Inlägg från: Liljekonvaljebladet |Visa alla inlägg
  • Liljekonvaljebladet

Julibebis 2014

Tack allesammans!

Är så rädd att något skall vara galet. Men om det set bra ut, vilken lycka att få se den lille!!

• Liljekonvaljebladet

Nu har jag varit på ultraljudet. Allt såg bra ut, så underbart!!! Mäktigt att se den lille. Vinkade till oss och sprattlade med benen. Blev framflyttad 4 dagar dock, bf är nu 21/7.

• Liljekonvaljebladet
    Sofie mamma till 2 prinsar skrev 2014-01-09 11:14:59 följande:

Nu har jag och sambon sett vårt lilla knytt. Låg risk för kromosomavikelser och flyttad till den 24/7 så 11+6 idag. Skönt att veta att allt är ok såhär långt! :) phpAM1ibL81429.jpg

Grattis Sofie!!
  • Liljekonvaljebladet
    Dimisi skrev 2014-01-09 11:49:47 följande:

Vi har varit på kub nu. Fostret låg alldeles stilla och bm kunde inte hitta några hjärtslag. smile4.gif

Vi ska in på ett vul senare i eftermiddag, men till 99 % är det kört. Känns hemskt!

Beklagar. Lider med dig. Stor styrkekram!
  • Liljekonvaljebladet
    Dimisi skrev 2014-01-10 12:31:33 följande:

Nu lämnar jag tråden. Har nyss kommit hem från en natt på sjukhuset. Var i vecka 13, men fostret hade dött i vecka 11. Fick piller som satte igång missfallet.

Känns tomt och sorgligt, men hade nog varit ännu värre om vi inte hade haft våra tidigare barn. Önskar er andra lycka till!

Beklagar!

Tröstkram!
  • Liljekonvaljebladet
    Fiamedbarn skrev 2014-01-20 09:27:35 följande:
    Hej och välkommen! Det finns en facebookgrupp som heter julimammor! Om du skriver till Zannah Ljungström och säger att du kommer från FL kan hon adda dig!
    Luck is what happens when preparation meets opportunity
    Får jag hänga på i den? Privat grupp så inlägg osv inte syns? ????
  • Liljekonvaljebladet
    klarlack skrev 2014-01-20 14:59:18 följande:

Var på kub idag:) är så glaaaad och lättad:) 15.000 på DS och 20.000 på det andra(vad dom nu testar:/ ). Skrutt sparkade och levde rövare hihi:) nu ska jag njuta och berätta för omvärlden:D

Grattis, känslan är underbar!!
  • Liljekonvaljebladet
    EmSaH skrev 2014-01-23 19:15:41 följande:

Ska ni ta reda på könet? Vi ska inte göra det, fast jag är lite sugen denna gången smile5.gif men sambon vill inte, och så stor roll spelar det inte för min del att få veta innan smile1.gif

Vi har nog bestämt att inte göra det. Men börjar bli himla nyfiken....

Men tänk om de säger fel och man helt ställer in sig på ett vist kön och har handlat massa grejer :P
  • Liljekonvaljebladet
    Lindsey Egot the only one skrev 2014-01-24 09:01:18 följande:

Är det någon mersom gjort ringtestet över magen. Skulle vara roligt om folk här gjorde det och sedan se om resultatet blev detsamma efter RUL alt när barnet fötts.

Jag har gjort tingest över både mage och handled. Visade tjej, men är mycket skeptisk till testet :P funderar på att prova testet med bikarbonat. Någon som testat?
Svar på tråden Julibebis 2014