• Shosh

Så var planerna igång för en trea 2015 :-)

Hej! Här är en till som försöker skaffa ett tredje barn, verkar vara lite knepigare den här gången.

Hade ÄL den 10/8, kände ett sånt sjukt hugg i livmodern några dagar efter och sen började jag blöda, blödde i typ fyra el fem dagar, brunfärgat:/

Men min kropp verkar inte fatta att nåt gick fel, har metallsmak, molvärk och ömma bröst ändå. Har beräknad mens på söndag.

Uppstått har Jesus, hurra hurra!
  • Shosh
    Titt ut skrev 2014-08-19 09:37:04 följande:

Hugget kan det inte ha varit ägget som fäste då? Med tanke på molvärk, ömma bröst m.m tänkte jag på. Man kan ju få en brun blödning då.

Men jag blödde ju så länge, fem dagar, så inget smådroppande direkt.. Det är det som gör mig så osäker. Har varken känt något hugg eller haft någon blödning med de två andra. Har du haft det?
  • Shosh
    Titt ut skrev 2014-08-21 07:55:41 följande:

Hur går det? När har du BIM?

Jotack, dagarna kryper så långsamt fram mot söndag (BIM 24/8).. Var så dum och testade igår, men det var ju neg så klart. Känner mig mer PMS:ig nu, svängigare i humöret och inte lika mycket molvärk. Brösten är mindre spända också.

Så jag skulle nog inte säga att hoppet är så stort. Känns som att jag står i ett vägskäl, antingen kör jag all in och beställer hem äl-stickor och börjar tempa osv, eller så struntar jag i allt och så får det bli som det blir. Känns som att det sista alternativet onekligen vore bäst för min mentala hälsa:/

Hur har du det?
  • Shosh
    Titt ut skrev 2014-08-24 12:34:19 följande:

Har fortfarande molande värk i livmodern, som strålar ut i äggstockarna samt till ryggen. Det känns precis som svag mensvärk som kommer och går och en varm känsla också, pirrande känsla i magen och idag spänner det mycket som att jag har en ballong i magen. Jag har aldrig vad jag kan minnas känt så här strax efter äl eller mellan mensen så borde ju ta det som något positivt men har svårt hoppas. Vill inte bli besviken sen. Därav tänker jag vänta tills 1 vecka efter bim (30/8) innan jag testar med gravtest. Vill inte bli besviken och vill inte veta ifall det var ett tidigt missfall på gång. Om brösten börjar ömma och bröstvårtorna blir riktigt mörka runt bim då kan jag börja hoppas

Du har ju bim idag, hur går det?

Klokt att vänta, man blir ju knäpp av de här jäkla testerna. Jag tog ett till test i fredags, cb digital och det visade gravid 1-2. Men igår morse började jag blöda igen och blöder fortfarande. Känns precis som mens, fast med levrat blod, har mensvärk också. Känner mig inte gravid alls längre heller. Så nu är det bara att vänta några veckor antar jag och försöka igen efter nästa mens. Men det känns ok, det var inte meningen nu helt enkelt. Jag håller tummarna för dig, du kan väl skriva hur det går:)
Svar på tråden Så var planerna igång för en trea 2015 :-)