Inlägg från: Phlippan87 |Visa alla inlägg
  • Phlippan87

Julibebis 2014

Kan ju tillägga att jag satt och skakade och skrek hela tiden jag hade värkar med 2an, fick aldrig chans att andas utan det var smärta hela tiden men vansinnigt häftigt. Sambon jobbade 35 mil bort och hann inte hem men jag hade en underbar uska och bm med mig hela tiden.

WARNING! This bitch may bite. Piss her off at your own risk
  • Phlippan87
    Euphemia skrev 2014-01-11 12:21:02 följande:
    Phlippan, hur många år skiljer det mellan barnen? Sonen är 12 nu när nummer 2 kommer..

17 månader mellan 1an och 2an, 3 år mellan 2an och 3an.
  • Phlippan87

Är så fruktansvärt otålig på att få offentliggöra nu, sambon har till rul på sig att berätta för sina föräldrar annars får de veta med alla andra. Har lyssnat med doppler på busfröt som sprattlar runt nu, inte lyckats hitta hjärtslagen ännu men hör massor med sparkar och sprattel så nu vågar jag säga till hela världen.

Än är det bara min familj, mina närmaste vänner och sambons chef med familj som vet (var på semester med dem i Florida i nov-dec och chefens fru väntar deras 3a så jag kunde inte låta bli när hon pratade barnvagnar)

• Phlippan87
    Carolaiine skrev 2014-01-11 16:23:25 följande:
    Philippan87 vill din sambo inte heller berätta för sina föräldrar? :-/

Inte att han inte vill, han är dock inte typen som är ivrig att berätta utan tycker det kan vänta. "de har ju sett resultatet från tidigare så de vet att det blir bra" var dagens kommentar
    AAS10 skrev 2014-01-11 16:29:00 följande:
    Min son har frågat mig väldigt ofta det senaste om det finns en bebis i min mage, vi har ju velat vänta så långt det bara går då väntan ska bli mindre för honom (han är 5) och självklart sedan risken för missfall osv. Är ju 14+0 idag och idag hintade han det igen, och frågade om det var säkert att det inte fanns en bebis i magen. 

så nu har jag och sambon bestämt oss. vi ska berätta men hur berättar man???

När vi var i USA med sambons chef så umgicks vi mycket med hans gravida fru och vår äldsta sa "X har en bebis i sin mage! Det har inte du mamma" så jag sa bara "joho!" och dottern bara glodde hittills inget tjat om när osv utan hon tar det lugnt och bra. yngsta har jag sagt att mamma har en bebis i magen men hon tror inte på mig
  • Phlippan87
    Carolaiine skrev 2014-01-11 20:45:55 följande:
    Philippan87, ja det är ju sant första för oss o det kommer nog inte tas emot med glädje från mina svärföräldrar.

Vår första var nästintill hatad av svärfar, en av anledningarna till att jag knappt står ut med människan
  • Phlippan87

Bryter snart ihop av bristen på sex här hemma, tror vi fått till det 2 gånger sedan pluset och det är inte för att jag inte vill eller försöker. Blir helt knäckt av sambons ointresse, något är rejält fel när han väljer att prata i 2 timmar i telefon med sin pappa när jag föreslagit sex och försöker förföra honom

• Phlippan87
    gubbenhilfe skrev 2014-01-11 22:08:27 följande:
    Hemma hos oss blir det inte heller så mycket sex. Men jag tror att både min man och jag tycker det är rätt skönt. Vi har försökt bli gravida i två år och det sista året har sex mer blivit ett nödvändigt ont för att kunna få barn. Vi behöver nog ta en lite paus för att få tillbaka glöden.

Men jag förstår din frustration.

Jag har inte haft någon sexlust på ungefär 4 år så det är frustrerande när man har och bara blir nobbad hela tiden.
    Lindsey Egot the only one skrev 2014-01-11 21:59:17 följande:
    Min man har inte heller berättat men hans mamma gråter och tar det personligt när hennes barn skaffar barn. Hon känner sig nog kränkt. Just nu bryr jag mig inte. Det är hans grej att berätta för dom, inte jag.

Vår yngsta har pratat om bebis i magen sedan han var 1,1/2 år men jag ser likadan ut nu om magen som jag gjorde då. Han är 3 år och 8 månader nu

Jag vill kunna börja skriva något på fb och eftersom jag har nästan alla i hans närmaste släkt som vänner kan jag inte med att göra det innan han har berättat för dem. Men efter rul gör jag det oavsett
  • Phlippan87
    Sorg13 skrev 2014-01-11 23:08:45 följande:
    Har samma här även om jag denna gång själv tappat intresset. Har inte haft på 12 v och har förstått att han tycker det är konstigt då där ligger ett bebis i min mage, tror inte han tycker det är fel på mig utan som sagt själva graviditeten. quote=72207733][quote-nick]Phlippan87 skrev 2014-01-11 21:50:45 följande:[/quote-nick]Bryter snart ihop av bristen på sex här hemma, tror vi fått till det 2 gånger sedan pluset och det är inte för att jag inte vill eller försöker. Blir helt knäckt av sambons ointresse, något är rejält fel när han väljer att prata i 2 timmar i telefon med sin pappa när jag föreslagit sex och försöker förföra honom

[/quote]

Ja det problemet har han åtminstone inte, hade sex samma kväll som första förlossningen startade.
    Lindsey Egot the only one skrev 2014-01-11 23:43:34 följande:
    Jag har sagt samma sak. Kan inte heller göra det på Facebook. Har iof inte svärmor där men min ingifta svägerska och min mans ena kusin och hennes pappa. Men varför han inte vill berätta är för att hon har varit negativ alla gånger. Även när min mans bror berättat om graviditet har hon tom gråtit och tyckte de gjorde fel.

Har både svärmor, svärfar, sambons lillasyster, flera av hans kusiner, hans moster + man, hans fastrar osv. Så om jag outar en graviditet lär de bli besvikna på att de inte fick veta först
  • Phlippan87
    som en sol skrev 2014-01-12 00:30:08 följande:
    Illamående och sex kan man ju glömma. Min man var lite intresserad härom dagen och jag bad honom återkomma i januari 2015 :) Förhoppningsvis ska det väl inte behöva dröja så länge, men om jag mår illa hela graviditeten lär det inte bli nåt förrän typ oktober i alla fall. Men det var samma förra graviditeten, det går nog, det är en liten uppoffring i sammanhanget då hela livet står på paus för mig och min man har famnen full av ansvar.

Har också illamående stor del av tiden så vill han ligga (inte länge sedan han klagade men ändå nobbar han alltid) får han passa på när jag mår bra och inte har ont av någon anledning
  • Phlippan87

Att yngsta dottern finns till är imponerande då vi bara fick till det en gång den månaden, och väldigt sällan både innan och efter. Denna är också imponerande, dels fick jag mf månaden innan, efter att ha tagit ut spiralen samma dag som ÄL och fått till det en gång, sedan blev det kanske 3 ggr totalt månaden efter. Nog kan det vara skönt att man har lätt att bli gravid men det vore samtidigt lite skönt att ha en "anledning" till mer regelbundet sex

• Phlippan87

Från inskrivningen 11/12 till 30/12 hade jag gått ner 5 kg, oops liksom

Ang. reaktioner: När vi väntade första barnet var vi 21 och 23, min mamma säger inte så mycket men säger grattis och håller sig alltid uppdaterad. Sambons pappa hade bara sagt "nej, nej, nej" och tyckte vi var alldeles för ung och framför allt att han var för ung för att bli farfar (kan tillägga att min mamma var 16 vid första 37 med mig, sambons föräldrar var 18 och 22 när han föddes så de har alla erfarenhet av att vara unga föräldrar). Vi hade dock varit sambo i 1,5 år när dottern föddes och så ung var jag ju inte... Sambons mamma behövde lite tid att vänja sig bara men har alltid varit glad för oss. Med andra reagerade svärfar ungefär som första så jag.är inte så sugen på att berätta för honom. Han var här igår men sambon sa inte ett pip...

• Phlippan87
    Lindsey Egot the only one skrev 2014-01-13 09:41:42 följande:
    Varför är män så rädda för att berätta ett sådant stort glädjebesked att släkten ska expandera. Alla borde ju bli glada att släktträdet förgrenar sig istället för att ympas av år efter år.

Hans pappa är en karaktär kan man väl säga...
  • Phlippan87

Min 4e graviditet och igår spydde jag för första gången pga graviditet. Har så mycket segt slem i halsen som vägrar ge med sig och framkallar kväljningar. Lagom kul att något blodkärl i halsen brast samtidigt så jag spydde och spottade upp blod.

V.15 imorgon och illamåendet vägrar ge med sig. Tur det börjar vägas upp lite av de fladder jag börjat känna nu.

Ang. kub har vi aldrig blivit erbjudna och enda anledningen för mig att göra det skulle vara för att jag vill se barnet. Skulle inte bry mig om siffrorna faktiskt

• Phlippan87
    Enenina skrev 2014-01-13 12:03:48 följande:
    Känner igen det där med segt slem. Jag får också så. Och jag kan inte borsta tänderna heller utan att jag får kväljningar.och inte dricka vatten. Måste ha någon smaksätta vattnet om jag ska kunna dricka det.

Vatten är det enda som hjälper för mig, dock smakar kranvattnet här i Norrtälje skit och luktar inte mycket bättre så måste köpa på flaska :/
  • Phlippan87

Ang. sockerbelastning ska jag göra det nästa gång jag ska till bm, i början av april. Har aldrig behövt göra i mina tidigare graviditeter trots kraftig övervikt.

Rul 13/2 och tror på en pojke denna gång då jag mår så otroligt annorlunda mot tidigare graviditeter. Börjar även fundera på om det är mer än en liten buse där inne. Livmoderskanten är så pass mycket högre än den "ska" vara i v. 15 och sitter jag upp rakt så känns det nästan som att revbenen redan börjar få lite stryk. Har fortfarande ingen som helst gravidmage dock men det känns som att den växer uppåt och åt sidorna, inte utåt. Sägs att risken/chansen för tvillingar dels är genetisk (morfar var tvilling och finns flera tvillingpar i den sidan av släkten) och även ökar dels med antal barn och dels är större om man har lätt att bli gravid (har lyckats bli gravid på första försöket 3 ggr/4, dock med ett mf). Har ju gjort vul men var i v. 5+2 då så fanns inget mer att se än början till gulesäck

• Phlippan87
    Bettan1975 skrev 2014-01-16 17:31:17 följande:
    Finns de någon mer som inte kan sova på nätterna ? Jag blir galen när jag inte kan sova mina små timmar som bara är tre timmar på en hel natt. Vet inte vart jag ska ta vägen nu ! Vad kan man göra ? Jag har svårta att sova annars med men inte så här kan man ta insomnings tablett ?

Har kanske sovit 4 hela nätter på de senaste 2 månaderna. Vaknar alltid en eller ett par gånger och kan inte somna om på en eller ett par timmar. Tack och lov verkar det ha blivit något bättre de senaste dagarna
  • Phlippan87
    Sweet life skrev 2014-01-17 09:01:04 följande:
    Precis kommit från husläkaren med domen "akut bihåleinflammation". Fick recept på kortisonnässpray och en sjukskrivning på minst en vecka... Har ju redan vart hemma en vecka och är jag hemma hela nästa vecka är jag inte på jobbet på 3 veckor. För vi åker till fjällen vecka 5.  

Min chef som redan är irriterad över att jag vabbat och vart sjuk mycket under hösten.. Grattis! 

Min var sur i våras pga mycket vab och egen sjukdom, då blev jag långtidssjukskriven pga en knäskada. Kändes ju lagom kul
  • Phlippan87

Vi sålde typ allt efter yngsta så måste köpa allt igen När äldsta föddes köpte vi typ allt begagnat av min syster, gav nog totalt 1500. Den här gången blir det mycket nytt, vi har ju bra inkomster och jag vill få unna mig. Kommer inte köpa något innan rul dock, vet att bebis lever (känner och har även hört både sparkar och hjärtslag med doppler) men eftersom det troligen blir sista barnet vill jag vara "icke-korrekt". Blir det en till flicka blir det lila/rosa vagn, blir det en pojke blir det blå vagn osv Har spanat vagnar ett tag nu så troligen blir det en Brio Smile...

• Phlippan87
    gubbenhilfe skrev 2014-01-19 10:19:01 följande:
    Det tycker jag du gör helt rätt i. Jag tycker att man ska köpa det som man själv tycker är fint och passande. Min bäbis kommer att få en massa gröna och röda saker för det tycker jag är fint.

Vi har ju inte fått kolla kön vid rul med döttrarna så nu vill jag inte köpa neutralt bara för att, nu ska jag ha det jag tycker är fint och passar könet (jag kan lätt sätta på en pojke en rosa tröja tex men inte med glitter eller volanger )
  • Phlippan87
    gubbenhilfe skrev 2014-01-19 10:51:19 följande:
    Exakt! Jag hoppar oxå de "könsneutrala" kläderna. Vet av erfarenhet att när den lilla är ute så använder jag inte de kläderna i alla fall. Vi hoppas på att veta könet vid RUL. Just nu är jag helt besatt av små sätta klänningar men min man som sällan säger nej har i det här fallet sagt bestämt nej. Jag får inte köpa några. Han menar att det kan ju trotts allt bli en liten kille och av någon konstig anledning så vill han inte att jag klar hans son i klänningar.

Ja gud så mycket ljuvliga klänningar det finns just nu! Hoppas de fortfarande finns kvar om en månad när vi varit på rul Jag gillar brunt och beiget men många av de neutrala som finns är så tråkiga just nu. Kommer garanterat köpa någon eller några neutrala ändå bara för att de är fina men inte de jag inte är så förtjust i bara för att bebis behöver kläder.
Svar på tråden Julibebis 2014