Inlägg från: lillagreizn |Visa alla inlägg
  • lillagreizn

Julibebis 2014

Skönt att det verkar bli några kvar iaf, har ingen lust att hänga fb då jag tycker det blir för personligt i ett sånt här tidigt skede. 

• lillagreizn

Nu har jag adventspyntat t.o.m. granen åkte upp, så nu äre jul, känns på nått sätt bra att börja tidigt så vi hinner njuta av julen hemma innan vi åker över till Norge Glad

• lillagreizn
    MiaEnzi skrev 2013-12-01 09:10:55 följande:
    Tyvärr fick jag missfall inatt så lämnar er nu. Lycka till alla
    Beklagar Hjärta
  • lillagreizn
    Nilla81 skrev 2013-12-01 00:24:30 följande:
    Följer er men skriver inte direkt inget.
    Är i vecka 9 (8+3). Mår illa tillochfrån. Ätit postafen men blir sjukt trött av dem. Har inte tagit dem på 2 dagar nu så jag hoppas illamåendet har gått över.
    Nästa vecka ska jag på mitt 2:a vul. Första såg dem ett tickande hjärta men 2 hinnsäckar men ena var tom. Ska dit för en extra koll, inget jag behövde men jag ser gärna den lilla en gång till
    Har hunnit drömma om att vi såg en pojk på ultraljudet och jag har även drömt att jag födde tvillingar, ena pojke och den andra en tjej med lkg. Dessutom hade hon vuxen tänder. Konstiga drömmar man har. Med min 5 åring drömde jag att det skulle bli en pojke och han skulle födas kl 12 på dagen vilket han nästan gjorde (11:49). Nåja annars mår jag hyffsat bra nu. Får väl se imorrn. Man får ta en dag i taget.
    Tar du hela tabletter två gånger per dag? För det gjorde jag med sonen och blev däckad som fan! Nu tar jag ½ tablett ungefär 3 gånger per dag, med 4 timmars mellanrum och känner inte av tröttheten. Ett tips om du inte redan gör det Glad
  • lillagreizn
    MiaEnzi skrev 2013-12-02 10:54:06 följande:
    någon som blött något?
    Jag har blött massor men det pickar ett starkt hjärta ändå. 
  • lillagreizn
    Jomila skrev 2013-12-02 18:06:41 följande:
    Började få kramper runt äggledarna i förmiddags och började blöda vid 16-tiden. Värken blir bara värre och blödningarna också verkar det som. De tog inte emot oss på sjukhuset utan ville att kroppen ska sköta allt själv och att vi ska ta ett nytt gravtest om tre veckor. Jag känner att hoppet är helt ute. Vår efterlängtade och älskade lilla mini blev inte äldre än 6 veckor och tre dagar. Fy vad det gör ont i hjärta och själ :,(
    Om du inte får en tid så hade, jag åtminstone sagt åt dom att boka in en tid och sedan själv  betala för besöket!  Dom kan inte neka dig en tid! Vet hur tungt det kan vara, fick vänta en vecka innan dom kollade mig.
  • lillagreizn

Då var mina bhar för små, bara inhandla några nya då brösten har växt minst en storlek och känns tunga som tusan, undra hur stora dom blir denna gång! :/ 

• lillagreizn
    fantasifull skrev 2013-12-07 09:27:30 följande:
    Vecka 8 här .. & jag är så matt och trött att jag knappt kan komma upp ur sängen på morgonen. 4åringen är otroligt mysig & ligger bredvid mig i sängen och kollar på tv/film en stund. På natten när jag vaknar (han vaknar) är jag totalt svimmfärdig. :/ tur att jag ska träffa läkare på fredag så att jag förhoppningsvis kan få lite tips på att bli av med det här .. Orkar ingenting alls. Väl uppe är jag som en zombie, förvirrad och orkeslös med huvudvärk :(
    När brukar dessa saker gå över? Älskar att ha bebis i magen men att må som ett skräp är inte kul :/
    Har du kollat upp ditt hb och blodtryck?  Tycker det låter som att det kan vara nått av dom som spökar. 
  • lillagreizn
    Bibbo skrev 2013-12-06 19:59:18 följande:
    Jag är jätteorolig.. Jag känner mig inte gravid längre! Illamåendet är borta, molandevärken försvunnen (kommit bara nångång) & allting känns som vanligt =/ Jag har inte blödigt något utan från den synvinkeln är allt ok. Beställt hem 2st gravtest till. Kan man få missfall trots att man inget märker? Är så orolig så.. Är i v8 (7+3).
    Mitt molvärk är mer eller mindre bort och illamåendet likaså, från att att haft ett jävligt illamående och massor av molvärk. Tror dock inte att du behöver oroa dig då kroppen säkerligen vant sig vid hormonet och molvärken brukar komma och gå och jag tycker att den brukar vara värst dom första veckorna. Tycker iaf att det låter som att din kropp reagerar fullt normalt, så försök sluta oroa dig och andas ut, så att du inte stressar upp dig i onödan. kram.  
  • lillagreizn
    lillagreizn skrev 2013-12-07 14:45:43 följande:
    Mitt molvärk är mer eller mindre bort och illamåendet likaså, från att att haft ett jävligt illamående och massor av molvärk. Tror dock inte att du behöver oroa dig då kroppen säkerligen vant sig vid hormonet och molvärken brukar komma och gå och jag tycker att den brukar vara värst dom första veckorna. Tycker iaf att det låter som att din kropp reagerar fullt normalt, så försök sluta oroa dig och andas ut, så att du inte stressar upp dig i onödan. kram.  
    ska givetvis stå min molvärk, snacka om virrig :P
Svar på tråden Julibebis 2014