Inlägg från: lillagreizn |Visa alla inlägg
  • lillagreizn

Julibebis 2014

Fiamedbarn skrev 2014-01-11 08:32:16 följande:
    Kan det bero på någon blockering i moderkakan? Jag tänker på att jag tar trombyl i denna graviditeten, skulle det minska risken för dig tror du? Vad jobbigt med den oron!

Själv är jag orolig över att fostervattnet kanske är för lite, och på ultraljudsbilden inbillar jag mig att jag ser en kanal i livmodern - är det livmodertappen som läcker vätska undrar jag? 
    Dom hittade aldrig orsaken. Har aldrig hörts talas om trombyl vid graviditet, så om det skulle hjälpa mig vet jag inte. Led av högt blodtryck under sista delen av min graviditet, men om det berodde på havandeskapsförgiftning eller stress vet jag inte, men låg inlagd flera gånger å de plus tillväxthämningen resulterade i förtidig födsel. Från v.32 var det planerat att han kunde komma vilken dag som helst, allt beroende på hur han mådde och växte där inne.  Har dock väldigt lågt blodtryck och har en lättblödande livmodertapp så vet inte om trombyl är så bra då. Måste iaf ta upp frågan med min bm, läste på lite i ämnet efter din fråga. 

Sa läkaren nått om det under UL? jag hade tagit upp frågan och oron med en läkare, jag är helt okunnig i frågan. 
  • lillagreizn

Jag är i mot vaccin och skulle aldrig ta det, trots att jag jobbar inom vården, funderar starkt på att sluta vaccinera sonen har dock inte bestämt mig ännu. Enligt min mening bryter vaccin och penicillin bara ner kroppens eget immunförsvar. 

• lillagreizn

Här vill det liggas hela tiden men med att min livmodertapp och slemhinnor är lättblödande vid graviditet så hoppar jag det. Är rädd att det inte ska sluta blöda och framkalla missfall, töntigt men efter missfall i bagaget tar jag det "säkra" före det osäkra. Hade klandra mig själv om jag fick missfall efter sex även om det förmodligen bara skulle vara slumpen. 

• lillagreizn
    mussepigg skrev 2014-01-12 23:31:10 följande:
    Hej tjejer, får jag haka på här? :)
    Välkommen till oss :) 
  • lillagreizn

Läste att några väntar kallelse till RUL, i min kommun ringer vi och bokar vårat RUL själva, tänk att det kan vara så olika. Vi förresten tid till RUL 10/2.  

• lillagreizn

Är så upprörd över min sons förskolesituation! Dom har gjort nedskärningar så att det endast kommer vara 2,25% tjänster som ska täcka ett öppethållande på förskolan mellan 06.30 och 17.00, med beredskap att hålla öppet mellan kl 06.00 och 19.00. Det kommer innebära att barnen på förskolan i åldrarna 1 - 5 år kommer lämnas ensamma med en personal under flera timmar per dag och att barnen dessutom kommer lämnas utan direkt tillsyn vid toalettbesök och blöjbyten. Med tanke på dessa förhållande har pedagogerna som jobbar på förskolan sagt upp sig, så dom kommer sluta i början av mars och det kommer inte vara det lättaste att hitta nya bra pedagoger som dessutom ska vara samisktalande.  Funderar starkt på att omplacera min son till en annan förskola, men eftersom det bara finns en samisk förskola inom hela kommunen och min son stormtrivs så känns det inte som nå roligt beslut. Vill inte att ha ska gå miste om samiskundervisning. Men för mig går ändå säkerheten först, hoppas iaf dom hittar en lösning på det här.

Just nu har vi föräldrar krävt ett föräldramöte med förskolechefen och skolchefen, för att få reda på vad som händer. 

• lillagreizn

Ringde barnmorskan idag för att rådfråga angående kalciumtillskott eftersom jag får i mig alldeles för lite när jag har mjölkproteinallergi, så det ska jag tag. Pratade även med henne om att jag fått mer blödningar än tidigare, jobbar jag eller anstränger jag mig lite grann så börjar jag blöda på en gång, det slutade med att hon började oroa sig och tyckte att jag skulle ringa gyn. Sagt och gjort jag ringde gyn, fick en tid idag till en läkare för att diskutera mina frågor, när jag kommer dit vill han göra ett UL för att se att allt är bra med bebis och det var det, bebisen viftade och sparkade för fullt Skrattande Även om mina blödningar ökat så trodde han inte blödningarna påverkade bebisen, så det känns ju som en enorm lättad! 

• lillagreizn
    *lillagreizn skrev 2014-01-15 22:38:06 följande:
    Ringde barnmorskan idag för att rådfråga angående kalciumtillskott eftersom jag får i mig alldeles för lite när jag har mjölkproteinallergi, så det ska jag ta. Pratade även med henne om att jag fått mer blödningar än tidigare, jobbar jag eller anstränger jag mig lite grann så börjar jag blöda på en gång, det slutade med att hon började oroa sig och tyckte att jag skulle ringa gyn. Sagt och gjort jag ringde gyn, fick en tid idag till en läkare för att diskutera mina frågor, när jag kommer dit vill han göra ett UL för att se att allt är bra med bebis och det var det, bebisen viftade och sparkade för fullt Skrattande Även om mina blödningar ökat så trodde han inte blödningarna påverkade bebisen, så det känns ju som en enorm lättnad! 
  • lillagreizn

Jag är juh snittad med sonen och fick tillbringa 22 dagar på sjukhuset, jag var uppe på benen redan på kvällen trots att jag var sövd under snittet. Dagen efter var jag mer eller mindre som vanligt, började morgonen med en dusch och sedan promenerade jag till neo vars min son låg, hade inga problem med att ta hand om han, det enda jag kan tycka var lite jobbigt var att inte kunna skratta utan att få ont, samt att man inte kan sitta i samma ställning förlänge! 

Jag tyckte inte snittet i sig själv gjorde ont utan det är mer agrafferna som sliter lite grann när man rör på sig och skrattar. Kan ju tilläggas att jag var själv med sonen dagtid på sjukhuset från 5 dagen, då sambon valde att fara tillbaka på jobbet och jobba 12 timmar skift. 

Denna gång hoppas jag inte på snitt, men skulle det mot all förmodan bli det så vill jag hem så fort som möjligt till sonen.

• lillagreizn
    Sofie mamma till 2 prinsar skrev 2014-01-16 22:43:56 följande:
    Har de börjat med agraffer istället för suturer de senaste åren?!?! Var ju iofs 5 år sedan mitt snitt men några sånna vill jag då inte ha! Kanske både kan variera mellan sjukhus och gå att diskutera bort... :)
    Jag snittades i aug -11 och då använde dom iaf agraffer, men kanske beror lite påvilken typ av kroppsbyggnad man har och som du sa vars man bor. 
Svar på tråden Julibebis 2014