-
Tack :) Jag hittade på det själv, men nu i efterhand har jag förstått att det finns folk som heter det på riktigt, men jag har bara sett Nima, utan h som namn, så kanske är jag lite originell ändå. Men kanske inte riktigt lika originell som du :) Ditt namn är roligt!gubbenhilfe skrev 2013-11-29 18:28:11 följande:En del saker stannar bara kvar. Ditt namn är väldigt fint.
-
Jag var säker att set var fosterrörelser först v 18+0. Då kändes de även utanpå magen. Fladdret fanns väl tidigare, men jag tyckte det var svårt att skilja från vanliga tarmrörelser.lillagreizn skrev 2013-11-29 21:48:28 följande:
Har en liten fråga till er alla som är gravid igen, när kände ni fosterrörelser/fjärilsvingar eller vad ni nu kallade det för första gången???? När jag väntade min förstfödda kände jag fjärilsvingar i v.11.
-
Jag gick in i v 9 igår och tycker också flytningarna ökat de senaste dagarna. Inte jättefräscht direkt. Vill minnas att det lugnade sig lite efter ett tag med sonen. Men då började jag läcka bröstmjölk från v 20 istället. Inte så kul att få våta fläckar på tröjan heller....Pluttan skrev 2013-11-30 16:28:58 följande:
Ursäkta att jag är lite otrevlig. Men nu när jag gick in i vecka 9..Shit vad flytningarna har ökat..:P Nån som upplevt samma. Vet att det är normalt. Men icke trevligt..
~pojke 2000 flicka 2012~? -
Jag har också mammabyxor nu. Några vanliga väldigt låga fungerar fortfarande med. Föredrar också mammabyxor utan den där maggördeln så tack för tipset!Blivandetrebarnsmor skrev 2013-12-01 13:21:06 följande:
Jag stannar också här på fl., Facebook går jag med i senare. Dessutom är jag klumpmaja nr 1 på FB och vänförfrågningsknappen kommer jag till i tid och otid. Idag köpte jag mina första mammabyxor (7+3), det är ju inte klokt! Kan rekommendera h&m som har svarta snygga för 199 utan den höga resårmagen som är typiskt alla gravidbyxor, dessa har en liten och låg elastisk kant bara.
-
Grattis cecam! Härligt att få se den lilla :)
-
Uch så tråkigt. Vet hur det känns. Tycker också nu ska kräva en kontroll på sjukhuset! Skickar styrkekramar.Jomila skrev 2013-12-02 18:06:41 följande:
Började få kramper runt äggledarna i förmiddags och började blöda vid 16-tiden. Värken blir bara värre och blödningarna också verkar det som. De tog inte emot oss på sjukhuset utan ville att kroppen ska sköta allt själv och att vi ska ta ett nytt gravtest om tre veckor. Jag känner att hoppet är helt ute. Vår efterlängtade och älskade lilla mini blev inte äldre än 6 veckor och tre dagar. Fy vad det gör ont i hjärta och själ :,(
-
Jag har inget liv just nu. Jobbar och sover är allt jag gör. Igår somnade jag i soffan halv åtta och sov för natten då. Kröp över till sängen sen bara. Tur jag har en man som fixar nattning av sonen och mat och disk och allt annat sånt som man ska hinna i livet. Hoppas tröttheten lättar lite snart! Mår iaf inte lika illa längre, vilket är skönt.
Än har ingen frågat men jag ser hur de sneglar. Jag är grymt svullen om magen. Har tre tröjor jag växlar mellan som döljer lite iaf, men visst undrar folk nu. Fick gå hem för att jag kräktes en morgon med, så de spär väl på spekulationerna.
Hoppas ni får en fin dag idag tjejer. -
Jag tycker kaffe luktar skunk och smakar bränt sedan några veckor. Klarar inte te heller tyvärr.Surrih skrev 2013-12-03 12:51:07 följande:
Har ni slutat med kaffe? Jag drack lite i början, men nu senaste tiden har jag inget sug alls. Tänkte de kunde va gott men de liksom tar stopp haha.
-
Nja, just osten är väl ett av de största riskområdena, så den skulle jag hållt mig borta från faktiskt. Vi hade lunchjulbord med jobbet idag med. Jag åt av den varmrökta laxen, vet inte om det är ok egentligen?Blivandetrebarnsmor skrev 2013-12-03 18:21:27 följande:
Ikväll ska jag på julbord med jobbet. Jag har klarat mig undan alkoholfrågan genom att jag kör, ingen frågade. Mitt problem kommer att vara den varma maten, fixar inte riktigt den så det får bli sill, lax och bröd. Stället vi ska på ha enormt fin ostbuffe som jag faktiskt hade tänkt äta av, är det verkligen hela världen om man gör det någon gång? Jag har ju lagt både rödvin och min tjejsnus på hyllan, det är jobbigt nog ;). Jag håller mig alltid till rekommendationerna i vanliga fall... Hur tänker ni? Bör tillägga att det är min tredje graviditet och är utrustad med lite sunt förnuft denna gången och inte lika nojig.
-
Bestämmer man sig för att äta ost kan man nog lika gärna äta så mycket man vill. Finns listeria i blir man smittad även av en liten mängd. Men risken är liten. Läs mer om julmat här www.slv.se/sv/Fragor--svar/Fragor-och-svar/Mat-vid-graviditet/Kan-jag-ata-julbord-nar-jag-ar-gravid/
-
Fluffig vet jag inte, vansinnigt uppblåst snarare. Såhär ser jag ut idag på morgonen, v 8+5. Sjukt svårt att hitta kläder som döljer det. Särskilt som det sväller mer efter lunch och kvällen ska vi inte tala om.
-
Det är andra barnet, men jag svullnade snabbt även med ettan. Tror att mina tarmar är känsliga för hormonerna eller nåt!fantasifull skrev 2013-12-04 23:41:04 följande:Men hoppsan hejsan. Det förstår kag verkligen :) jag har inga problem att dölja min uppblåsa lilla mage om man jämför. Å andra sidan känner jag mig jätte stor i jämförelse med tidigare .. Går nog bättre för mig att dölja lagom länge än vad det gör för dig. ;) Första barnet?
-
Idag ska jag på inskrivning. Ska bli kul. Hoppas bm är bra. Hoppas på att få lite besked om jag kan göra mkp före jul, eller om de avråder från det eftersom vi ska flyga långt över julen. Har tid halv tio.
-
Bra tack! Blodtryck var bra, järnvärdet väldigt bra, sockeret bra och vi får ett ultraljud nästa vecka för att tidsbestämma graviditeten så vi kan ta ställning till när det är bäst att göra mkp. Hon var väldigt trevlig. Fick en bok med om att vänta barn igen.gubbenhilfe skrev 2013-12-05 12:06:39 följande:Hur gick det hos BM?
-
Ja, jag har gjort ett. Det var inte alls kul. Nålen var hemskt stor och läkaren höll på jättelänge och grävde runt. Hade moderkakan så långt bak det går ich han hade svårt att nå. Jag började gråta och då röt han till och sa jag skulle vara still. Jo jag försökte ju men svårt när man snyftar liksom. Jag minns inte hur ont det gjorde, mest att det var väldigt obehagligt som helhet.gubbenhilfe skrev 2013-12-05 12:58:00 följande:Har du gjort MKP tidigare? Jag har gjort FVP men har hört att MKP gör mer ont. Tänkte om du tyckte att det gjorde ont.
-
Uch, beklagar. Kunde de se när den slutat växa? Styrkekramar.Lorvan skrev 2013-12-10 10:58:55 följande:
Då går jag ur den här gruppen. Var på ul idag v 9+4 o fostret levde inte. :(
-
Nu lämnar även jag gruppen. Vi var på ultraljud idag, v 9+5, och den lilla levde inte längre. Känner mig helt tom. Vi såg ju ett hjärta i v 8. Ska skrapas på fredag. Lycka till med era graviditeter. Hoppas inte någon mer måste lämna nu.
-
Tack alla. Det är tungt nu såklart. Men är bara att sörja ett tag och sen sätta igång igen. Känns bara som att man förlorar så mycket tid. En chans per månad bara och så sumpar man tre månader på en sån här meningslös och sorglig grej. Håller verkligen tummarna för alla andra i tråden nu iaf.