• my2girls

Julibebis 2014

Hallå här inne!

Jag blev inbjuden att "joina" er av en här i tråden  .

Jag har precis plussat (är innan BIM), har två barn sedan tidigare med samma man men har senaste 7 månaderna fått 3 MF, jag är livrädd över att det ska hända denna gång med och tar det tyvärr nästan för givet. Jag vågade egentligen inte gå med i någon grupp men ödet kan man inte styra över så vi får se.

Tror min BF är c,a 24 Juli 2014 

Grattis till alla er som plussat! 

• my2girls

Det känns om alla har så många symtom, när fick ni dom om jag får fråga? Jag har ömma bröst, that's it lixom, men jag är ju vääääldigt tidigt gravid också hehe

Grattis till alla och OJ så spännande me tvillingar :D  

• my2girls
    Cecam skrev 2013-11-15 09:01:05 följande:

Jag tillhör dom som än så länge inte har så mycket symptom, men jag är bara i v. 6. Det jag har känt av är molvärk korta stunder på kvällarna, värk i svanken till och från och lite småömma bröst.
    I morse på T-banan till jobbet fick jag plötsligt ett anfall av illamående, men det försvann efter några minuter. 
    Några av mina närmaste vänner hade knappt några symptom alls under hela deras graviditeter så det är väl bara att inse att det är olika. :)   

Ja det är säkert olika, men jag inser att jag är lite "skadad" från mina MF...då jag inte hade symtom mer än ömma bröst som sedan försvann. Jag kan känna ett "obehag/illamående" då och då men inte så att jag måste stå hukad över toaletten. Ja vi får helt enkelt se hur det utvecklar sig, inget man kan styra ialf!

Jag hade "mensvärk" hela dagen igår och tänkte direkt " jahapp nu är det ett missfall på G". Försöker vara optimistisk men inte det lättaste.

Hoppas det går bra för alla :D    
  • my2girls
    MW90 skrev 2013-11-15 10:03:28 följande:
    Fy för vad jag är trött. Är i vecka fem o kan knappt hålla mig vaken!
    Vi har hållit igång hela veckan med att måla o städa det nya huset som vi ska flytta till imorgon. Så om man får sova fem timmar på en natt ska man vara nöjd ;)

När detta är över så kan jag ta lite sovmorgon då o då hoppas jag :)

När har du BF? Jag är också i vecka 5 nämligen :)
  • my2girls
    Cecam skrev 2013-11-15 10:46:07 följande:

Beklagar dina tidigare missfall. :( I vilken vecka hände dom?
    Förstår precis vad du menar. Har haft svårt att bli gravid och nu när vi äntligen plussat för första gången någonsin efter ett flertal IVF-försök så är man livrädd att det ska sluta i missfall. Letar efter varje litet symptom som kan visa att det faktiskt är något som växer inne i magen. :)
    När man är nästintill symptomfri känns det nästan lite overkligt. 
    Ska på ul den 2/12, om lite mer än två veckor, sjukt pirrigt! Glad

Jag har två barn sedan tidigare, med samma man så jag blev väldigt förvånad när jag började blöda i v.8+6, detta var i April, sedan har jag två gånger efter detta plussat svaaagt och sedan fått mens som "vanligt" så jag vet inte om ja borde räkna med de två svaga plussen. Tyckte jag läse någonstans att man inte räknar det som ett missfall om man blöder när mensen skulle ha kommit?! Någon som vet?

Jag håller tummarna att det ska gå bra denna gång för dig och mig (och alla andra) .  

Spännande med UL! Jag har inte tänkt så långt än       

• my2girls
    Cecam skrev 2013-11-15 11:05:19 följande:
    Vet inte heller hur man räknar så tidiga missfall där man börjar blöda när mensen skulle ha kommit, tror det räknas som ett missfall i alla fall.  Hur som helst så är det jättesorgligt och jag håller verkligen tummarna att det går bra för oss och alla andra också denna gång. Glad

Anledningen till att vi ska på ul så tidigt är för att vi gjort ivf och då vill dom kolla så fort som möjligt att allt ser ok ut.

Nej det är aldrig roligt. Jag misstänkte att det var pga att ni gjort ivf, det går säkert bra! :D
  • my2girls

Är det "normalt" att känna mensvärk/spänningar/ilningar varje dag? Har känt det i två dagar i streck nu...smått oroande må jag säga (pga tidigare erfarenheter).

Någon annan?  

• my2girls
    Prussiluskans och Gubbenhilfe : Okej, tack för svaren! Som jag alltid säger "Time will tell" hehe....
    Ska verkligen försöka sluta oroa mig nu, det leder ingen vart ialf och inte kan jag påverka naturens gång heller! 

Det gör inte jätte ont men det ilar å spänner verkligen i mitten av livmodern  
  • my2girls
    Nimah skrev 2013-11-17 17:18:01 följande:
    Ni som har barn sedan innan, har ni lika mycket växtvärk den här gången? Jag har inte alls lika ont nu som med sonen. Hoppas det bara är för att magen redan varit töjd en gång.

Önskar att jag kom ihåg, har två barn sedan tidigare. Skulle vilja veta jag med :)
  • my2girls

Hej alla!
    Med risk för att låta tjatig men nu har jag sedan i helgen nästan konstant  känt av något i livmodern. Idag så trycker det lixom på urinblåsan och spänner/molar NONSTOP! Kan det va något fel? Jag  menar jag är bara i v.5 inte 35 liksom.....Jag ser framför mig att det typ fylls på med blod i livmodern av någon anledning (sjuka tankar jag vet) men den känns precis så FYLLD oh tryckande...äsch ja vet inte

Rynkar på näsan   

• my2girls
    gubbenhilfe skrev 2013-11-19 17:16:21 följande:
    Jag tror faktiskt inte att du behöver oroa dig. Jag tycker att det låter som vanligt växtvärk. Men är du jätteorolig så ring till gyn. 

Jag ska försöka sluta oroa mig, känns som om det skulle vara 4 st där inne ungefär (haha). Avvaktar lite till....Tack!
  • my2girls
    HollyH skrev 2013-11-19 17:19:43 följande:
    My2girls, jag har fått mer och mer molvärk för varje graviditet. Jag är uppe och kissar 2ggr varje natt nu också. Saker och ting rumstreras om därnere, det är inte bara livmodern som växer utan tarmar som ska flytta på sig, en massa gaser osv. Så det är säkert ingen fara.

Jasså, intressant att du känt av mer för varje graviditet! Jo det är säkert bara växtvärk och det nu nämner . Spännande med ditt läkarbesök idag :D.

Gubbenhilfe: Ja vi får se om det bli samma när jag går in i v.6! Hoppas på växtvärk ialf, angående symtomen så känner jag inget av illamående men har fort ömmande bröst. Skönt att du inte mår illa längre!  
  • my2girls

Jag blir ledsen när jag läser om er som blöder för jag har varit där jag med. Jag hoppas det inte blir MF *håller tummarna*.  

• my2girls

Spypremiär idag! Har aldrig någonsin kräkts pga en graviditet, har väldigt svårt för och "få upp det" över huvud taget så jag är i chock. Tänker på er som mått så illa att ni spytt varje dag.....sen är man megaförkyld på det också Kräks.
    Men jag ska inte klaga, hellre detta än gå igenom fler MF *knack knack ta i trä* 

Prussiluskans: Va tråkigt :( , beklagar   

• my2girls

Hello!
    Slänger in en fråga här med.

Jag har haft konstant "mensvärk" sedan nyårsafton...känns ömt å värkande i livmodern hela tiden. Jag var på Gynakuten på nyår för att kolla (jag åker inte in i onödan men min oro tog över), allt såg bra ut och skruttet rörde sig fint och jag är nu i v.12.
    Tänkte höra med er andra om ni också har mkt känningar i livmodern? Ok då och då men nu tycker jag att det är för konstant över tid...

• my2girls
    Enenina skrev 2014-01-03 15:08:53 följande:

Jag har det konstant och haft det i flera veckor,inte så skönt. Sovit dåligt i natt pga det. Tar dom ultraljud då för att kolla lillen? Eller hur gör dom på gynakuten?

Hej Enenina

På mig tog dom ett UL och gjorde en gyn undersökning! Jag tycker faktiskt man ska kolla upp det om man är orolig, även om det oftast bara är växtvärk för det är inte roligt att gå runt och oroa sig.
    Min BM tog även en urinodling på mig för att se om det kunde vara UVI (urinvägsinfekt.)
  • my2girls
    Enenina skrev 2014-01-03 15:24:14 följande:

Hej ja jag får åka dit och kolla. Nu har jag fått en hosta oxå så när jag hostar hugger det till i magen. Precis, lillen mår absolut inte bra av att jag oroar mej.

Dom huggen du känner av, kan det inte vara ligamenten? Dom känner jag av när jag vänder eller reser mig snabbt! VIlken vecka är du i?

Ja men åk in om du är orolig , det tycker jag 
  • my2girls

Hej alla! här är en till som har BF 24 Juli , jag bor i Stockholm och väntar mitt 3:e barn. Är snart 30 år .
    Denna grupp går så snabbt framåt och jag ska försöka  hänga med :)

• my2girls
    Sofie mamma till 2 prinsar skrev 2014-03-08 10:42:21 följande:
    Välkommen hit och grattis till bebisen! Jag väntar också tredje barnet med bf den 24/7!! :D
    Tack! Va roligt :D. Grattis till dig med!
Svar på tråden Julibebis 2014