Inlägg från: Blivandetrebarnsmor |Visa alla inlägg
  • Blivandetrebarnsmor

Julibebis 2014

Vagn känns lite tidigt för min del redan. Till min tjej som nu är 5 år hade vi en brio sing men är nog mer inne på en brio happy denna gången. Vårt stora problem är ju bil :), blir 4 barn varannan vecka och får byta från V70 till xc90!eller vad den nu heter, så vi får 7 säten.... Familjen tikon! Herregud vilka kontraster det kommer att bli, 4 barn en vecka och endast ett barn den andra veckan. Jag har nämligen två sedan innan och min sambo ett.

• Blivandetrebarnsmor

Smalltowngal, prata som att det kommer att bli värsta festen som vanligt , men sedan på fredag får du migrän och tar stark tablett så du inte kan dricka alkohol. Inte märkligt att du går dit nykter av den anledningen eftersom du gärna vill. Den har funkat för mig och jag är dessutom usel på att ljuga.

• Blivandetrebarnsmor

Välkomna alla nya plussare, vi blir ju en liten drös som ska ha i juli. Idag ska jag på hälsosamtal, känns sådär med bsrn nr3, känns som man vet det mesta om vad man får och inte får. Ska bli trevligt att det händer något iaf, är i V 5+5. Skulle väldigt gärna vilja få till ett vul. Idag mår jag mer illa än vanligt på morgonen, åt julbord med jobbet igår och är kräkmätt än. Fy för!

• Blivandetrebarnsmor

Ni tjejer som blöder, jag håller tummar och tår för er. Glöm inte att fet behöver betyda missfall. Jag hade sökt akut och krävt ett ultraljud. Med mycket blödning och smärtor ska ni inte behöva vänta tills nästa vecka. På med skinnet på näsan, så ni kan hålla helg. Stor kram till er!

• Blivandetrebarnsmor

Jag stannar också här på fl., Facebook går jag med i senare. Dessutom är jag klumpmaja nr 1 på FB och vänförfrågningsknappen kommer jag till i tid och otid. Idag köpte jag mina första mammabyxor (7+3), det är ju inte klokt! Kan rekommendera h&m som har svarta snygga för 199 utan den höga resårmagen som är typiskt alla gravidbyxor, dessa har en liten och låg elastisk kant bara.

• Blivandetrebarnsmor

Jag är likadan med maten, planerar fram och tillbaka. Vill gärna ha kall mat. Igår var jag så fruktansvärt sugen på potatismos med citron och dill i ( aldrig ätit citron i mos) och fisk till det... Suget har inte släppt än och jag jobbar kväll, får se om jag kockar ihop innan jag börjar. Påtorsdag har jag vul, ska bli spännande och se om det bor en liten loppa i magen då, är i 8+0 då så lite borde man väl se?

• Blivandetrebarnsmor

Ikväll ska jag på julbord med jobbet. Jag har klarat mig undan alkoholfrågan genom att jag kör, ingen frågade. Mitt problem kommer att vara den varma maten, fixar inte riktigt den så det får bli sill, lax och bröd. Stället vi ska på ha enormt fin ostbuffe som jag faktiskt hade tänkt äta av, är det verkligen hela världen om man gör det någon gång? Jag har ju lagt både rödvin och min tjejsnus på hyllan, det är jobbigt nog ;). Jag håller mig alltid till rekommendationerna i vanliga fall... Hur tänker ni? Bör tillägga att det är min tredje graviditet och är utrustad med lite sunt förnuft denna gången och inte lika nojig.

• Blivandetrebarnsmor

Tack för era synpunkter, jag äter lite av osten med andakt :). Varmrökt lax kan man äta säger dem, mycket inom fisk är ändrat på det senaste sa min barnmorska.

• Blivandetrebarnsmor

Hemma från julbordet och både mätt och belåten. Jag årligen ost och det var så gott. Jag som inte kan dricka kaffe längre på grund av graviditeten baljade i mig två koppar. Antagligen chockade jag kroppen för kl är 00.45 och jag kan inte sova. Ja jisses!

Svar på tråden Julibebis 2014