• tattines

Julibebis 2014

Jempiz skrev 2013-11-03 16:09:05 följande:

Jo, jag förstår att det är upp till en själv. Men jag vill som inte vara för tidig med det och sen behöva förklara för alla om det inte gick bra. Har haft ett missfall tidigare sommaren 07 så jag vet hur jobbigt det kan vara. Ni pratar om VUL? Är det något man måste be om? Eller hur funkar det? Jag har aldrig hört talas om det tidigare. Men googlade på det nu.
    Beror väl lite på hur man är som person också :)
  • tattines
    Phlippan87 skrev 2013-11-05 12:19:41 följande:

välkommna
    Oj, det var tätt Sweet Life, jag har 17 månader mellan mina tjejer Men å andra sidan känner jag till en som har ett barn fött i januari och ett i december samma år  
    Januari och december, det var inte illa :P
  • tattines
    Hanni88 skrev 2013-11-05 10:54:43 följande:
    Hoppar gärna in här om jag får! Bf 12 juli :) inte ringt barnmorskan än.. när ska man göra det? Bara i v.5 än ju.
    Jag ringde förra veckan och fick tid på torsdag. Tror jag är vecka 6-7 då :)
  • tattines
    Sweet life skrev 2013-11-05 20:36:49 följande:
    Nej, man ska inte ta vaccin mot hep A före vecka 12. Jag funderade på det nämligen när jag var gravid sist och vi skulle till Bali. Infektionsläkaren på akademiska sjukhuset i Uppsala sa tvärt nej. Men efter vecka 12 skulle det vara ok.

Bor du i Uppsala? :)
  • tattines
    Nimah skrev 2013-11-06 21:48:25 följande:
    Låter som att vi är flera som dras med oro. Jag är rädd att gå på toa ibland, vill verkligen inte se blod. Tog ett nytt test idag och nu är teststrecket iaf starkare än kontrollstrecket, så det känns bra. Idag kräktes jag dessutom nu på kvällen, så det har varit en bra dag :)

Usch vet hur det känns. Är orolig för en blodfläck varje gång jag går på toa :( Känner inga direkta symtom förutom trötthet så funderar på.att ta ett till test..
  • tattines
    Sweet life skrev 2013-11-07 07:42:33 följande:
    Nej, det gör jag inte. Min mamma vårdades på infektionskliniken där och jag passade på att fråga en "expert". Jag är uppväxt i Enköping, men bor i Åkersberga utanför Stockholm. 

Jaha okej vad synd ^^ Hade varit kul med en Uppsalabo. Såg dessutom att vi har jämngamla söner :)
  • tattines

Vi väntar andra barnet. Sonen är 16 månader. Som det ser ut nu kommer han få dras med mig om dagarna :) Bor i Uppsala.

• tattines
    lillagreizn skrev 2013-11-08 07:37:32 följande:
    Hoja dom konstiga drömmarna har börjat och gud vad jag sover oroligt, inatt drömde jag om mördarsniglar som sögs sig fast på huden och man var tvungen bränna bort dom och som om inte det skulle vara nog så la dom ägg överallt! Upplever redan att jag måste pissa oftare oxå. Hur gamla är ni förresten, om man får fråga.  

Drömde att det växte konstiga svampar på min sons händer, jätteläskigt :( Jag måste också kissa oftare samt att jag blir varm. Annars inga symtom, ungefär som förra gången men då hade jag även ömmande bröst. Är 26.
  • tattines
    lillagreizn skrev 2013-11-08 11:04:17 följande:
    Hoja det lät inte kul det heller, så länge det är konstiga drömmar gör det inget, värre när otrohetsdrömmarna börjar, hade tom i slutet när jag väntade sonen.  
    Ja gud ja, otrohetsdrömmarna! Jag drömde ofta att jag tog sambon på bar gärning och att han var helt obrydd om det hela då jag väntade sonen. Andra återkommande drömmar var att vår hund råkade illa ut, en gång kom hon haltandes på tre ben. Det var riktigt hemskt. Sen drömde jag ofta att jag kunde se jättetydliga rörelsen inifrån magen, man såg om det var en hand eller en fot tex och ibland åkte en hel arm ut. Vissa gånger slutade drömmen med att hela sonen åkte ut genom magen på mig. Innan RUL drömde jag att jag var och gjorde ultraljudet och sonen hade tre näsborrar. Haha! Hade glömt allt detta, kul att drömmar kom på tal så man fick minnas och skratta lite till något som då inte alls var lika kul :) Får se hur det blir denna gång ^^
  • tattines
    ung92 skrev 2013-11-08 22:06:15 följande:
    Någon av er som bloggar? :D

Jag bloggar och det blir mest om min och sonens vardag och även hundträning. Denna graviditet kommer jag inte nämna där än :) gulvitamoln.blogspot.com
  • tattines
    lillagreizn skrev 2013-11-09 16:49:18 följande:
    Varit på två års kalas hela dagen lång nästan, super trött! Upptäckte dock en ljus rosa blödning nu när jag kom hem :/ Hoppas det inte är mf igen och att det bara är vanliga blödningar som jag hade när jag väntade sonen. Håller alla mina tummar och tår  

Håller tummarna för att allt är som det ska..
  • tattines

Lill* i magen är beräknad runt vår sons 2årsdag så vi kommer köra syskonvagn. Vi har hund och jag promenerar väldigt mycket så skulle inte klara mig utan syskonvagn. Bor dessutom 4.5 km till närmsta affär och tåg-/bussförbindelse utan körkort så när inte sambon är hemma och jag ska iväg kommer jag definitivt behöva det.

Vi började fundera på vagn innan jag ens plussat haha! Har ju gått och hoppas så man har kikat lite på de alternativ som finns, dock är jag inte det minsta insatt i alla vagnar som finns. Kan ingenting om märken och vilka modeller som finns. Vet bara att jag vill ha en där de sitter bredvid varandra och inte framför/bakom :) 

• tattines
    Nimah skrev 2013-11-10 10:12:14 följande:
    Vi har en emmaljunga citycross och en baby jogger city mini tror jag den heter. Sonen fyller tre några månader efter bf så vet inte om man behöver syskonvagn. Känns ändå för tidigt för att våga tänka på sånt för mig.

Tog ett nytt digitalt idag i v 5+2 men fick 2-3 istället för 3+. Kan ju inte räkna med att den slår över exakt på dagen men känns ändå jobbigt. Önskar jag inte testat igen. Vet inte hur jag ska göra nu, om jag ska köpa ett till. Men de är rätt dyra och ger ändå ingen garanti för att allt är som det ska. Avskyr de här första veckorna när risken är så stor att nåt går fel.
    Men är du helt hundra på att du är på 5+2? Man kan väl aldrig vara HELT säker på när befruktningen skedde? Det är ingen fara ska du se!
Svar på tråden Julibebis 2014