• Wopr

Julibebis 2014

Hejsan alla!

Får man vara med här? Tog ett CB-test i morse och fick fram ett svaaaaagt streck. Har inte BIM förrän på fredag så nu hoppas jag på ett starkare streck då.

Om nu ärtan vill hänga kvar så är BF 27 Juli. :)

• Wopr
    Linizen82 skrev 2013-11-13 16:13:12 följande:
    Hoppar in här jag också:)

Har en fråga till er andra: Jag är 4+6 idag och gjorde mitt andra test igår och fick svagt. Testade första gången i fredags (BIM+1) och då var det supersvagt. Mår sjukt dåligt med illamående och konstant ilande värk.

Någon mer som känner igen sig? Varför kan det vara så?

Precis sådär hade jag vid min första graviditet. Svaga, svaga test enda fram till vecka 9. Då helt plötsligt small det till och blev starkt. Gjorde då ett VUl där det kunde konstateras att den lilla ärtan levde och var precis så gammal som det var tänkt att vara.

Om du är orolig så vänd dig till din BM så de kan kolla upp det.

Lycka till och grattis till pluset. :)
  • Wopr
    Surrih skrev 2013-11-13 16:20:50 följande:
    Wopr, vi kallar också vår för Ärtan haha
    Ett bra arbetsnamn :)
  • Wopr
    Linizen82 skrev 2013-11-13 16:22:56 följande:

Tack Wopr! Ska ringa henne och fråga om man kan få kolla upp det.

Fick missfall innan jag fick vår dotter för ett par år sedan och då var det svagt första två veckorna och sen började jag blöda:(

Håller tummarna!      
    Jag håller tummarna för dig att denna lilla får stanna.
  • Wopr
    gubbenhilfe skrev 2013-11-14 10:42:09 följande:
    Hjälp! Har just blivit kallade på anställningsintervju nästa vecka, snacka om dålig timing. Jag får helt enkelt gå dit höra mitt bästa och vara ärlig, men Gud vad nervös jag är. Känns ju surt om jag inte skulle få jobbet bara för att jag är gravid.
    Å, jag ska antagligen börja en ett och ett halvt år lång utbildning i mars. Hur tänkte jag där?

Det kommer säkert gå riktigt bra för dig. Håller tummarna!
  • Wopr
    mamiama skrev 2013-11-14 09:35:54 följande:
    OMG!!!! Han såg TVÅ hinnsäckar på ul!!!!! För tidigt för att se foster så ska tillbaka om 2 veckor, tror jag döööör!!!
    Men så spännande :) Nu blir nästa jag nervös för din skull. Ha ha! Tungan ute
  • Wopr
    gubbenhilfe skrev 2013-11-14 11:02:33 följande:

Tack! Jag pluggar oxå och har för avsikt att fortsätta med det även när liten kommer. Gjorde det när jag fick min son och det var inga problem. Vi kan ju konstatera att jag gillar att ha många bollar i luften. Jag jobbar heltid, pluggar på halvitd och är mamma. Allt går om man bara vill. (Och har men man som är helt underbar och ställer upp.)
    Mitt blir i så fall plugg på heltid och jag måste vistas på skolan i stort sett hela tiden. Men det får lösa sig helt enkelt. Pappan får väl vara hemma istället för mig.
  • Wopr
    gubbenhilfe skrev 2013-11-14 11:11:05 följande:

Jag läser på distans så då är det ju lite lättare. Men jag är helt övertygad om att ni fixar det. Vad är det för utbildning? Själv läser jag ekonomutbildningen och lite extra kurser som jag tycker verkar kul.
    Jag har faktiskt tänkt mig att bli trafikskollärare såhär på äldre dar ;)
    Får väl se om det är något för mig. Jag som hela tiden är så frustrerad på alla klantar i trafiken. Ha ha!
  • Wopr
    gubbenhilfe skrev 2013-11-14 11:22:35 följande:
    Spännande! Då sätter jag mitt hopp till då jag kan bli helt tokig på att ingen vet hur man ska blinka i en rondell! Lycka till.
    Tack! Det frustrerar mig mycket också. Plus alla cyklister som tror att de äger vägarna.
  • Wopr
    Jo anna skrev 2013-11-14 14:43:26 följande:
    Gjorde vul pga av en blödning. Allt såg bra ut sen sa han "oj, där är en till". Såg två små tickande hjärtan. Känns helt overkligt. Han fick dom till 6+4. Skulle vart 6+6 enligt mensen.
    Men åhhhh! Det måste vara en häftig känsla. Grattis :)
  • Wopr
    Sofie mamma till 2 prinsar skrev 2013-11-14 14:55:43 följande:
    Hej hej! Plussade igår och ska väl (om allt går bra) få en liten 3:a i slutet av juli så jag hoppas d är ok om jag hänger på den här tråden? :)
    Välkommen :)
  • Wopr
    Linizen82 skrev 2013-11-18 12:55:24 följande:

Vi har precis köpt en Ford S-Max med 7 sitsar. Känns sportig och absolut inte bussig att köra, drar lite och har bra bagage.

Ett tips kanske?  
    Hoppas ni blir nöjda med den. Vi älskade vår men har precis bytt till en Sharan i stället. Sätena längst bak fungerade inte för oss, då man nästan satt på golvet och vi åker mycket bil så det är viktigt att alla kan sitta utan att få avdomnad röv. Hihi!!
  • Wopr
    Surrih skrev 2013-11-18 13:35:58 följande:
    Är ingen bra dag idag. Är såå trött. Och hungrig hela tiden typ. Och då blir man på dåligt humör. Kan inte vandra iväg och handla heller för kul o frys nissarna ska komma och kika på vår trasiga kyl men verkar aldrig behaga dyka upp. Så nu är vår balkong ett kylskåp. Haha
    :p
    Åh, vad trist. Hoppas de kommer pronto så du kan komma iväg och köpa något. Jag är också hungrig HELA tiden. Det har jag aldrig varit med de andra. Då har jag bara haft ett hemskt illamående. Jst nu kommer bara illamåendet lite på kvällen. Men det kanske blir värre, är ju bara i 4+0 idag.
  • Wopr
    Surrih skrev 2013-11-18 13:50:10 följande:
    Wopr, blir mest illamående när jag blir hungrig. Som tuur var så fick sambon sluta lite tidigare och komma hem till sin sura, hungriga, gravida tjej haha. Ja, fastighetsgubben som var här tidigare sa att det var ett akut ärende så tycker dom borde komma snart. Är så sugen på äppelpaj! Tänker på paj hela tiden haha!
    Men Åh, nu gör du mig sugen också. Får nog slänga ihop en paj i morgon.
  • Wopr
    EmeelieeA skrev 2013-11-19 17:58:21 följande:
    Hoppar gärna in :)
    Vet inte riktigt hur långt gången jag är.
    Hade BIM den 17/11 enligt appen. Men plussade på ett tydligt plus på BIM-8 och det är väl alldeles för tidigt för att kunna få ett plus?

Men enligt fl räknaren så har jag bf 24 juli utifrån mensen. (som är oregelbunden) 
    Välkommen! Hade också BIM den 17/11 men testade plus på BIM- 5. Jag har dock bf 27/7 enligt uträkningen. Får väl se vad de säger om det sedan. Ska bli spännande :)
  • Wopr
    EmSaH skrev 2013-11-22 20:27:57 följande:
    Hej! Jag testade positivt idag, och om mina beräkningar stämmer har jag bf 27 juli Så hoppar gärna in här om det går bra.

Fick vänta många timmar innan sambon kom hem från jobbet så jag kunde berätta. Visade stickan för honom, han tittade "vad är detta för något? Är du gravid?" "Ja, det verkar så" sa jag. "Grattis, det var väl kul?" Hahaha.. Vi har försökt sen i augusti och han säger grattis till mig. Lite gulligt

Har en dotter sen innan.
    Grattis! :)
    Då har vi samma BF
  • Wopr
    prussiluskans skrev 2013-11-22 19:56:05 följande:
    Lämnar Er nu pga missfall idag. Önskar er all lycka <3 kramar
    Nej vad tråkigt :(
  • Wopr

Nån som vet hur det är med KUB, FVP och MKP i Helsingborg? Är ju snart 37 och vill ju verkligen kolla upp allt. Hittar ingen info om det på någon hemsida.

Har ännu inte ringt till MVC då jag bara är i v 5 än och jag har haft så fruktansvärt mycket att göra i veckan att jag inte fått in det. Även veckan som kommer känns det som man vill klona sig. Är lite rädd för att ringa försent men känner än så länge ingen stress över att ringa heller.

Någon mer som inte ringt än?

• Wopr
    Jomila skrev 2013-11-24 16:49:05 följande:
    Hejsan! Tänkte haka på här :). Vi fick plus i onsdags efter ett års försök. Känns overkligt och spännande och läskigt och fantastiskt och alldeles alldeles underbart. Är i v 6 och än så länge helt symtomfri...hur mår ni andra? Någon som är lika tidigt i graviditeten?
    Grattis! Vad underbart. Jag är i v 5 (4+6) och är också helt symptomfri. Så mycket att jag faktiskt glömmer bort vissa dagar att jag är gravid. :)
  • Wopr
    gubbenhilfe skrev 2013-11-24 21:22:21 följande:
    I Helsingborg gör de endast FVP, inte MKP, och det sker runt v. 16. Antar att de gör KUB med. Vad jag kunde läsa mig till så erbjuds alla över 35 FVP. Antar att man även gör KUB.

Vill du läsa mer så har du en länk här:

www.helsingborgslasarett.se/patienterochnarst...

Åh, tack! :)
Svar på tråden Julibebis 2014