• Nimah

Julibebis 2014

Nimah skrev 2013-11-01 22:41:40 följande:
    Grattis :) är det din första eller andra graviditet?

Jag känner mig helt kokt i hjärnan. Kan knappt tänka på något annat än bebis nu. Ena stunden tänker jag att allt kommer gå jättebra och nästa tänker jag att det är kört redan. Suck.
    Vet inte varför mitt svar kom två gånger! Inte meningen att spamma er.

Jag har hört att en av de vanligaste orsakerna till att det blir mf är att hjärtat inte kommer igång. Så jag tror också risken minskar efter att man sett det slå! Vilken vecka blir det du gör ul? Spännande för dig att få bära barnet den här gången :)
  • Nimah
    Snuttens skrev 2013-11-02 00:10:04 följande:

Jag är i v5+2 nu. Skulle boka ett vul för nästa vecka, men jag vill vara säker på att se ett slående hjärta så nu är jag bokad om två veckor. Då borde jag väl ändå se ett slående hjärta om allt gått väl? 

Första barnet, tredje graviditeten... 

Jag såg ett fint hjärta i v 7+2 förra gången så det låter bra tycker jag! Får du remiss? Svårt att få det tycker jag, och kostar ju närmre tusenlappen privat i Stockholm.
  • Nimah
    Snuttens skrev 2013-11-02 12:39:09 följande:

Fan vad jag önskar att jag också kunde känna ordentligt illamående. Är också i v5+2 och allt känns så osäkert. Och så har jag ju haft två missfall, så det skulle vara nice med dygnet runt illamående till vecka 12 i alla fall. 

Så känner jag med, även om det kan låta konstigt att önska sig illamående :-P
  • Nimah
    Jempiz skrev 2013-11-03 08:56:07 följande:

Ni som kan det här! När är det ok att berätta att man är gravid för sin familj och vänner? Min sambo vet givetvis och även min syster (går intet att undanhålla något för henne). Men jag undrar när det är grönt att berätta för alla andra? Min plan är att jag ska berätta det för mina föräldrar i form av en julklapp till jul. Men det kanske är för tidigt? Jag Bör ju precis ha passerat vecka 11 då.

Jag har redan berättat för mamma, min syster och tre vänner. Om det inte blir som jag tänkt behöver jag ändå dem som stöd och då kan de lika gärna veta nu. På jobbet tänker jag försöka hålla det till efter jul. Men förra gången började folk fråga i v 7 så det var svårt att hålla. Man får helt enkelt känna efter själv hur man vill göra! V 12 är ju bara ett riktmärke för när det ses som ok att skrika ut det för hela världen :)
  • Nimah
    Phlippan87 skrev 2013-11-03 12:10:49 följande:
    funkar för mig?
    WARNING! This bitch may bite. Piss her off at your own risk
    Konstigt. Men jag hittade den när jag sökte istället.
  • Nimah
    Jempiz skrev 2013-11-03 16:09:05 följande:

Jo, jag förstår att det är upp till en själv. Men jag vill som inte vara för tidig med det och sen behöva förklara för alla om det inte gick bra. Har haft ett missfall tidigare sommaren 07 så jag vet hur jobbigt det kan vara. Ni pratar om VUL? Är det något man måste be om? Eller hur funkar det? Jag har aldrig hört talas om det tidigare. Men googlade på det nu.
    Det är inte så lätt att få remiss för vul eller tidigt ul tyvärr. Men man kan göra det privat också om man betalar själv. Kostar väl från 300-1000 beroende var i landet man bor. Jag kommer göra det i v 7-8. Blir troligtvis privat.
  • Nimah
    Bebisfabriken skrev 2013-11-04 06:55:41 följande:

Idag känner jag ingen symptom, varken brösten eller magen gör ont.

Genast börjar man oroa sig och nojja.

Förstår hur det känns. Jag försöker tänka att jag är gravid och att allt är väl tills en ev motsats bevisats. Inte så himla lätt att styra tankarna förstås. Det är inte konstigt om symptomen kommer och går lite. Allt är säkert som det ska även om det känns mindre just idag.
Svar på tråden Julibebis 2014