Inlägg från: prussiluskans |Visa alla inlägg
  • prussiluskans

Julibebis 2014

Blivandetrebarnsmor skrev 2013-11-13 16:04:33 följande:

Jag är i V 4+6 idag, visst går jag in i V 5 imorgon då? Svullen mage och ömma bröst är vad jag har, igår märkte jag av dåligt humör... Annars är jag hur pigg som helst. Detta är mitt tredje barn och vad jag vill minnas så mådde jag illa vid denna tiden under mina andra graviditeter. Tänk om man fick slippa det.

Du är då i vecka fem nu och går in i vecka sex i morgon :)
  • prussiluskans
    Nimah skrev 2013-11-15 08:14:55 följande:

Idag är jag sen till jobbet. Har spenderat hela morgonen över toaletten och kräkts. Lyckades tillslut få i mig en knäckemacka och lite vatten så nu börjar det kännas bättre. Är ju inte så kul att spy, men känns bra att ha symptom ändå. Är så himla trött också. Går in i v 7 idag. Såhär illa mådde jag inte med sonen. Ni som har flera barn sedan innan, har barnets kön påverkat hur ni mått?

Hej, jag har fyra graviditeter bakom mig, väntar nu mitt femte barn. De två första är pojkar o när jag väntade dom mådde jag jätte illa. Flickorna mådde jag bra med.
  • prussiluskans
    my2girls skrev 2013-11-17 16:47:00 följande:

Är det "normalt" att känna mensvärk/spänningar/ilningar varje dag? Har känt det i två dagar i streck nu...smått oroande må jag säga (pga tidigare erfarenheter).

Någon annan?  

Så kände jag förra helgen ett par dagar. Säkert ingen fara :)
  • prussiluskans

Jag är så gruvligt trött :/ skulle kunna sova 24/7 känns det som. Illamåendet kommer mest på kvällen när jag lagt mig. Magen ser ut som jag vore i 20:e veckan. Brösten ömmar inte mycket. Detta är min 5:e graviditet o ingen har varit den andra lik :)

• prussiluskans
    Pluttan skrev 2013-11-17 18:15:05 följande:

Undrar det med.
    ~pojke 2000 flicka 2012~?
    Finns en tråd för det

Typ julibebis 2014 bf lista
  • prussiluskans
    Nimah skrev 2013-11-17 19:17:03 följande:
    Jag rotade fram mina mammabyxor idag. Är så sjukt svullen om magen och mår illa när byxorna sitter åt. Förstår inte hur jag ska kunna dölja det här. Det går verkligen inte att dra in den heller! phpPNejRN07412.jpg
    Ja vilken mage :) såhär ser jag ut v 7+3
  • prussiluskans
    Nimah skrev 2013-11-17 19:25:48 följande:

Haha, prussiluskans, ja inte så lätt för dig heller ser jag!

Nej det är ju inte det. Och ska man helt plötsligt ändra klädstil, nej nu har vi faktiskt gått ut med det officiellt att vi är gravida :) Skulle det mot förmodan inte sluta bra har vi iallafall många som kan trösta oss :)
  • prussiluskans
    Patricia4 skrev 2013-11-21 16:59:02 följande:
    Känner med dig! Jag blöder också idag, ganska mycket och har ont... Är väldigt ledsen ..:(

Har du ont? Hur mkt blöder du?
    Har kommit ca två femkronors storlek, gör mer o mer ont. Det konstiga är att i morse hade jag sånt illamående. Jag känner mig så tom :( kram
  • prussiluskans
    lillagreizn skrev 2013-11-21 21:49:26 följande:
    du borde åka in och kolla, dom brukar säga att blödningar i storlek med femkronorsstorlek ska kollas upp.
    Jag ska få göra vul på onsdag :/
Svar på tråden Julibebis 2014