Inlägg från: lillagreizn |Visa alla inlägg
  • lillagreizn

Julibebis 2014

Var ju som sagt på RUL idag och då såg dom en skiljevägg inne i livmodern, som dom trodde berodde på en blödning och att vätskan som var kvar var gammalt blod som kroppen skulle suga upp. Hörde  att det fanns två möjliga orsaker, antingen att det varit två foster från början eller blödning. 

Fick ju ett litet bekräftelse på alla mina blödningar, men tidigare har dom sagt att det beror på mina slemhinnor och lättblödande livmodertapp, men det verkar inte stämma juh. Någon som haft en skiljevägg i livmodern pga blödning och är mer kunnig?? 

• lillagreizn
    Smalltowngal skrev 2014-02-12 17:29:16 följande:
    Hej hörni! Jag är lite orolig för att min mage inte är så stor som jag sett att vissas är som lagt upp bilder.. Jag är i vecka 18. Har bara gått upp 1-1.5 kg också. Är det något jag behöver oroa mig över? Det är mitt första barn.
    Min mage är inte heller stor, trots att jag väntar andra barnet, hade inte heller stor mage när jag väntade första, men större än vad jag har nu i vart fall.  Syns inte att jag är gravid när jag vaknar på morgonen och har oxå bara gått upp ca 1,5 kg.  Att jag inte hade stor mage oroade mig när jag väntade första, men denna gång njuter jag bara, bebisen växer som den ska iaf och annars upptäcker barnmorskorna det när ni börjar mäta sf-måttet. 

Jag bär min barn långt bak, så säkert därför jag har mindre mage, kanske lika för dig? Försök att njuta.
  • lillagreizn
    Hilmas Mamma skrev 2014-02-12 20:42:17 följande:

Vad märkligt.... Vid båda våra RUL så har två olika bm på två olika ställen sagt att alla organ ska kontrolleras noggrant, det är det som är vitsen med RUL, o då ingår att titta o lyssna på hjärtat så att det slår som det ska o låter bra... Dessutom denna gång vi gjorde RUL så lyssnade bm på båda klaffarna separat... Så otroligt olika det är!! Borde ju vara lika då vi alla bor i samma land....
    Vi fick inte heller höra hjärtat bara se, däremot kolla hon att hon hittade allt som skulle finnas! 
  • lillagreizn
    Smalltowngal skrev 2014-02-12 21:31:08 följande:
    Tack! :) Jag vet inte hur bebis ligger i magen, har inte varit på RUL ännu. Kan det vara därför jag inte känt något än också? Att hen ligger långt bak?
    Att du inte känt bebisen ännu kan ju beror på massor av olika saker, att du har moderkakan i framvägg som jag tycker minskar upptaget av hur mycket rörelser jag uppfattar, att bebisen rör sig mer i fostervattnet istället för mot huden, att bebisen kanske rör på sig men att du inte uppfattar det som annat än tarmrörelser :) 

jag tycker inte jag upplevt att jag känt mindre rörelser p.g.a. jag bär barnen långt bak, däremot tycker jag att moderkakan påverkar, samt hur aktiva barnen är. Sonen var mer eller mindre galen i magen medan denna är av den lugnare varianten, det såg vi tydligt på ultraljudet oxå :P
  • lillagreizn

Alla <3 dag idag och jag som annars brukar överdriva bryr mig inte ett dugg, har sagt till sambon att vi bojkottar det i år, vet inte om det är pga jag är gravid.  Dagen spenderas iaf på jobbet hela dagen.  Någon annan som har får fruktansvärt ont i ryggen när ni sover? Har vaknat flera gånger inatt, hade  även så förra graviditeten, vilket resulterade i att jag sov på en luftmadrass sista tiden, har inte lust med det denna gång :/ 

• lillagreizn

Min sambo försöker underlätta så mkt som möjligt för mig och även om detta barn varit planerat så är han inte lika intresserad som i första, han säger att det inte är lika spännande denna gång även om han är lika glad och förväntansfull. Fick ingen reaktion när vi satt på RUL men han var den första som tog fram ul-bilden och visade åt sonen. 

• lillagreizn

Grattis till alla som varit på RUL :) Själv sitter jag här med ögonen i kors och längtar efter sängen, hur fan kunde jag vara så dum och lova att jag kunde baka till sonens förskola! vi ska avtacka alla  våra pedagoger som slutar nu den 10 mars och ersätts med nya svensktalande :/  

Känns jävligt motigt att ens behöva lämna sonen till förskolan nu, då hela hans trygghet försvinner och verksamheten tar en helt annan inriktning. Vill bara kräkas över cheferna som kör över sitt eget folk och nekar våra barn rätten till sitt eget språk. Hade jag kunnat hade jag omplacerat sonen, men finns inga lediga platser förens till hösten, får ont i magen och ligger sömnlös vissa nätter bara tanken på att behöva lämna han till förskolan,  då hans säkerhet hotas p.g.a. personalen kommer ha alldeles för mycket ensamtid med barnen och det finns ingen plan för hur eller vem dom ska höra av sig om dom behöver hjälp under ensamtiden. Usch, säg att det är okej att känna såhär! 

• lillagreizn

Härligt att det är andra som oxå köper kläder, själv har jag nog samlat på mig 6-7 plagg redan som jag bara var "tvungen" att ha :) Själv vet jag dock inte var det är för kön, men färger och sånt har aldrig riktigt stört mig förutom att jag själv aldrig skulle använda rosa på mina barn och att jag aldrig skulle sätta på en pojke en klänning eller kjol. 

• lillagreizn

Tips på babymonitor med bra bild och ljud och där skärmen på föräldraenheten släcks efter en stund men tänds vid ljud och rörelser. Behöver hitta en då sonen kommer flytta upp till sitt rum på ovanvåningen då hans sovrum blir barnkammare då det ligger mig i mot vårat sovrum och jag vill fortfarande ha koll på han och inte missa om nått händer eller han ropar osv Glad

Svar på tråden Julibebis 2014