Inlägg från: Phlippan87 |Visa alla inlägg
  • Phlippan87

Julibebis 2014

Svartvinbär skrev 2013-11-04 14:23:16 följande:
    Phlippan87: vilken tur och skönt att du får komma och göra vul , hur långt gången är du då? Och ännu bättre med frikort:)

Kul med resan :)

Grattis madelene87
    4+2 då, så räknar med att de inte kommer se något alls typ, men det var deras förslag så jag tänker inte säga emot. Hon sa själv att om de inte ser något får jag en tid någon vecka senare eller två
    WARNING! This bitch may bite. Piss her off at your own risk
  • Phlippan87
    Nimah skrev 2013-11-04 16:24:36 följande:
    Vad bra Phlippan! Jag har också bokat tid idag. Ska till gyn den 26 november. Då är jag i v 7+4 så då borde man se. Var inte heller svårt att boka. Kostar 350, vilket är mycket billigare än på de rena ultraljudsklinikerna. Känns som en evighet dit dock. Men idag har jag mått lite illa och har väldigt ömma bröst. Det känns bra :)
    jag hoppas ju på en tid på morgonen den 22 november också, då bör jag vara på 6+3
  • Phlippan87
    Patricia4 skrev 2013-11-04 16:28:51 följande:
    Hejsan
    Jag får olika Bf beroende på vilken sida / app jag använder... Allt från 6 juli till 9 juli... Hur vet jag vilken som är rätt..??? Senaste mens 30 sept! Hjälp!!! Megaproblem ;) haha
    jag tror mest på de där jag kan ställa in cykelns längd och lutealfasen själv. Du kommer troligen bli flyttad vid rul ändå sedan
  • Phlippan87
    Jo anna skrev 2013-11-04 20:57:05 följande:
    Får jag vara med? :) Testade positivt i tisdags och har bf 3 juli enligt familjelivs uträknare. Är jättetrött på kvällarna och mina bröst vill döda mej, magen är jättesvullen och jag har svårt att tro att det här kommer gå att hålla hemligt så länge. Ser nästan ut som i vecka 20 med sonen. Och så kom illamåendet men så länge man har massa symptom så känns det ändå som att det går åt rätt håll.

Har en son som är född 07 så det blir ca 6½ år mellan dom. Är lite livrädd och lite överlycklig. Fick ett MA i vecka 13 för några år sedan och har verkligen inte lust att gå flera veckor och tro att jag är gravid igen. Har fått tid för inskrivning 16 december. Tänkte nog boka något privat ul innan jul för att se.
    välkommen och grattis.
  • Phlippan87
    Hilmas Mamma skrev 2013-11-04 21:10:16 följande:
    Ringde bm idag o fick tid till inskrivning den 17/12 o RUL 30/12!!! Åååh vad jag längtar nu!!! Sa däremot nej till kub/nupp testet som vi här i Norrköping blir erbjudna... Fick super förhöjd risk förra gången vilket resulterade i MASSA ångest, tårar, fvp o en låååång veckas väntan på svar, som sen visade att allt var okej med bebis... Men vi utsätter oss INTE för det igen!!! GRATTIS TILL ER ALLA SOM PLUSSAT!!! Kommande sommaren kommer underbar!!! 💗💗💗
    får vänta till inskrivningen på tid till RUL, inskrivning 10/12 dock. Har ingen aning om vart de gör rul häromkring, har ju så många mottagningar att välja på
  • Phlippan87
    Nimah skrev 2013-11-04 21:20:48 följande:
    Vad läskigt med dåliga odds förra gången. Förstår ni vill slippa det. Vi kommer göra moderkaksprov pga ärftliga kromosomfel. Vet hur det känns att vänta på resultatet eftersom vi gjorde det med sonen med. Otäckt ingrepp tycker jag. Ser inte fram emot det!

Är det verkligen rul ni fick tid för vid årsskiftet? Det brukar ju göras runt v 20.
    v. 18-20 är det vanligaste så december känns tidigt ja..
  • Phlippan87
    Nilla81 skrev 2013-11-04 21:49:16 följande:
    Tappar fruktansvärt mycket hår just nu. Någon som har tips på hur man behåller det?
    rådfråga din frisör. Jag fäller massor sedan mina graviditeter, men jag har så otroligt tjockt så det gör mig inget alls
  • Phlippan87
    M39 skrev 2013-11-05 07:46:48 följande:
    Ett plus idag :))
    grattis
    Bebisfabriken skrev 2013-11-05 01:01:27 följande:
    Började att må illa igår och tänkte "äntligen lite symptom" efter ett tag fick jag ont i kroppen och börja frysa... Hej influensan! Fy, är helt utslagen nu och är givetvis lite orolig för hur allt påverkas.
    fy, inte roligt men ingen fara för barnet så länge du inte blir extremt sjuk under längre period. Var glad att du får skiten nu och inte i vår. Blev magsjuk i 8e månaden med yngsta dottern, bland det värsta jag upplevt {#emotions_dlg.djavulsk}
  • Phlippan87
    Hanni88 skrev 2013-11-05 10:54:43 följande:
    Hoppar gärna in här om jag får! Bf 12 juli :) inte ringt barnmorskan än.. när ska man göra det? Bara i v.5 än ju.
    när du känner dig redo. inskrivning brukar oftast vara någon gång mellan v.5-14 beroende på vart man bor. 
  • Phlippan87
    Sweet life skrev 2013-11-05 12:08:20 följande:
    Får jag hoppa in här? Fick ett överraskande plus för snart två veckor sen men vågar inte riktigt hoppas att det ska gå vägen.

Fick i juni 2013 en son efter en oplanerad graviditet och vi skulle vänta ett tag till hade vi sagt innan vi försökte med ett syskon. Men det räckte med en månad utan p-ring så var det kört..  

BF nånstans början på juli.  
    Liten till skrev 2013-11-05 09:35:16 följande:
    Hej hopp! Fick svagt plus igår men starkare idag har bf 16 juli, får man vara med då
    Vi har en son sen tidigare, han blir 5 i december. Ska ringa bm någon dag snart, samt be om ett vul eller koka privat. Har gjort en koloskopi för ca 2 år sedan och är orolig hur tappen påverkats av en sån sak. Det ökar risken för mf eller för tidig födsel ytterst lite efter vad jag förstått, men man vill ju ändå kolla. Och få se ett hjärta slå
    Hanni88 skrev 2013-11-05 10:54:43 följande:
    Hoppar gärna in här om jag får! Bf 12 juli :) inte ringt barnmorskan än.. när ska man göra det? Bara i v.5 än ju.

välkommna
    Oj, det var tätt Sweet Life, jag har 17 månader mellan mina tjejer Men å andra sidan känner jag till en som har ett barn fött i januari och ett i december samma år  
Svar på tråden Julibebis 2014