Julibebis 2014
Fiamedbarn skrev 2014-01-11 08:32:16 följande:
Kan det bero på någon blockering i moderkakan? Jag tänker på att jag tar trombyl i denna graviditeten, skulle det minska risken för dig tror du? Vad jobbigt med den oron!
Själv är jag orolig över att fostervattnet kanske är för lite, och på ultraljudsbilden inbillar jag mig att jag ser en kanal i livmodern - är det livmodertappen som läcker vätska undrar jag?
Dom hittade aldrig orsaken. Har aldrig hörts talas om trombyl vid graviditet, så om det skulle hjälpa mig vet jag inte. Led av högt blodtryck under sista delen av min graviditet, men om det berodde på havandeskapsförgiftning eller stress vet jag inte, men låg inlagd flera gånger å de plus tillväxthämningen resulterade i förtidig födsel. Från v.32 var det planerat att han kunde komma vilken dag som helst, allt beroende på hur han mådde och växte där inne. Har dock väldigt lågt blodtryck och har en lättblödande livmodertapp så vet inte om trombyl är så bra då. Måste iaf ta upp frågan med min bm, läste på lite i ämnet efter din fråga.
Sa läkaren nått om det under UL? jag hade tagit upp frågan och oron med en läkare, jag är helt okunnig i frågan.