Julibebis 2014
Det mesta smakar bensin?! Visst att det luktade gott som barn, men det känns inte helt rätt när maten man stoppar i munnen smakar bensin..
Det mesta smakar bensin?! Visst att det luktade gott som barn, men det känns inte helt rätt när maten man stoppar i munnen smakar bensin..
Mmod, vad härligt! Men trist att det ska behöva kännas jobbigt att berätta. Nu bildar ni en egen familj, håll fokus på det och inte andras reaktioner.
Cecam, ok! Hur gick det till? Alltså hur vet bm vilken blodgrupp den lilla har? Antar att jag också behöver göra samma procedur..
Mmod, låter klokt. Om du inte har fast arbete så rekommenderar jag att du skriver in dig som arbetssökande på arbetsförmedlingen, då får du i alla fall enkelt ok föräldrapenning...
Jo! Nu vet inte jag alls hur hon arbetar, men det framgick att hon arbetar 100% tror jag. Min mening var bara att informera om detta, då det hjälpt många andra som inte haft information om det. Sen är det en självklarhet att det är olika beroende på hur länge (många dagar) du arbetat, hur mycket etc.
Om du som hade ett jobb innan du blev arbetssökande kan få föräldrapenning som grundas på de inkomster du hade då, det vill säga på sjukpenningnivå. Det gäller under förutsättning att du anmälde dig hos Arbetsförmedlingen första vardagen som du var arbetslös och fortfarande är anmäld.
Om du arbetade 6 månader eller mer innan du blev arbetslös så räcker det om du anmälde dig till Arbetsförmedlingen inom tre månader efter att du blev arbetslös.
Om du inte kan få föräldrapenning utifrån din inkomst får du föräldrapenning med 225 kronor per dag för dagarna på sjukpenningnivå.
För att få föräldrapenning på sjukpenningnivå måste du ha haft en inkomst över 180 kronor per dag i minst 240 dagar i följd före den beräknade förlossningen. Du behöver inte ha arbetat på samma arbetsplats eller ha haft samma inkomst hela tiden, utan det är antalet dagar med inkomst som är det viktiga.
Den sjukpenninggrundande inkomsten (SGI) används till exempel för att räkna ut din sjukpenning och fastställs av Försäkringskassan utifrån din beräknade årliga arbetsinkomst. Det är i allmänhet din aktuella inkomst som ligger till grund för din sjukpenninggrundande inkomst. Den kan också beräknas på en tidigare arbetsinkomst.
När du inte längre har arbetsinkomster är huvudregeln att din sjukpenninggrundande inkomst slutar gälla. I vissa situationer har du dock möjlighet att behålla din sjukpenning grundande inkomst trots att du inte arbetar.
Detta kanske alla visste det gläder mig i så fall, jag må vara arbetsskadad och möter alldeles för många individer som inte vet eller känner till sina rättigheter <3
Har någon av er gått upp något än? Jag har fortfarande inte gått upp, men äter för glatta livet
Nu säger kroppen och bebisen ifrån! Hur gör man om man ska sjukskriva sig? Jag har aldrig gjort det. Kontaktar man barnmorskan eller vårdcentralen?
Tack för svar! Jag tror inte jag har foglossning, men jag kräks igen och mår så illa hela tiden. Mina krafter räcker inte till hel enkelt.. Hoppas det är skäl nog.
Min man tyckte han såg en snopp när vi var inne sist, men RUL är först nästa vecka, då får vi kanske veta. Jag kan dock inte bestämma mig om jag vill veta eller ej.. Varit säker på en pojke hela vägen, men mår så annorlunda denna graviditet.
Jag måste sova med en hård kudde mellan knäna för att inte få ont i ryggen.. Ligger jag på rygg lägger jag kudden under knäna
Ni som har siliconbröst, hur blir detta när mjölken rinner till? Det slog mig just att de kommer ju bli groteska?!? Haha. Implantat bakom muskeln, så det borde vara grönt, eller?
Mamiama, haha ja mina har växt två storlekar så nu är det topp som gäller Är bara rädd för att amningen ska påverkas, men det kommer vätska redan nu från båda brösten, kanske mjölken mår fram också
Passion, vad är det för vagn? Vi bor också på landet, men funderar på Kronan duo/s, däcken verkar vara bra och vagnen i sig har många finesser till ett bra pris
Mmod, jag gick upp 20 kg förra gången. Denna gång äter jag annorlunda och tänker mer på att inte äta för mycket socker, snabbmat etc då det faktiskt inte alls är bra för bebisen. Lite som med rökning, tänker man på den lilla så blir det inte så svårt för de flesta Och det går att komma i form efter! Weledas stretch mark olja är en naturlig olja som minskar risken att få bristningar, jag har tre små sedan förra gången som nu bleknat. Värt varenda krona!
Ja, alla är vi olika och tänker och tycker olika som tur är. Jag smörjer mig med olja oxh tänker på vad jag stoppar i mig, jag ser även fram emot att träna och bli fit igen - det gör nog inte att jag är mindre stolt eller så, utan jag gillar att ta hand om min hälsa, för så mår bra Magen är nu i vägen när jag ska ta på skorna, de är klart magen ska väck efteråt, men eller utan bristningar Jag har inte blivit mobbad eller varit kraftigt överviktig och mina graviditeter ska inte påverka min hälsa till det osunda vare sig under eller efter.
Att grundlägga för en god hälsa via kost och motion hos mig som förälder är något jagäven för över till mina barn. Besprutad mat, socker och burkmat förekommer väldigt sällan, liksom mikro och andra ting som vi vet har en negativ effekt. Men som sagt, vi är olika som tur är.. En del mikrar sin välling andra inte, en del lagar maten andra köper burkar..
Potatismjöl funkar också om man inte vill smörja in de minsta med kemikalier.. Det båda svalkar och tar bort klåda.
Potatismjöl funkar också om man inte vill smörja in de minsta med kemikalier.. Det båda svalkar och tar bort klåda.
Potatismjöl är oxkså roligt att hälla ut på lämplig plats och leka med bilar i, blir som att åka i snö, fast inomhus
Jag kladdar även på potatismjöl ibland i ljumsken och under pungen på min man som är en hårt arbetande man, perfekt mot skavsår oxkså. Halleluja för potatismjöl helt enkelt
Haha, tyvärr är han för tung! Varför jag gör det? Visst gör han det själv också, jag tar ibland tillfället i akt bara Det är klart det inte funkar för alla, synd för er som har dåliga erfarenheter av det, men för oss har det fungerat utmärkt. Min son hade det när han var 10 år, han tyckte att det tog bort klådan och svalkade huden.. Hoppas den drabbade blir frisk snart
Haha, tyvärr är han för tung! Varför jag gör det? Visst gör han det själv också, jag tar ibland tillfället i akt bara Det är klart det inte funkar för alla, synd för er som har dåliga erfarenheter av det, men för oss har det fungerat utmärkt. Min son hade det när han var 10 år, han tyckte att det tog bort klådan och svalkade huden.. Hoppas den drabbade blir frisk snart