Inlägg från: Smalltowngal |Visa alla inlägg
  • Smalltowngal

Julibebis 2014

Blivandetrebarnsmor skrev 2013-11-18 10:03:29 följande:
    Smalltowngal, prata som att det kommer att bli värsta festen som vanligt , men sedan på fredag får du migrän och tar stark tablett så du inte kan dricka alkohol. Inte märkligt att du går dit nykter av den anledningen eftersom du gärna vill. Den har funkat för mig och jag är dessutom usel på att ljuga.

Den var bra! Tack för tipsen. Har kommit på att jag ändå bara kan säga att jag kör, för jag bor 7 mil bort och tågen går inte så sent :)
  • Smalltowngal
    Pluttan skrev 2013-11-18 21:05:59 följande:
    Välkommen. Du är lika nojig som jag då..haha :D

Jag är också nojig :/ kände inget i magen på hela dagen igår, men brösten är fortfarande ömma.. Tog ett gravtest igår kväll och det var dubbelt så starkt som för en vecka sen när vi testade. Mörkblått streck. Men ändå är man nojig :(
  • Smalltowngal
    Cecam skrev 2013-11-19 08:27:56 följande:
    Har också varit sjukt nojig över bristen på symptom, men gravtesten stiger ju så något måste ju växa där inne. :) Är i v. 7 nu och det verkar som om symptomen kommer krypandes mer och mer nu. Lite ömmare bröstvårtor och betydligt tröttare än vad jag var förra veckan.

Ok skönt att man inte är ensam om oron, inte för att jag vill att någon ska vara det men :p idag har jag dock mått ganska kasst i och med yrsel och som "håll" i magen. Så nu börjas det väl :)
  • Smalltowngal

Igår var jag på jobbfesten, det första som händer är att två stycken frågar "varför dricker du inte? Är du gravid!?" Detta fortsatte under kvällen, och fick till och med ett "pet" i magen och ett "när är det dags" :p ganska svårt att hålla masken.. När jag sen efter jul berättar att dem hade rätt är det nog ingen som blir värst förvånad :)

• Smalltowngal
    Julia79 skrev 2013-11-23 12:38:29 följande:
    Hihi!!! Wow att du kunde hålla dig, jag är värdelös på sånt... Hade nog asgarvat

Jag hade svårt att hålla mig så tror jag log lite när jag sa nej, därför de fortsatte fråga tror jag hehe.
    gubbenhilfe skrev 2013-11-23 13:11:00 följande:
    Tänk vad olika man är. Jag hade blivit jätte arg. Speciellt om någon dessutom hade petat mig i magen. Jag kan inte för mitt liv förstå varför nykter per automatik måste innebära gravid. I det här fallet stämmer det ju men i alla fall.

Jag håller med dig att nykter automatiskt inte ska behöva betyda gravid, men blev inte arg eftersom jag tog det "på rätt sätt". Det är en viss jargong när man jobbar på industri, och jag är van vid det. Plus att de är världens goaste och har glimten i ögat. Många av dem har nog listat ut att vi försöker också, och sen det faktum att de vet att jag aldrig spottar i glaset annars utan alltid är sjukt peppad och de vet att jag har sovplats i stan om jag hade velat :)
    Enenina skrev 2013-11-23 13:27:32 följande:
    Det där var jag med om förra julbordet. Jag var så stolt över att jag hade gått ner fem kg. Jag drack några drinkar men ändå frågade en gubbe om jag var gravid och så klappa han på magen. När jag sa Nej det är jag inte så sa han: nästa gång vi ses så tror jag du är det. Och han har rätt. Men nu ska jag inte iväg på det julbordet. Och vi ska inte berätta det förän i jul.hade det inte varit för att det var min pojkväns chefs pappa som sa så så hade jag nog blivit mer arg än jag blev.

Usch ja det förstår jag var jobbigt att höra :/
  • Smalltowngal
    mamiama skrev 2013-11-28 09:32:36 följande:
    TVÅ otroligt fina hjärtan tickar på därinne å lyckan är total!!!

Så roligt att höra!! :) då kan du njuta fullt ut nu.
  • Smalltowngal

Jag läser om alla symptom ni andra har. Inser att jag mår oförskämt bra. Har inget att jämföra med eftersom det är första graviditeten, men ändå :) Det enda är väldigt svullen mage och noll aptit trots att jag är hungrig, så när jag äter får jag äckelkänsla efter bara några tuggor. Får hoppas att det håller i sig så jag slipper kräkningar osv.

• Smalltowngal
    Sofie mamma till 2 prinsar skrev 2013-12-05 13:37:01 följande:
    Har idag sett ett litet hjärta fladdra på VUL. 8 mm stor och bf (än så länge) 21-22/7. Nästa VUL blir om två veckor och då även kub och vanligt ul två veckor därefter... Nu börjar d hända saker! :)

cintalove skrev 2013-12-05 13:29:46 följande:
    Ååå så skönt idag var jag på ett tidigt VUL gick in i v.8 (7+0) och fick se ett litet litet hjärta slå *LYCKLIG*

Nu hoppas vi bara på att lilla myran vill stanna kvar i magen.

Jag har också varit på första VULet idag! :D 7+4 precis som vi räknat själva och fick se ett fint hjärta slå. Sjuk känsla men så underbart!
  • Smalltowngal
    cintalove skrev 2013-12-05 16:24:16 följande:
    Tack för grattis :) jag (vi) är sååå sugna att berätta för alla nu efter ha sett hjärtat men bör kanske vänta lite ändå. Vet ju aldrig. Första graviditeten så sa min bm då att om man ser ett hjärta på VUL så är det väldigt liten risk att nått går fel. Idag va det en annan bm på en annan mottagning och hon sa att det stämmer inte alls utan att säkrast är efter v.12

Ni som gjort VUL frågade ni om "risken" för mf när man sett ett hjärta slå?

Vi frågade inte tyvärr, gick väldigt fort besöket hos läkaren. In på rummet och ut igen på 7 min typ :p men jag har läst att många bm säger numer att "8 veckor är det nya 12". Så det kan nog stämma. Förhoppningsvis!
  • Smalltowngal

Vi har berättat för våra föräldrar, syskonen och respektive får veta på julafton :) men håller med, man vill berätta det för alla nu! Det syns ganska väl på mig nu, är svårt att dölja för klasskamraterna :/

Svar på tråden Julibebis 2014