-
Ja, och det är ju beroende av hur man räknar. Jag känner att det inte har så stor betydelse egentligen, en dag hit eller dit liksom. Jag vet att den 25/7 är en fredag så det känns ju inte helt ologiskt att jag borde påbörja en ny vecka på antigen fredagen eller lördagen.Sofie mamma till 2 prinsar skrev 2014-02-07 18:52:32 följande:Jag har bf den 24/7 och byter enligt BM och almanackan på fredagar...
-
Heter din son oxå Max? Min Max var beräknad till den 15/4 och den 15/4 kom han. Jag hotade honom lite kvällen innan. Hade haft rätt regelbundna värkar i nästan två timmar som bara slutade. Så jag var väldigt tydlig med att om han inte kom ut den 15/4 så behövde han inte komma alls. Och han lydde sin mamma. Väluppfostrad pojke redan då.yoshimi skrev 2014-02-07 20:15:29 följande:
Ni
Som har barn sen innan, när kom de i förhållande till BF?
Max var punktlig och kom på BF. :)
-
Vad härligt med så många Max. Vår Max är döpt efter min farfar som enligt mig är en av de mest fantastiska människor som finns. Han är 95 och bor helt själv utan hjälp alls. Det tycker jag är imponerande!
Jag blev inte förvånad när förlossningen satte igång. Hade haft rätt mycket värkar redan innan och som sagt kvällen innan trodde jag att det var dags. Däremot blev jag lite chockad när de verkliga värkarna satte igång. Alla har ju sagt att man vet när det är på riktigt men jag var inte beredd på att det skulle vara så tydligt. Sen bröt jag ihop en liten stund när jag insåg att det är är bara början. Men sen samlade jag nig och allt gick som på räls och sex och en halv timme senare låg han in min famn. -
Vad blir det? Och vad var det du egentligen ville ha?Frida Andersson skrev 2014-02-08 16:51:46 följande:
Idag har vi kollat lite narnvagn. Har ändrat mig. Vill gärna ha en ny så blir det men en annan vagn mot vad jag eg vill.
-
Det låter fint. Vi har inte heller tänkt ha fler barn så jag kommer sälja vår vagn när vi är klara med den.Frida Andersson skrev 2014-02-08 17:40:56 följande:
Blor den nya modellen med antingen blått eller rött inslag beroende på vad det blir. Liggdelen blir helt svart
Vi hade en Emmaljunga till sonen men jag tyckte det var så stor, tung och otymplig så det var inte aktuellt den här gången. -
Hos oss så är det 21 dagar för förstagångsföderskor och 14 om man fått barn tidigare. Eller så var det i alla fall när jag väntade första barnet.
-
Det blir du säkert. :) Jag kunde inte hålla mig till RUL, men tänkte att jag har ju redan gjort tre UL så jag beställde vår vagn för en och en halv vecka sedan så jag hoppas att den kommer snart.Frida Andersson skrev 2014-02-08 20:17:24 följande:
Haft emmaljunga till båda flickorna och vart kanonnöjd. Hoppas man blir det på denna med. Men blir inget köp före ul den 24e -
Min man tyckte oxå att jag skulle vänta men jag sa att jag fått ett så himla bra erbjudande som vi bara inte kunde tacka nej till. Man vet ju aldrig om man får lika bra rabatt om några veckor. Sen fick jag veta för några dagar sedan att Bugaboo släpper nya färger på sina vagnar och då passar de även på att höja priset.Frida Andersson skrev 2014-02-08 20:48:48 följande:
Åå blir så avis vill oxå! Gubben säger att jag får hålla mig några dagar till. Vi har ju inte sett den lille alls än. Annars skulle jag redan handlat!!!!
Han har dock totalt förbjudit mig att köpa några kläder innan vi fått veta vad det är för sort. Jag vill nämligen köpa en massa klänningar. -
Jag vill oxå åka Ullared! Får försöka få med mig någon vän för mannen vägrar.Frida Andersson skrev 2014-02-08 21:31:51 följande:
Haha smart! Jag åker till ullared helgen efter ul å då är han inte med å då har vi sett bebis så då ska det handlas! Bestälde du helt ny vagn?
Ja, det blev en ny vagn. Vi beställde från Holland och då blir det drygt 30% billigare än om vi köpt den i Sverige. -
Jag har beställt från babyplus.nl. De har fått jättebra kritik och skulle man vara tvungen att reklamera så är de tydligen jätte bra att ha med att göra.mmod skrev 2014-02-08 21:50:51 följande:
När ni beställer vagn från Holland också vad är det för hemsida ni går in på då ? :)