Julibebis 2014

Min lilla har gått från att sitta på vänster sida med fötterna på urinblåsan till att ligga på tvären med fötterna upp lite mot revbenen. Sjukt obekvämt men lite roligt att kunna peta in hennes fötter och känna hur hon sparkar tillbaka på en gång :)
Men jag hoppas att hon lägger sig tillrätta snart. Minns att det var mer bekvämt förra gången.
Någon allergiker ( pollen) som vet om det finns något receptfritt som är ok?
Brukar ta loratadinbaserade läkemedel. Men det fick man inte ta stod det..
Beklagar verkligen gubbenlife
Ursäkta denna mindre mysuga fråga... npn mer som har fått vita flytningar?
Åh vad ni andra verkar långt fram. Vill också! Jag har 94 dagar kvar till bf :-/ .
Och jag får spunk på fk!!! Skickat in papper om gravpenning ju i slutet av mars och inte hört något från dom så ringde i torsdags för att höra hur det ser ut (ringde kundtjänst). Nä det var inte klart, dom skulle fastställa min SGI . Jaha sa jag men då är väl beslutet att jag ska få gravpenning? Nä. Nähä, men varför annars bry sig om min SGI om det ändå inte ska beviljas?
Kunde förstås inte kundtjänst svara på men jag bli gnu!
Pratade med fk precis nu då jag inte fått några papper hem eller sett något på min sida om kommande bebis. Visade sig att dom inte fått in moderskapsintyget som jag skickade för sex veckor sen.. Hon jag talade med var dock väldigt vänlig, skulle skicka hem inkomstpapper till att börja med. Och jag måste snarast skicka in ett nytt moderskapsintyg.. Så trist när det ska krångla, vilket det tyvärr ofta gör! Fick fel utbetald fp i dec, 1500 kr för lite, och det tog ända till början på april tills jag fick dem utbetalda..
När ska man senast lämna in moderskapsintyget? Om man inte söker gravpenning eller så?
Jätte spännande här! Min dotter har fått värkar. Slemproppen gick igår. Hon har bf imorgon. Nu håller vi tummarna att barnbarnet kommer. Mormor längtar!