Inlägg från: Sofie mamma till 2 prinsar |Visa alla inlägg
  • Sofie mamma till 2 prinsar

Julibebis 2014

Hej hej! Plussade igår och ska väl (om allt går bra) få en liten 3:a i slutet av juli så jag hoppas d är ok om jag hänger på den här tråden? :)

Wopr skrev 2013-11-14 15:06:38 följande:
    Välkommen :)
    Tack så mycket! :)
    Shio skrev 2013-11-16 10:07:24 följande:

Hoppar in här om det är OK! Plussade igår efter första försöket, blev lite paff eftersom jag trodde kanke det skulle dröja lite då man passerat 30.... smile5.gif De andra två har ju gått lika fort iofs... Har två tjejer sedan innan på 9 och 5 och en bonustjej på 12!

Är i v.5 bf 23 juli

Grattis till plusset! :D enligt mina uträkningar har jag också BF 23 juli! :) har två pojkar sedan innan 06 och 09. Blir ju självklart glad för vad d än blir för kön men måste erkänna att d skulle vara kul med en liten tjej i familjen också.

Vi har också tagit reda på könet innan.... Har funderat över att skippa d den här gången men jag vet ju hur nyfiken jag kommer bli senare! :) till saken hör ju även att jag är diabetiker vilket innebär att jag har en hel drös med ultraljud framför mig och då finns d ju många tillfällen att få reda på d....

Jag har inte några symtom heller förutom ont på en punkt i ena bröstet och att jag känner att allt inte är som "vanligt" nere i magen. Har aldrig mått dåligt (förutom åksjuka) i tidigare graviditeter.

Jag har berättat för mina bästa vänner... De andra får veta till jul typ. Jag har ångest över att berätta för min mamma... hon har aldrig varit den där mamman som blivit glad över att jag varit gravid... sen när barnet är fött är hon världens bästa mormor men ja... jag får väl skicka ett sms till henne eller nått! :)

Hilmas Mamma skrev 2013-11-17 14:57:03 följande:

Ja ni det här med namn... O. Vi får en flicka ska hon nog heta Edit efter min mormors mamma! ???? Men om det blir en pojke är det svårare... Bär vår dotter låg i magen hade vi Melker på förslag, men jag tycker att det är "förbrukat" nu på nåt sätt... Jag är inne på Loke, men det gillar inte sambon... Iofsgillade han inte Hilma heller först!! ????

Loke heter min äldste! ;) vi har alltid haft namnen klara långt innan bf, ett pojknamn och ett flicknamn. Nummer 2 blev en Grimm och nu står d mellan Vide och Idunn. Men det måste vara nya namn till varje barn. :)
    drömmaromsmått skrev 2013-11-17 15:28:43 följande:

Har också vide och idun som förslag idun är spikat för tjej.

Ettan heter Embla och tvåan Odin :)

Vår gudson heter loke så det är borträknat.
    Vad kul med någon med samma smak som en själv! :) då får vi se om vi får samma eller olika! När är du beräknad?
    Hilmas Mamma skrev 2013-11-17 15:57:47 följande:

Jag älskar fornnordiska namn!! Min sambo är inte lika förtjust!! ???? sen vill jag ha ovanliga, men inte konstiga namn... O så måste dom vara svenska... Inget Melvin, cassandra o sånt... Iofs fina namn det oxå, men Näää... Jag vill ha gamla svenska namn på mina barn!! ???? tramsigt, jag vet, men sån är jag!! Jag själv heter Malin, sambon Henrik.. Så vi har super vanliga namn... Då är det extra kul att ge sina barn lite annorlunda, men inte "konstiga" namn... Vi får väl se vad det bli... Brukar få min vilja fram i såna här lägen!!! ????
    Vårt hus heter Valhall och jag och min sambo har alltid haft en förkärlek till det fornnordiska! Men oj vad många ggr jag har fått stå och förklara mina val av namn! Någon tyckte att jag var förfärlig och kunde förvänta mig problem eftersom jag döpt min äldste efter bråkstaken Loke. Ja vad ska man säga liksom?!

Å vad mysigt med alla magar!!! :D själv väntar jag på att tiden ska gå så även jag får en bebismage. Inskrivning hos BM den 5/12, känns som en evighet!

Svar på tråden Julibebis 2014