Inlägg från: gubbenhilfe |Visa alla inlägg
  • gubbenhilfe

Julibebis 2014

Hejsan. Jag tänkte hoppa in här om det går bra. Vi plussade i dag. Den bästa farsdagspresenten man kan önska sig.

Jag är lite osäker på BIM. Om man utgår från senaste menens första dag så blir det den 19/7 men jag vet att min ÄL var två dagar senare än beräknat och sen är min cykel mellan 30-31 dagar så jag tänker att någon gång mellan den 19 och 23 juli.

Tänkte att jag skulle sina till MVC i morgon och få en tid. 

• gubbenhilfe
    Nimah skrev 2013-11-11 13:52:31 följande:
    Eh, jag gömmer mig inne på mitt kontor, och försöker ha mycket att bära på när jag måste våga mig ut....
    Oj! Vilken vecka är du i?
  • gubbenhilfe

Jag lider med alla er som blöder. Håller tummar och tår för att allt går vägen. Förstår er oro.

Vi har fått tid för hälsosamtal redan den 20/11. i vanliga fall så brukar man inte gå på det när det är andra barnet, i alla fall inte där jag bor. Men det här är min 4:e graviditet och jag har bara ett barn så jag kommer vilja gå på så många kontroller som möjligt.

Tyvärr får man inte göra något tidigt VUL här utan det är först vid v. 18 det är dags för rutin-UL. Om man vill ha ett KUB-test så får man det, men det kommer vi tacka nej till denna gång. 

• gubbenhilfe

Jag har inte fått ont i svanken än. Men ömma bröst, mår illa och kissnödig lite oftare molvärk, sol mensvärk ungefär. Jag vill oxå att tiden ska gå fortare så jag kan börja shoppa.

• gubbenhilfe
    Cecam skrev 2013-11-12 09:56:35 följande:

Lycka till Bebisfabriken, det kommer att gå jättebra! {#emotions_dlg.flower}

Gubbenhilfe, vilken vecka är du i? :) Mår du väldigt illa? Jag känner emellanåt ett svagt svagt illamående, men det går över efter en stund och är som sagt så svagt att jag inte vet om jag bara inbillar mig. 

Förresten, någon som har svullen mage? Min känns som vanligt..      
    Jag är i vecka 5, 4+3. Jag känner mig lätt illamående hela tiden, förutom när jag äter... Och det bådar ju gott. Med mitt första barn gick jag upp 22 kg! Hoppas väll att det inte blir lika mycket denna gång, har nämligen bara lyckats gå ner 7 av de 22 kilona...
  • gubbenhilfe
    AAS10 skrev 2013-11-12 15:12:15 följande:
    försök få ett kub/nup eller vad det heter om inte annat så får du en kik i vecka 10-13
    Jag tycker att man ska tänka igenom ett beslut om KUB. Det är inte bara att se det som en chans att få se det lilla livet. Får man "dåliga" siffror kan det vara en helt fruktansvärd upplevelse. Även om det skulle visa sig att allt är ok.
  • gubbenhilfe
    Surrih skrev 2013-11-12 16:38:35 följande:
    Kub är väl mer för om man misstänker att det är någon avvikelse samt att man är lite äldre? Fick reda på att man inte kan göra privat vul här. Då måste man till akuten för blödningar och sånt isf :O
    Där jag bor erbjuds alla KUB oavsett ålder. Däremot finns det ingenstans att göra privat VUL.
  • gubbenhilfe
    Bebisfabriken skrev 2013-11-12 17:36:48 följande:
    Gubbenhilfe tack, det känns förjävligt. Har fortfarande symptom. Varje gång brösten för ont känns det som ett hån och jag bryter ihop totalt. Känns jobbigt att vänta på att själva missfallet ska börja. Ska på återbesök nästa vecka. Är den inte ute då får jag göra typ abort.
    Jag fick missfall i september så jag känner din sorg. Det finns inget man kan säga för att det ska kännas bättre. Det enda råd jag kan ge dig är ta hand om dig och ge dig själv tid och utrymme att sörja. 
  • gubbenhilfe
    Nimah skrev 2013-11-12 17:12:42 följande:
    Konstigt att det kan skilja så mycket i samma land. Man får ju gå över tiden olika länge också beroende på var man bor. Borde ju baseras på forskning kan man tycka, och inte vara godtyckligt för varje ort.
    Visst är det mäktigt. Men när det gäller KUB tror jag att det är en kostnadsfråga och olika landsting har ju olika bra ekonomi.
Svar på tråden Julibebis 2014