Inlägg från: Bebisfabriken |Visa alla inlägg
  • Bebisfabriken

Julibebis 2014

Vi ska göra VUL på tisdag nästa vecka och just nu håller jag på att gå under av oro. Vet inte alls hur jag ska hantera det.

Har haft ont i bröstvårtorna hela tiden som jag varit gravid, och nu hux flux i natt slutade dom göra ont.

Helt vansinnig att gå och leta tecken hela tiden, och jag känner mig mer larvig än medelsnitts människan.

• Bebisfabriken

Jag hade en minimal blödning igår kväll och en lite större på morgonen. Blev super nojjig och ledsen.
    Vi åkte till gynakuten och förväntade oss att bli hemskickade utan undersökning. Men vi fick ett fantastiskt mottagande.
    Dom kunde se en liten blödning från livmodertappen, men fosterhinnan var rund och fin. Vid missfall börjar den säcka ihop. På vul kunde dom inte se något eftersom det var för tidigt. Så vi fick en bokad tid om två veckor.

• Bebisfabriken

Vi var väldigt förvånade att dom tog det på så stort allvar efter som dom ändå inte kan göra nåt ifall det går dåligt. Men dom var väldigt stöttande och tog sig tid att prata och förklara osv. Kan varmt rekommendera gynakuten på Danderyds sjukhus.

• Bebisfabriken

Jag bor i Järfälla men spenderar mycket ledig tid på landet i Norrtälje. Vi väljer också Danderyd efter som det ligger mitt mellan landet och hemma.

• Bebisfabriken

Vi väntar vårt andra barn, fast det är första gången för mig att bära barnet. Min sambo bar sonen son nu är 16 månader.

• Bebisfabriken

Jisses vilket sömnbehov jag har fått. Somnade 21.30 igår och sov till 9, sen sovit lite middag på det och jag är fortfarande trött. Helt galet!

• Bebisfabriken

Vår son kommer vara precis två år när bebis kommer så vi ska absolut köpa syskonvagn. Han kommer fortfarande behöva vagn och är för liten för såndär ståplatta bakom vagnen. Vi har kvar hans gamla vagn för när man ska ut med bebis utan honom.

• Bebisfabriken

Jo anna usch vad jobbigt. Förstår att du inte vill vänta, kan du inte åka till gynakuten? Vilken vecka är du i?

• Bebisfabriken

Jo anna du är bara en dag efter mig och jag ska till Uppsala imorgon för att göra rutin vul för att se om hjärtat slår. Och förra veckan var jag inne efter en blödning, då vargen för liten för att man skulle se hjärtat. Men dom såg på formen på fostersäcken att den levde . Levande foster rund fostersäcken. Har utvecklingen avstannat sa doktorn att den säckar ihop.

• Bebisfabriken

Jo anna, jag åkte in till Danderyd. Sa att jag hade haft en liten blödning osv, domnar väldigt snälla och ifrågasatte inget. Det enda dom sa var att om något faktiskt var fel kunde dom inte göra något tyvärr.
    Är väldigt nervös inför imorgon, känns lite som om resten av ens liv ska avgöras.

• Bebisfabriken

Jo anna jag har rosa flytningar nu, dock inget mer blod än så länge. Om det är nån tröst sa doktorn att blödningar fram till v 12 är vanliga. Att livmodern inte är helt fylld av bebis än och att det då kan läcka blod som vid vanlig mens.. Nåt åt det hållet iaf. Håller tummarna för dig också.

• Bebisfabriken

Gjorde VUL idag och det gick inte bra så jag går nu med riktigt tungt hjärta ut ur gruppen och önskar er andra ett stort lycka till.

• Bebisfabriken

Gubbenhilfe tack, det känns förjävligt. Har fortfarande symptom. Varje gång brösten för ont känns det som ett hån och jag bryter ihop totalt. Känns jobbigt att vänta på att själva missfallet ska börja. Ska på återbesök nästa vecka. Är den inte ute då får jag göra typ abort.

• Bebisfabriken

Pemlarsson. Jag och min sambo har gjort inseminering. Då får man göra rutin VUL i v7. Hade en minimal blödning förra veckan. Men då såg allt bra ut. Men tydligen har den slutat växa i vecka 4-5

Svar på tråden Julibebis 2014