• Cecam

Julibebis 2014

fantasifull skrev 2013-12-10 11:05:54 följande:
    11-14 var d visst :)
    Tack! :) Var precis i kontakt med bm och vi kommer antagligen få göra det i v.13 då det är stängt över jul.
  • Cecam
    Julia79 skrev 2013-12-10 12:32:58 följande:
    Hej tjejer! Vill önska er alla lycka till, jag lämnar er nu... Inte pga mf eller ma utan pga familjeförhållanden då jag inte kommer kunna vara gravid utan måste finnas här till 100%...
    Ska göra abort om någon timme :(
    Kramar om och önskar er all lycka och tack för råd och pepp under jobbiga dagar
    Förstår att det måste vara ett tufft beslut. :( Styrkekramar till dig!
  • Cecam
    Lorvan skrev 2013-12-10 14:37:27 följande:

Den var ungefär 2bctnd för liten. Ska på ett nytt ul på måndag för att bekräfta o sen bli d tabletter för att få ut den. Har haft 2 mf förut som skött sig själva väldigt "smärtfritt" så ser inte fram emot det här.
    Så himla ledsen för din skull. :( Det är verkligen min största mardröm just nu så jag förstår att det måste kännas fruktansvärt. :( Misstänkte du att något var galet? Tänkte om du blött något innan eller känt av minskade symptom?  
  • Cecam
    Lorvan skrev 2013-12-10 17:07:54 följande:
    Misstänkte nog inget även om oron har funnits hela tiden. Har inte blött och har fortfarande symptom så man började ju hoppas lite. Just nu känns mitt illamående väldigt onödigt och jag bara önskar att allt va över. Det är andra julen jag får "förstörd" av mf nu och känns tungt att bara tänka på att ta nya tag sen men vet ju att man kommer att vara där igen sen o känna efter symptom o vänta o vänta på bim. 
    Fy va jobbigt :( och när kroppen dessutom inte "förvarnat" utan man tror att allt är som det ska.. Önskar att jag kunde skriva något som får dig att må bättre.
    Trots det hemska som har hänt så hoppas jag att du ändå lyckas få en mysig jul. Jag är säker på att det kommer att lösa sig för dig/er i framtiden. Lycka till med allt. <3 
  • Cecam
    Nimah skrev 2013-12-11 12:37:03 följande:
    Nu lämnar även jag gruppen. Vi var på ultraljud idag, v 9+5, och den lilla levde inte längre. Känner mig helt tom. Vi såg ju ett hjärta i v 8. Ska skrapas på fredag. Lycka till med era graviditeter. Hoppas inte någon mer måste lämna nu.
    Åh nej, va sorgligt. :( Beklagar verkligen!
    Blir på riktigt jätteledsen att läsa om er som fått missfall, för jag förstår hur hemskt det måste kännas efter att ha fått glädjas och längta så efter det lilla liv som växt i magen. Livet är verkligen inte alltid rättvist..  
    Många styrkekramar till dig! <3
  • Cecam
    Bettanspettan skrev 2013-12-11 15:19:38 följande:
    Nytt vul idag, fortfarande inget synligt hjärta men fostret hade växt och syntes tydligt och var tydligen så stort som det skulle vara. Jourläkare igen, med mycket dålig svenska.. Kommer nog inte känna mig helt trygg förrän efter kub ul om 2,5 v. Måste se ett hjärta känner jag...

Beklagar alla som får tråkiga besked
    Låter ju positivt att fostret växer som den ska, men förstår din oro. Kan det bero på dåliga apparater att hjärtat inte syns? Vilken vecka är du i?
  • Cecam
    AngelandDevil skrev 2013-12-12 11:21:45 följande:
    Jag hoppar gärna in här. v. 8+3 idag med BF 21 juli ungefär men vi får väl se vad RUL säger sen. :)

Detta är andra barnet och har varit och skrivit i syskontråden i juli tidigare. Därför jag hoppar in så sent här. ;)

Man blir så orolig när man råkar se något inlägg här på FL om MA... Ska på VUL den 13 januari. Hoppas verkligen på ett levande foster i tänkt storlek...!
    Välkommen och grattis till pluset! Glad
  • Cecam
    Pluttan skrev 2013-12-12 14:41:46 följande:
    Varit på vul idag. Och fick se det lilla hjärtat picka så fint. Så underbart. Blev också framflyttad fyra dar. Så nu är jag 11+4.
    Grattis, va härligt! Solig
  • Cecam
    gubbenhilfe skrev 2013-12-13 10:45:10 följande:
    Nu har vi varit UL. Hon såg ett foster som såg så fint ut med hjärta och allt. Hon fick det till att jag är på 7+6 och jag får det till 8+1 så det är ju inte så stor skillnad. Förutom det fina fostret så såg hon vad hon kallade en lite mindre "massa". Hon trodde att det kan ha varit två från början men att bara den ena har klarat sig. Hon sa oxå att vi skulle vara medvetna om att det kunde innebära att det inte blir något MKP för vår del då de inte vill göra det om det är två. Så ni får vi bara avvakta och se vad de säger i Lund.

Men hur som helst så är jag i alla fall helt lyrisk över att det är en liten ärta där inne som se så fina och frisk ut.
    Va skönt att allt såg bra ut! Grattis!! Glad
Svar på tråden Julibebis 2014