Inlägg från: Hilmas Mamma |Visa alla inlägg
  • Hilmas Mamma

Julibebis 2014

Jag drack kopiösa mängder Coca-Cola under förra graviditeten o jag fick en välskapt liten flicka , 16 dagar över tiden, 3240 gr o 49 lång... Men som sagt... Man gör det man känner är rätt för en själv! Jag äter o dricker vad jag vill o använder sunt förnuft!! Det brukar räcka riktigt långt!! 😊

• Hilmas Mamma
    MonAmie skrev 2013-11-26 08:59:59 följande:
    Jag har varit med om jag tror det värsta... Mitt barn dog i min mage i v.31... Det berodde inte på kaffe eller the.... Det berodde på att moderkakan lossade. Jag tror ni kan vara lugna om ni tar er morronkopp med kaffe. Försöka leva så normalt som möjligt är väl det bästa... Det är klart att alkohol och cigg inte är att föredra, kanske inte heller 10l kaffe men i måttliga mängder.... Ja, det är så jag tänker. Men alla får tycka olika...

Beklagar!! Måste verkligen vara hemskt!!! ❤️
  • Hilmas Mamma

Åååh vad avis jag är på er alla som ska göra vul nu snart!! Jag kommer antagligen inte få göra nåt vul den här gången... Behöver det ju inte liksom... Men det skulle vara så kul att få se!!! Vi har inskrivning 17/12 o ska göra RUL 23/12.... Det är såååååååå lååååååångt dit!!!! 😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊

• Hilmas Mamma
    Sofie mamma till 2 prinsar skrev 2013-11-27 14:35:52 följande:
    Ytterligare en vecka avklarad idag (6+0) och jag tycker det går fruktansvärt sakta! Är d någon av er alla som är från Östergötland?

Här är vi i vecka 9(8+1) nu o jaaaaa!!! Det går sååååååå lååååångsaaaaaaaamt!!!!! 😋 jag bor i Skärkind, precis mitt i mellan Norrköping, Söderköping o Linköping!! 😊
  • Hilmas Mamma
    Sofie mamma till 2 prinsar skrev 2013-11-27 15:25:08 följande:
    Kul! Jag bor mitt ute i skogen mellan Åtvidaberg och Valdemarsvik. Jag kan inte för mitt liv minnas att d gick så här långsamt med mina andra två men sen har jag ju även svårt att fatta att de redan är 7 å 5 år så d där med tidsuppfattning är svårt! :D

Haha!! Jaaaa!!! Vår dotter är dryga 2 år nu o hur sjutton hände det!!?? Hon låg ju i magen nyss ju!!! Eller?? 😋 Min morfar är från Hannäs så jag har lite koll på läget där ute oxå! Vi har sommarställe i Gryt o så har jag släkt i Åtvidaberg!! 😊
  • Hilmas Mamma
    Sofie mamma till 2 prinsar skrev 2013-11-27 16:59:50 följande:
    Världen är bra liten! Barnen går på dagis i hannäs och vi bor i Rumma! :)

Häftigt!!! 😊 Min morfar hette Wallentisson i efternamn. Kanske är vi släkt på nåt vis o vänster?? 😋
  • Hilmas Mamma
    gubbenhilfe skrev 2013-11-27 17:01:37 följande:
    Nu tänker jag sluta noja över att ärtan inte växer som den ska. Om jag utgår från senaste mens så är jag i v. 6+4 men om jag istället skriver in när jag hade ÄL och hur lång min cykel är så kommer Fl fram till att jag är i v. 5+6. Efter att ha googlat lite hittade jag en lista över hur långt det lilla knyter är i olika stadier i graviditeten och där stod det att om knytet är 2 mm så är man i v. 5+6 vilket stämmer exakt. Så nu känner jag mig lite lugnare.  Vi fick i alla fall ett glatt besked när vi gjorde VUL och det var att om allt bara är som det ska där inne så kommer vi få en remiss till Lund för MKP.

Gör du rätt i!!! Tror nog ditt lilla knytt mår alldeles utmärkt!!! Oro är INTE bra för bebis vettu!! 😊❤️
  • Hilmas Mamma
    Sofie mamma till 2 prinsar skrev 2013-11-27 18:25:39 följande:
    Vi är nog inte släkt men jag vet iaf en med d efternamnet i Åtvidaberg som min sambo umgicks med för några år sedan, kanske en släkting till dig?

Kanske... Mina släktingar i Åtvid heter Johansson i efternamn iofs... Men min morfars släkt är stor... Dom var 8 syskon... 😊 Men ändå lite skoj att vi ändå har kopplingar via orter tillsammans!! 😊
  • Hilmas Mamma
    Sofie mamma till 2 prinsar skrev 2013-11-27 19:10:48 följande:
    Absolut! Det är inte många som känner till lilla Hannäs och jag hade inte väntat mig att hitta någon här som gjorde d! :D

Haha!! Nä!! Hannäs o Kvarnvik är ju inga stora byar direkt!! 😊 Men Åååh så underbara platser! Åker minst en gång om året o "kollar till det"!! Älskar livet på landet!! Själva hyr vi hus på en bondgård! Närmsta grannar finns 350 meter bort, 450 grisar!! ÄLSKART!! ❤️❤️❤️
Svar på tråden Julibebis 2014