• Jo  anna

Julibebis 2014

Bebisfabriken skrev 2013-11-12 17:36:48 följande:
    Gubbenhilfe tack, det känns förjävligt. Har fortfarande symptom. Varje gång brösten för ont känns det som ett hån och jag bryter ihop totalt. Känns jobbigt att vänta på att själva missfallet ska börja. Ska på återbesök nästa vecka. Är den inte ute då får jag göra typ abort.
    Åh nej. Beklagar verkligen. :(
  • Jo  anna

Ska snart iväg på vul, är jättenervös. Är i 6+6 nu och jag hoppas verkligen att vi får se ett hjärta slå.

• Jo  anna

Gjorde vul pga av en blödning. Allt såg bra ut sen sa han "oj, där är en till". Såg två små tickande hjärtan. Känns helt overkligt. Han fick dom till 6+4. Skulle vart 6+6 enligt mensen.

• Jo  anna
    mamiama skrev 2013-11-14 15:18:09 följande:
    Jo Anna, coolt!!! Då e vi kanske 2 st här som väntar tvillingar!
    Ja va roligt. :)

Tack alla. Har inte ätit pergo eller nått, det bara blev av sej själv. :p
  • Jo  anna
    Lindsey Egot the only one skrev 2013-11-15 20:12:47 följande:
    Var hos läkaren idag. Såg ett litet litet pickande hjärta. Enligt sista bim så skulle jag vara 6+4 men läkaren trodde mer på 5+4. Jag har alltid oturen att få dra tillbaka det. Med min fjärde drog de också tillbaka en vecka när jag gjorde vul i v.8 och på RUL drog de tillbaka ytterligare 2 veckor. Sedan gick jag tre veckor över tiden dvs hade de inte dragit tillbaka tiden på vul och RUL hade jag gått fem veckor över tiden. Ändå pulsade jag på bim och då borde jag egentligen ha blivit gravid månaden efter. Någon som fattar hur det kan bli så?
    Min syster har blivit flyttad tre veckor tillbaka med båda sina barn. Väldigt konstigt. Men dom har kommit enligt ultraljudets BF. En kompis blev också flyttad ca tre veckor och hennes kom också enligt ultraljudets BF.

• Jo  anna

Hade en citycross till sonen och tyckte om den jättemycket. Hade redan bestämt att jag skulle ha en Bugaboo Buffalo till denna, men nu får det bli en Donkey då. :) Hade ju bestämt massa saker, men nu blir det ju att tänka om allting. Är fortfarande lite chockad över tvillingnyheten.

• Jo  anna
    HollyH skrev 2013-11-15 23:41:12 följande:
    Jo anna: Börjar din systers namn på C och har hon ett barn fött eller beräknat i december 2011? i så fall var/är vi med i samma decembergrupp. Hon berättade idag i vår hemliga fb-grupp att hennes syster som var i v 7 just fått tvillingbesked efter att ha åkt in med en blödning. Så jag tänkte att det kanske är du...
    Haha ja det är hon. :p
    Lindsey Egot the only one skrev 2013-11-15 22:40:35 följande:
    Jag tycker det är märkligt. För om man till tillbaka flyttad borde man ju inte haft mens när man hade den sist.
    Det va nått med att ägget legat länge innan det fäst eller så.
  • Jo  anna
    Blivandetrebarnsmor skrev 2013-11-18 10:00:24 följande:
    Vagn känns lite tidigt för min del redan. Till min tjej som nu är 5 år hade vi en brio sing men är nog mer inne på en brio happy denna gången. Vårt stora problem är ju bil :), blir 4 barn varannan vecka och får byta från V70 till xc90!eller vad den nu heter, så vi får 7 säten.... Familjen tikon! Herregud vilka kontraster det kommer att bli, 4 barn en vecka och endast ett barn den andra veckan. Jag har nämligen två sedan innan och min sambo ett.
    Vi måste också byta bil. Har en V70 men sambon är inne på en prius+, fast jag är tveksam på om det får plats en tvillingvagn när alla säten är uppfällda i den. Och vart ska man få plats med all packning om vi ska iväg nånstans. Vi har tittat lite på en xc90 också, ser ju ut att vara lite större bagageutrymme. Sen måste vi nog flytta också, ett barn till får plats här men två till blir väldigt trångt. :p
  • Jo  anna

Här är våra små bebisar. Hoppas att båda får stanna.

Min mage idag, 7+3. Idag ska vi berätta för syskonen, är lite nervös över deras reaktioner. :p
  • Jo  anna
    Veronica1 skrev 2013-11-18 10:21:21 följande:
    Hej på er  & GRATTIS!

Jag har varit på vul idag & fick se det lilla hjärtat slå Hjärta. Jag är i v. 8 (7 + 3), mår ganska bra så här långt.

Hoppas det är ok att jag hoppar in så här....

Grattis! :) Är också i 7+3.
  • Jo  anna
    Angla skrev 2013-11-18 11:29:35 följande:
    Jo anna, är det enäggstvillingar? Hur stora är de?
    Vet inte, dom sa ingenting om det. Men det ser ut som det för jag ser ingen skiljevägg.
  • Jo  anna
    HollyH skrev 2013-11-19 22:15:41 följande:
    Jag vet inte, remiss skickades idag så jag får väl en tid framöver, snart hoppas jag.
    Spännande. :D

Jag mår så sjukt illa så jag vet inte vad jag ska göra snart. Inget hjälper och allt är jobbigt, Ligger bara i soffan hela dagarna och känner mej lat. Sambon gör verkligen allt här hemma. Enda gången det känns bra är när jag sover. :(
  • Jo  anna
    Pluttan skrev 2013-12-05 19:32:42 följande:
    Nu tycker jag allt mina bröst börjat ömma mindre. Gick in i vecka 10+0 idag. Ni som är där omkring hur upplever ni ömheten i brösten nu ? Usch man är skitnojjig. Tänkte bara att brösten SKA va ömma heeela tiden. Har vul först den 12:e. Skitdrygt att vänta.
    Är i 10+0 i morron och vissa dagar ömmar dom inte alls, vissa dagar kan jag inte ens sova på sidan för det gör så ont när dom nuddar madrassen. :p Haha.
  • Jo  anna
    L1n skrev 2013-12-21 07:19:12 följande:
    Hej hej ! En liten fråga. Ni som är runt vecka 12, hur högt känner ni er livmoder? Jag är i vecka 11+3 och känner kanten på livmodern precis under naveln. Kan inte minnas att den var så högt upp mina andra graviditeter och dessutom är magen mycket större den här gången. Visst är det en här inne som väntar tvillingar? Hur högt upp känner du din ?

Min är uppe vid naveln, är i 12+1 med tvillingar. :) andra graviditeten.
  • Jo  anna
    HaBaNiTa skrev 2014-01-22 22:04:00 följande:
    Vet också en tjej som gör babynest o massa annat fint. Babynest tror jag kostar 350:- exklusiv frakt.
    Gå in på www.sagovarlden.com så kan ni kika lite. Jag ska beställa därifrån senare till våren hade jag tänkt Man får själv välja färg och text osv superfina saker som hon syr tycker jag
    Skulle inte beställa därifrån, det är olagligt att trycka upp tex nalle puh och sälja. Dessutom har jag hört att många inte fått varorna dom betalat för.
  • Jo  anna

Jag ska på rul på onsdag, är i 17+5 då. Är jättenervös, förra gången vi va på ul hade ena bebisen för liten urinblåsa, precis när bm var klar sa hon "men nu ser jag den" och gången innan det va det en läkare som gjorde ul och hon såg ingen fyrkammarbild på hjärtat på samma bebis, men då sa hon att det kunde vara för tidigt för att se. Tror att det är två pojkar för dom senaste 15 åren har det bara fötts pojkar i min släkt och en flicka, så alla fina killnamn är upptagna! :p

Svar på tråden Julibebis 2014