Så var planerna igång för en trea 2015 :-)
Hoppas in här =)
Jag och min man har två pojkar som är födda nov -10 och jun -12. Nr 2 var beräknad 25:e maj, men vill inte komma förrän i juni. Tänkte sikta på en maj-bebis igen, så vi ska börja i aug, eller ev redan i juli. Får se hur det blir. Min syster och hennes sambo ska också börja försöka på sitt första barn i juli/aug, så det ska bli kul att se om vi kanske blir gravida ungefär samtidigt =)
Jag har blivit igångsatt md båda barnen oh fött på bf+14 och bf+10, så jag har inga höga tankar om att denna förlossning skulle starta själv, hehe.
Känns väldigt långt till juli/aug, men jag tyckte att det var jätteskönt att få barn i maj. Man slapp gå höggravid på sommaren och slapp vara höggravid på vintern med alla stora/tjocka jackor och tröjor som ska av och på. Sen var det skön att bebisen var lite större vid vintern när alla vinterkläder ska på. Det var jobbigare att få barn i nov, men vi hade försökt i 10 månader efter mitt missfall, så han fick komma när han ville.
Eftersom vi har två pojkar, så tänkte vi för skoj skull försöka att "göra" en flicka den här gången. Finns ju lite metoder som sägs öka chansen att få en dotter och det kan ju vara värt ett försök. Med de första två ville jag verkligen ha en dotter, men nu känns det mindre viktigt, men det känns ändå kul att testa.