Inlägg från: Smulan 89 |Visa alla inlägg
  • Smulan 89

Så var planerna igång för en trea 2015 :-)

Hoppas in här =)
    Jag och min man har två pojkar som är födda nov -10 och jun -12.  Nr 2 var beräknad 25:e maj, men vill inte komma förrän i juni. Tänkte sikta på en maj-bebis igen, så vi ska börja i aug, eller ev redan i juli. Får se hur det blir. Min syster och hennes sambo ska också börja försöka på sitt första barn i juli/aug, så det ska bli kul att se om vi kanske blir gravida ungefär samtidigt =)
    Jag har blivit igångsatt md båda barnen oh fött på bf+14 och bf+10, så jag har inga höga tankar om att denna förlossning skulle starta själv, hehe.
    Känns väldigt långt till juli/aug, men jag tyckte att det var jätteskönt att få barn i maj. Man slapp gå höggravid på sommaren och slapp vara höggravid på vintern med alla stora/tjocka jackor och tröjor som ska av och på. Sen var det skön att bebisen var lite större vid vintern när alla vinterkläder ska på. Det var jobbigare att få barn i nov, men vi hade försökt i 10 månader efter mitt missfall, så han fick komma när han ville.
    Eftersom vi har två pojkar, så tänkte vi för skoj skull försöka att "göra" en flicka den här gången. Finns ju lite metoder som sägs öka chansen att få en dotter och det kan ju vara värt ett försök. Med de första två ville jag verkligen ha en dotter, men nu känns det mindre viktigt, men det känns ändå kul att testa.

• Smulan 89
    minneli skrev 2014-02-25 17:44:37 följande:
    Jag har ju två tjejer -09 och -13 är de födda. Jag vet att min sambo hoppas på en kille om det blir en tredje. Hur är det för er? För mig spelar det ingen roll. Har tom ett namn om det nu skulle bli en tjej:) Har iof fött en liten tjej -11. Så egentligen har jag fått tre tjejer. (Hon hade inga njurar så vi fick avbryta graviditeten och föda henne)
    Vi har båda namnen klara, både till tjej och kille. Eftersom jag har önskat en dotter redan ifrån början så har ett flicknamn varit klart sen 2010. Har ganska nyligen kommit på andrenamnen om det skulle bli en dotter. Skulle vara roligt att få en dotter av olika anledningar. Bland annat hade det varit roligt med både flickor och pojkar och sen skulle jag vilja döpa en framtida dotter i andrenamn efter min mamma och min mans mamma (som dog i cancer för 1,5 år sedan). Ena sonen är döpt efter min mans pappa som också har gått bort i cancer för 5 år sedan.
  • Smulan 89
    När vi ska börja  bebisverkstad 2014

Januari

Februari

Mars

April

Maj

Juni

Juli: Smulan89,

Augusti: Titt ut,

September

Oktober

November

December
  • Smulan 89
    När vi ska börja  bebisverkstad 2014

Januari
    Februari
    Mars:
    eko my,
    April
    Maj Maajsi
    Juni
    Juli: Smulan89, uteungar
    Augusti: Titt ut,
    September
    Oktober
    November
    December

Jag la till dig uteungar =)
  • Smulan 89
    eko my skrev 2014-03-30 22:10:16 följande:
    tack för grattis! jag är ju 5+3 idag så än är det  tidigt men det verkar rulla på. Jag tänkte att jag väntar med att boka tid på mvc. blev lite avskräckt av första graviditeten när man var inskriven och så blev det ma och allt, sen tycker jag att hälsosamtalet känns rätt onödigt. Dom får ta allt på en gång istället så jag väntar till v 9-10 eller något innan jag ringer. Har gjort så tidigare med och det har gått fint. Då är man lite närmare säkrare veckor med.
    Trött är jag som bara den! Jag somnar och vill sova hela tiden. en timmes nap på dagen är underverk och jag tror jag behöver det med, när det går. Har varit precis lika varje gång. Supertrött!

Vad spännande att det är folk på g och att ni ligger i startgropen! Så spännande att följa er, väntar på fler pluss!
    Jag var också snabb med att ringa mvc första graviditeten. Fick mf i vecka 9, men bm sa ändå att allt såg bra ut och magen kändes bra (verkade växa) Sista gången hon sa att allt var bra var i v 16. Dagen efter började jag blöda (mycket) och blev skickad på vul. Där konstaterades det jag redan visste. Att fostret dog i v 9 i mf och stöttes ut i v 9+0 (då kom det ut när jag var på toa). Nu var nästan allt ute så jag slapp skrapas.
    Hade svårt att lita på bm efter detta. Hon fick mig att tro att jag var gravid 1,5 mån längre än vad jag verkligen var.

Andra graviditeten ringde jag först efter v 12. Tredje graviditeten tänkte jag först inte gå alls till mvc, men var tvungen för att få gå på ultraljudet, så var hos bm dagen innan ultraljudet (i v 19). Vet inte hur jag ska göra den här gången. Ringer inte före v 13 i alla fall.
  • Smulan 89
    eko my skrev 2014-03-31 11:45:48 följande:
    Jobbigt att missta förtroendet för bm så. Förstår att det måste känts jobbigt! Men va konstigt att hon sa att allt såg bra ut i v 16 då. Kollar dom inte hjärtljud innan det hos er? Här gör dom det i v 15 typ.
    Jag tror iofs det är bra att gå till bm för att hålla koll på kroppen och värden mm. Men du ska inte försöka hitta någon ny bm om du känner att det är jobbigt att gå till samma då?
    Jo, hon lyssnade på hjärtljuden och sa att allt va bra...
    Jag gick till henne någon gång andra graviditeten men sen bytte jag till en annan. Tycker dock att det är väldigt jobbigt att gå till bm. Alla jobbiga prover och koller som görs. Har väldigt ont av sprutor, även om det bara är det lilla sticket i fingret... Gyn-undersökningar är som tur inte rutin hos oss, för det vägrar jag. Blev tvingad att göra en gyn-undersökning av samma bm som sa att jag var gravid fast jag inte längre var det. Hon tvingade mig att göra en gyn-undersökning bara för att jag inte hade gjort det någon gång innan (var 20 år då).

Jag vet att det är bra att hålla koll så bebisen och man själv mår bra, men jag behöver en bm som jag kan lita på och som inte bara kör över mig. Allt som har med mvc att göra får mig nästan att inte vilja ha fler barn. Tycker att det är jättejobbigt att jag borde gå till en bm om jag blir gravid nu igen =(
  • Smulan 89

Bmi+6 idag och ingen mens ännu. Fick neg på bmi+2. Får se vad som händer, men gör inget om mensen kommer just denna månad, annars blir det bf 10:e dec. Ska testa på nytt på fre eller lör för vi får lite folk hit på lör och är jag inte gravid så kan jag tänka mig att ta ett glas.

• Smulan 89

Grattis Saga =)

Här kom mensen en vecka sent, men nu är den igång i alla fall. Vi ska börja först i juni, så det är lite kvar att vänta och längta.

• Smulan 89
    Maajsi skrev 2014-04-25 10:01:55 följande:
    Ja klart det är skönt. Ogillar att inte veta. Hoppas den kommer i tid nu om den nu ska komma :)
    Min mens kom 7 dagar för sent nu sist. Har tempat o verkar ändå haft ägglossning samma dag som den skulle vara. Hoppas att nästa mens kommer som den ska om knappt 2 veckor.  Vi börjar i juni, men jag börjar bli väldigt otålig nu Tungan ute
  • Smulan 89

Jag har äl till veckan, men vi börjar först nästa månad. Undrar dock vad oddsen är för att det ska ta sig. Min man jobbar borta mån-fre och åker redan sön kväll. Vi har alltså bara helgerna på oss och jag är osäker om juni-äl kommer på en helg.

• Smulan 89

Jag och min man har haft sex morgon och kväll både lör och sön förra veckan. Enligt mina appar och vad det brukar vara så borde äl varit i tisdags. Vi testade att "göra en dotter" för skoj skull (har två pojkar) och då rekommenderas sex 2-3 dagar innan äl. Fick dock ingen temphöjning som på onsdagen som skulle visa att äl var på tisdagen (dag 14). Fick en temphöjning på dag 11, så i så fall skulle äl varit redan dag 10. Tycker det låter tidigt, då min cykel brukar vara 28 dagar ca. Är nu rädd att vi missade äl helt Rynkar på näsan

Har en ögontemp, som visserligen inte verkar helt pålitlig, då den kan visa olika temperaturer på kort tid. En morgon hade jag 38,5 och några sek senare 36,5, haha. I morse +hade jag först 37,3 och direkt efter 36,6 tex.

Svårt att träffa äl eftersom min man jobbar borta mån-fre och åker redan sön kväll. Kan inte köra 16 mil enkel väg med två barn för ett ligg Tungan ute

Hur går det för er andra?

• Smulan 89
    chiqita skrev 2014-06-29 02:30:52 följande:

I fredags var jag på akupunktur för att ge mina hinnor en bättre chans att tjocka till sig. Misstänker äl för några dagar sedan och i så fall var nog min ytterst sparsamma, färgade flytning för två veckor sedan, i själva verket mens. Får hoppas akupunkturen hjälper som sist då jag var gravid efter två behandlingar.
    Hur går det för er andra?

Jag har bim på tis eller ons. Mådde illa igår. Trodde jag skulle spy, så jag gick ut och promenerade 2 tim med hundarna på kvällen. Haft lite illamåendekänsla även idag. Molvärk sen några dagar efter äl som märks mer eller mindre hela dagarna. känns inte så mycket, men molvärken finns helt klart där. Ska försöka skärpa mig och inte testa innan helgen, så mensen hinner bli sen några dagar om det är så att den inte har tänkt komma den här gången. Har varit gravid 3 gånger innan, varav ett mf, men så här tidigt har jag aldrig haft en sådan här känsla i kroppen. Får se vad det betyder om några dagar.
  • Smulan 89

Igår kväll innan jag skulle lägga mig så la jag ett grav-test på plats på toa för att kunna testa idag på morgon. Stod på toa med testet i handen och då kom mensen. Fan vad deppigt :(

• Smulan 89

Jag har bim på måndag om jag räknat rätt, så om mensen inte kommer någon dag för tidigt, så testar jag väl på måndag eller ev på söndag.

• Smulan 89

Äntligen är det min tur att bifoga en bild på gravtest =)
    De två översta tog jag idag, på bim+1 och det understa tog jag på bim-1

Ni vet den där härliga (läs vidriga) känslan man har i halsen och munnen efter man har spytt. Den känslan har jag haft i flera dagar. Började några dagar innan bim. Inte bara på morgonen, utan dygnet runt. Det stör mig inte så mycket, då det är kanske lika påtagligt som molvärk. Man mår inte jätteilla, men det ligger där som en äckel-känsla hela tiden.
  • Smulan 89
    Carolina01 skrev 2014-08-12 22:53:36 följande:

En fråga, ni som är/var oense om att skaffa ett barn till hur resonerar ni? Och hur kommer ni överrens om hur ni ska göra? Vem "vinner" i frågan lixom?

Diskussionen är igång här hemma... :/

Vi var oense. Min man ville inte ha ett barn till och jag ville ha ett barn till. Han jobbar borta på veckorna och jag är hemma med barnen. Eftersom jag som vill ha ett barn till är hemma och tar hand om dem, så bestämde vi oss för att testa att skaffa ett barn till.  Vi tänkte att om det tog sig så tog det sig. Jag hade inte orkat kämpa särskilt många månader, utan hade det tagit tid så hade han fått som han hade velat.
    Nu är jag gravid i v 7. Det tog sig på andra försöket. Eller egentligen första, då vi missade äl helt månaden innan.
  • Smulan 89
    Carolina01 skrev 2014-08-13 23:37:31 följande:
    Får man fråga varför han inte ville ha fler barn?

Skönt att det gick lätt för er:)!
    Jag vet inte riktigt varför. Jag har två syskon själv och har tyckt att tre barn har verkat lagom, eftersom jag och mina syskon var tre barn. Jag har haft mycket roligt med mina syskon. Min man har bara en halvsyster som är 7 år yngre. Han har aldrig lekt något större med henne och har egentligen alltid tyckt att hon har varit liten och jobbig. Nu är hon 19 år, men fortfarande väldigt barnslig och krävande. När man umgås med henne, så smälter hon inte in, utan hörs och märks hela tiden.
    Våra barn är drygt 2 år och den store killen är snart 4 år. Två busiga pojkar som hittar på en hel del bus och även bråkar en del, så jag antar att min man tycker att vi har fullt upp med de två vi har. Han har kanske rätt, men jag kunde inte släppa drömmen om en sista graviditet, förlossning och en ny bebis.
  • Smulan 89
    Titt ut skrev 2014-09-05 12:23:19 följande:

Tack alla! Jag blev så osäker då det var så svagt. Jag hade läkartid idag och då passade jag på att ta ett grav.test där också och det var ju ett plus!

Jag kan knappt tro det då alla våra tre barn har då blivit till på första försöket. Vi tänkte sån tur kan vi inte ha igen, men tydligen. Hoppas allt går bra nu bara, nervösa första veckor framför mig.

Det är inte så svagt. Mitt första test var väldigt svagt, så det syntes knappt alls. Mitt andra såg ut som ditt och då tog jag även ett digitalt och fick gravid 2-3 v. Går in i v 12 imorgon =)
Svar på tråden Så var planerna igång för en trea 2015 :-)