Inlägg från: Hilmas Mamma |Visa alla inlägg
  • Hilmas Mamma

Julibebis 2014

MiniV skrev 2014-02-12 20:31:21 följande:
    Ingen lyssnade på hjärta på mitt RUL. Men vi såg det ju.

Llimen skrev 2014-02-12 20:38:04 följande:
    Inte alltid vid RUL. Var senast idag och vi fick inte höra, bara se hjärtat. Samma förra graviditeten.

Vad märkligt.... Vid båda våra RUL så har två olika bm på två olika ställen sagt att alla organ ska kontrolleras noggrant, det är det som är vitsen med RUL, o då ingår att titta o lyssna på hjärtat så att det slår som det ska o låter bra... Dessutom denna gång vi gjorde RUL så lyssnade bm på båda klaffarna separat... Så otroligt olika det är!! Borde ju vara lika då vi alla bor i samma land....
  • Hilmas Mamma
    Lindsey Egot the only one skrev 2014-02-12 21:05:14 följande:
    På RUL ska de titta på hjärtat och hitta de två kamrarna och de två förmaken, njurar, urinblåsa, hjärnhalvorna och lillahjärnan, hela ryggraden så de kan se ev om barnet har ryggmärgsbråck, tarmar, magsäck. Armar, ben. Lever kan vara svårt att se. Men detta är vad de ska kolla på samt mäta diametern på skallen, bålen och längden på låret för att kunna fastställa beräknat bf. De ultraljudsmaskiner som används har inte ljud så man kan inte höra hjärtat och det räcker att bm ser att hjärtat slår. RUL görs för att se så att barnet inte har några synliga defekter. Ibland gör bara bm undersökningen utan att säga vad hon gör. Jag vill alltid veta precis allt. Vårt RUL tog 20 minuter pga det. Tjejen innan var inne i 10 minuter.

Vår bm lyssnade genom ultraljuds maskinen på båda klaffarna... O enligt henne så SKA dom även lyssna så det låter bra oxå... Allt det andra gjorde hon oxå såklart! Vårt RUL tog ca 40 minuter vilket var bokat redan innan, då det skulle ta så lång tid för ett RUL enligt vår bm... Det är verkligen så väldigt olika... Alla säger olika, alla gör olika o får olika svar på samma frågor.... Man blir ju helt snurrig...
  • Hilmas Mamma

Vaknade imorse o hade färskt blod i trosan... Ringde bm o rådfrågade lite, antagligen har den lilla utväxten på moderkakan (har glömt vad hon kallade den) kommit i kläm när jag hostat (har typ kikhosta o har hostat hårt o mycket i ca 2 veckor nu...) o på så sätt börjat blöda lite... Om det inte blir värre eller om jag får ont, ska jag bara ta det lite lugnt o det ska inte vara nån fara!! Är inte så orolig eftersom jag hade liknande blödningar med dottern o det var aldrig nån fara! Men idag är jag iaf hemma o bara tar det lugnt! Rätt skönt faktiskt!! ????

Går in i vecka 21(20+0) imorgon o så här ser magen ut idag! Tyckt jag är super stor redan o undrar hur det kommer se ut om några veckor!! ???? ????

• Hilmas Mamma
    Smum10 skrev 2014-02-13 10:23:39 följande:
    Skönt att det inte verkar vara någon fara och att du inte är orolig framför allt =)  Jag går in i v.21 idag och är ungefär lika stor. Har känt att jag nog kommer se ut som en flodhäst till sommaren, ingen beach 2014 här inte =) 

Jooooo!!!! I år blir det verkligen beachen!!!! Nu får man ju vara stor!!! Hihihihi!!! 😋
  • Hilmas Mamma
    Smum10 skrev 2014-02-13 10:46:10 följande:
    Ja helt klart! men det är ju ingen ide att jobba på magen inför det 😄

Haha!!! Näää!!! Bara låta den jäsa på!! 😋
    mrshb skrev 2014-02-13 10:41:23 följande:
    Bra inställning :)

Visst!!?? 😊
  • Hilmas Mamma
    Lindsey Egot the only one skrev 2014-02-13 10:32:19 följande:
    Eller så beror det på hur rutinerade de är kanske.

Ja kanske!!! Men lite mer lika tycker man att det borde vara....
  • Hilmas Mamma
    Smum10 skrev 2014-02-14 22:21:23 följande:
    Hade vart kul att få höra lite namntankar/förslag. Här har vi Silas eller Vendela klart sen storebror( Seth) skulle komma så han fick favorit namnet och de andra två är kvar för vi gillar dom och kan inte tänka oss några andra för tillfället :)

Här är det bokat sen ett par veckor tillbaka! Om det blir en flicka ska hon heta IRIS o om det blir en pojke ska han heta HOLGER. Andranamnen är oxå klara! Signe, Maria o Rolf, Göran! 😋😊
  • Hilmas Mamma
    Fiamedbarn skrev 2014-02-15 12:31:22 följande:
    Varför inte Rolf-Göran
    Luck is what happens when preparation meets opportunity

Hahaha!!! Nääää!!! Det är en nödlösning för att få med båda våra pappor....!! 😋 antingen Rolf,Göran eller Carl, Jan..... Då känns faktiskt Rolf, Göran liiiite bättre!!! 😋
Svar på tråden Julibebis 2014