• Cecam

Julibebis 2014

Quinnan skrev 2013-11-13 14:54:31 följande:

Jag är oxå på 5+1. Jag är heeelt slut! Har oxå haft ont i svanken och molande magvärk. I förrgår började brösten göra sig påminda om att dom existerar dessutom!

Va kul Quinnan, då är vi på samma dag! Glad 
  • Cecam
    Smalltowngal skrev 2013-11-13 15:17:56 följande:

Jag är väldigt trött och är svullen om magen. Har molvärk, inte så mycket mitt på dagen men på morgnarna och kvällarna desto mer. Blir typ orolig som idag när jag inte känner nåt alls i flera timmar.. Vet att det är onödigt men vill så gärna att detta frö ska hålla (fick tidigt missfall förra månaden)

Beklagar ditt missfall Smalltowngal. Gråter 
    Men du ska se att det går bättre denna gång, men jag förstår att du blir orolig när symptomen försvinner emellanåt. Dock har jag förstått att det verkar vara väldigt vanligt & normalt efter att ha läst andras svar.
    Det här är min första graviditet någonsin och alla verkar känna så mycket och när man själv har så svaga symptom så blir man ju lite orolig..

(Vi lyckades äntligen plussa för första gången någonsin efter ett antal misslyckade IVF-försök så man blir ju nojig för mindre. ;)   
  • Cecam
    mamiama skrev 2013-11-14 09:35:54 följande:
    OMG!!!! Han såg TVÅ hinnsäckar på ul!!!!! För tidigt för att se foster så ska tillbaka om 2 veckor, tror jag döööör!!!

Men va spännande! Glad Grattis Mamiama! Vilken vecka är du i? :)
  • Cecam
    Pikku Enkeli skrev 2013-11-14 12:24:04 följande:
    Vad många som verkar göra tidigt ul? Är det vanligt?
    Vi har fått tid för ul v.9, men det är bara för att vi har gjort ivf och då vill dom följa upp att allt ser ok ut.
  • Cecam
    my2girls skrev 2013-11-14 17:55:50 följande:
    Det känns om alla har så många symtom, när fick ni dom om jag får fråga? Jag har ömma bröst, that's it lixom, men jag är ju vääääldigt tidigt gravid också hehe

Grattis till alla och OJ så spännande me tvillingar :D  

Jag tillhör dom som än så länge inte har så mycket symptom, men jag är bara i v. 6. Det jag har känt av är molvärk korta stunder på kvällarna, värk i svanken till och från och lite småömma bröst.
    I morse på T-banan till jobbet fick jag plötsligt ett anfall av illamående, men det försvann efter några minuter. 
    Några av mina närmaste vänner hade knappt några symptom alls under hela deras graviditeter så det är väl bara att inse att det är olika. :)   
  • Cecam
    my2girls skrev 2013-11-15 09:41:04 följande:

Ja det är säkert olika, men jag inser att jag är lite "skadad" från mina MF...då jag inte hade symtom mer än ömma bröst som sedan försvann. Jag kan känna ett "obehag/illamående" då och då men inte så att jag måste stå hukad över toaletten. Ja vi får helt enkelt se hur det utvecklar sig, inget man kan styra ialf!

Jag hade "mensvärk" hela dagen igår och tänkte direkt " jahapp nu är det ett missfall på G". Försöker vara optimistisk men inte det lättaste.

Hoppas det går bra för alla :D    

Beklagar dina tidigare missfall. :( I vilken vecka hände dom?
    Förstår precis vad du menar. Har haft svårt att bli gravid och nu när vi äntligen plussat för första gången någonsin efter ett flertal IVF-försök så är man livrädd att det ska sluta i missfall. Letar efter varje litet symptom som kan visa att det faktiskt är något som växer inne i magen. :)
    När man är nästintill symptomfri känns det nästan lite overkligt. 
    Ska på ul den 2/12, om lite mer än två veckor, sjukt pirrigt! Glad

• Cecam
    my2girls skrev 2013-11-15 10:57:53 följande:

Jag har två barn sedan tidigare, med samma man så jag blev väldigt förvånad när jag började blöda i v.8+6, detta var i April, sedan har jag två gånger efter detta plussat svaaagt och sedan fått mens som "vanligt" så jag vet inte om ja borde räkna med de två svaga plussen. Tyckte jag läse någonstans att man inte räknar det som ett missfall om man blöder när mensen skulle ha kommit?! Någon som vet?

Jag håller tummarna att det ska gå bra denna gång för dig och mig (och alla andra) .  

Spännande med UL! Jag har inte tänkt så långt än       

Vet inte heller hur man räknar så tidiga missfall där man börjar blöda när mensen skulle ha kommit, tror det räknas som ett missfall i alla fall.  Hur som helst så är det jättesorgligt och jag håller verkligen tummarna att det går bra för oss och alla andra också denna gång. Glad

Anledningen till att vi ska på ul så tidigt är för att vi gjort ivf och då vill dom kolla så fort som möjligt att allt ser ok ut.
  • Cecam
    Surrih skrev 2013-11-18 13:35:58 följande:
    Är ingen bra dag idag. Är såå trött. Och hungrig hela tiden typ. Och då blir man på dåligt humör. Kan inte vandra iväg och handla heller för kul o frys nissarna ska komma och kika på vår trasiga kyl men verkar aldrig behaga dyka upp. Så nu är vår balkong ett kylskåp. Haha
    :p

Går in i vecka 7 nu och har ju gnällt över att jag knappt har några symptom. Men det verkar som om dom kanske är på gång i alla fall.. Tungan ute Kämpade med illamående i över 20 minuter på T-banan i morse (inte roligt) och nu sitter jag här på jobbet och kan knappt hålla ögonen öppna. *gäsp*

Fick förresten en liten ljus ljusrosa flytning i lördagsmorse och flippade totalt, blev livrädd och trodde att nu får jag missfall. Blev helt tom inombords.. hemsk känsla. Men sen hände inget mer och efter att ha googlat som en galning insåg jag att det verkar vara rätt vanligt. Och som sagt, nu sätter ju symptomen i mer och mer. Testade försäkerhetens skull med CB Digital i morse också och fick Gravid v.3+ (högsta nivån så det kändes bra).    
  • Cecam
    Katharina85 skrev 2013-11-18 14:33:56 följande:
    Cecam
    Visst var det skönt att se "gravid 3+" haha:)!
    Haha, ja underbar känsla! Speciellt när man knappt känner sig gravid så känns det bra att få lite bevis. =)
  • Cecam
    Surrih skrev 2013-11-18 14:56:37 följande:
    Cecam jag läste också de var rätt vanligt, slemhinnorna blir känsligare eller nåt me :) på tal om pajen så är min sambo iväg skickad för att köpa en haha. Är för trött för att baka idag. Ny kyl skulle vi få med, "någon dag" undrar vilken dag det är haha.
    Ja, precis, läste något liknande,  :) men när det väl händer så kommer det bara upp en sak i huvudet. Usch!

Meeen, nu blev jag också sugen på paj! ;)   
Svar på tråden Julibebis 2014