkrona (även geléklumpar i), nästan lika stor som en handflata. Morgonen efter den kom det rosa och brunt. Sen brunt och geléklumpar i nån dag. Avtagande symptom. Tre dagar efter blödningen vart jag på VUL och bebis mådde som den ska. Så det finns blödningar som är ofarliga. Min andra var tydligen nåt med moderkakan.
  • Pikku Enkeli

Och molvärk/växtvärk har jag haft rejäl hela tiden.

• Pikku Enkeli
    Memories skrev 2013-12-18 12:19:13 följande:
    Hej igen.

Igår var vi på inskrivningen vilket gick bra.

Typiskt nog så var det samma kväll (igår) som jag upptäckte blod på papperet efter att jag varit och gjort nr 2. Blodet kom från vaginan, eller det var snarare rödfärgade flytningar. Det blödde inget mer efter toabesöket och idag har jag bara haft minimalt med svagt brunfärgade flytningar.

Jag har läst en massa på internet och det är ju mest troligt ingen fara, men jag är ändå riktigt orolig. Har någon av er upplevt något liknande? Står att 20-40% av alla gravida någongång blöder under graviditeten.

Jag har haft likadant för ett par veckor sedan och det var ingen fara alls.
  • Pikku Enkeli

Men hjälp! Vad skumt! Jag skrev i en annan tråd och ändå hamnade det här! Hur går jag bort det??

Svar på tråden Julibebis 2014