Inlägg från: uteungar |Visa alla inlägg
  • uteungar

Så var planerna igång för en trea 2015 :-)

Nu har detta inget med barn att göra men behöver lite hjäl. Hur skulle ni göra ifall en person skulle härma mycket av de ni gör? Jag bloggar, har instagram och FB och lägger jag ut något, gör något eller om jag ex lägger upp något som hänt barnen (utveckling osv) så kan det gå en månad, nån vecka, några dagar och till och med några timmar efter så lägger personen upp liknande, härmar osv. Jag blir inte stött och bryr mig så utan de jag mår dåligt över är att personen försöker tävla mot mig och mina barn. Jag mår dåligt för att jag vill inte vara den personen som någon måste känna att de måste tävla mot. Jag vet inte alls vad jag ska göra. Vill inte lägga ned allt bara för att personen inte ska tävla mot mig då jag har så mycket släkt och vänner som bor långt ifrån som uppskattar att få se/läsa vår vardag.... Vi står varandra inte så nära och vet inte hur personen skulle ta det om jag frågar.... :(

• uteungar

Ursäkta ett rörigt inlägg och hoppas ni förstår vad jag skrivit ;)

• uteungar
    chiqita skrev 2014-02-13 23:30:15 följande:
    Uteungar: jo tänk, det skulle vara underbart men tror inte det förrän jag ser det. Har blivit värre var graviditet och pågått i 5-6 månader, med lilleman dag och natt... Så känns inte troligt men skulle vara underbart
    Vet fortfarande inget om BIM. Tog ut staven 15 januari.. Ingen mens sedan dess..
    Håller tummarna :) Jo för mig har det blivit värre också, det är de enda jag kommer gruva mig inför och det är allt illamående. Var illamående och spydde väldigt mycket med sista. Även första men det var mest bara på morgonen och gick över vid lunch. Med sista var det under hela dagen.
  • uteungar
    SH1980 skrev 2014-02-14 10:10:38 följande:
    Uteungar - Skulle nog inte störa mig särskilt tror jag. Det kanske ligger något annat bakom din irritation? Fråga dig själv om den vännen är en vän du vill behålla eller avsluta. Jag rensade mitt sociala nätverk för 10 år sedan då vissa stal energi. Inget jag ångrar och någon större dramatik blev det ej.
    När till och med andra börjar säga till mig att personen härmar så är det väl ändå rätt illa. Det ligger ingen annan irritation förutom att jag tycker det börja bli jobbigt då det är hela tiden. Lägger jag ut att barnen börjat gå på potta så lägger ex personen ut någon timme efter att personen barn också börjat med de. Har mitt barn lärt sig skriva ett visst ord så en vecka efter har personens barn också lärt sig exakt samma ord. Skriver jag att vi har tänkt byta säng, så byter personen säng direkt. Börjar jag träna, börjar personen träna. Alltså jag skulle kunna sitta och skriva hela dagen om saker som personen härmar osv. Detta har pågått i flera år nu! Jag vet inte riktigt hur jag ska berätta detta, för personen har inte direkt starkt psyke och det sista jag vill är att såra och göra personen illa :(
  • uteungar

Förstår precis och det är exakt som du skriver. För det är inte bara mot mig personen gör såhär. Jag vill alltid hjälpa och det är lite de som är problemet. Jag vet liksom inte hur/vad jag ska göra. Jag försöker alltid uppmuntra och stötta. Och ibland känns det som om jag måste sluta lägga upp på instagram/bloggen för att det kanske hjälper. För personen är verkligen en fin människa och jag tycker alla människor är värd att må bra, ha bra självförtroende och självkänsla. Måste försöka lägga ett "döv öra till".

• uteungar

Ja det var inte alls roligt med illamående och spya. Okej, men håller tummarna att mensen kommer så det går lättare att ha koll. Ibland tror jag att jag är gravid trots kopparspiral. Igår kväll blev jag helt plötsligt sugen på ost. Getost, mögelost osv. Sånna ostar som jag egentligen inte gillar. Sökte på google och det börjar rinna från munnen typ ;) Jag få dilla på andra saker också. Vi sitter och funderar och funderar på när jag ska ta ut spiralen. Men vi får vänta tills vi vet i april hur det blir med jobb för sambon och hur det blir med huset. Sambons mormor somnade in för 1,5 vecka sedan. Så i april borde vi få tillgång till huset.

• uteungar

Grattis till det nya jobbet! :) men förstår att det blir lite kenpigt att bli gravid nu. Jag klättran inte på väggarna än och vi har inte riktigt bestämt än när vi ska börja. Vi måste som sagt se hur allt blir med jobb för sambon och när vi får tillgång till huset. Men hoppas på att börja bebistillverkningen i juni :)

• uteungar

Välkommen till alla nya! Vad roligt och spännande :)

• uteungar

Roligt att läsa om vikt och förlossning. Med första gick jag upp 5kg snabbt innan vi blev gravid (tog sig på 5:e försöket) och gick sedan upp runt 16kg efter pluset. Gick ned allt efter (förutom de 5kg jag gick upp innan plus) utan att göra något och var nöjd med vikt och form. Med första jag jag promenader 4-5ggr/vecka tills två dagar innan. Andra barnet gick jag upp runt 26kg och fick kämpa bort 15kg. Jag kunde inte gå alls och låg mest under andra graviditeten. Var så stor med mitt sf-mått som var över överkurvan :( Mina förlossningar har gått fort. Första tog 3,5h från första värk/känning och andra tog 1h 20min från första värk/känning. Vi var inne på förlossningen i 5min. Huvudet syndes då de tog av mig kläderna. Så jag hoppas att de har rätt att trean kan ta längre tid. Vill inte halvera tiden ännu en gång för då hinner vi inte in. Har 40-45min in till FL

• uteungar

Vi båda är fortfarande fundersam. Mest då jag varit hemma i snart 5år (augusti), blir klar uska i slutet av september och hur blir det med jobb för mig. Ska jag jobba innan så blir det inte att börja med bebis förrän om ett år och då hinner 2:an bli runt 4år och det känner vi både blir sent. Sedan ska han sluta på sitt nuvarande jobb. Jobbar borta 8månader/år och ledig på vintern. Det funkar inte nu när vi ska köpa hans mormors hus. Mycket renovering osv. Har han ett jobb så är vi inte oroliga över de ekonomiska. Självklart är man alltid lite fundersam hur det ska bli med ett tredje barn. Helst vi som haft så lugna barn utan gråt och hela nätters sömn från 6v. Kommer trejan att bli tvärtom? Ja, tankarna cirkulerar men jag och vi känner ändå att det "fattas" något. Om ni förstår vad jag menar :)

• uteungar

Första blev jag igångsatt. 10min efter så kom första värk med besked. Lite av fostervatten hade börjat rinna men inga värkar eller annan känning kom så de ville sätta igång mig dagen efter. Andra startade med värkar och de också med besked. Från inget till typ 100 på första värk/känning. Vattnet gick i bilen på väg in och jag fick hålla emot annars hade han kommit i bilen!

• uteungar

Om det går bra med jobb och hus så börjar vi juni/juli. Sambon har flera jobb att välja mellan men väntar ett tag till. Vi vet ännu inte vad det blir för pris för huset vi ska köpa och om vårt hus blir såld. Så håll tummarna för oss att allt går som planerat så vi kan börja bebistillverkningen i juni/juli :) När vi ska börja bebisverkstad 2014 Januari Februari Mars: eko my, April Maj Juni Juli: Smulan89, uteungar Augusti: Titt ut, September Oktober November December

• uteungar

Oj, blev visst konstigt att lägga in via telefonen. Kanske någon kan lägga in mig på juli? :) sitter så sällan vid datorn!

• uteungar

Novsep: jo det känns riktigt skönt på ett vis men det är alltid lite nervöst att innan allt blir klart :) vi har redan "hittat" vårt drömhus. Vi ska köpa sambons mormors hus. Hon gick bort i början av februari och vi kommer köpa de huset. Dock har inget pris satts och de har inte tömt huset än :) kan bli lite problem om man både ska flytta och börja bebisverkstad ;) har ett garage på 190kvm som är proppat med verktyg, olika maskiner osv. Dit vi flyttar har inget garage. Så vi kommer få de vi gör. Sedan pluggar jag och ska börja jobba också ;) eftersom det blir sista barnet vill jag inte känna någon stress och att vi bara ska ha sex för att bli gravid. Skulle vara himla kul att få bli gravid i de nya huset också. För vi har mer eller mindre väntat i 5-6 år på att få flytta :)

• uteungar

Åhh vad jag vill börja baka bebis :) jag är så himla bebissjuk så det heter duga. Men vill inte vara så gravid till hösten. Har sista praktiken v.45. Hoppas månaderna fram till juni/juli går FOOOORT!!

• uteungar

Novsep: jag mådde dåligt från ca v10-12 - v25 med första. Gick oftast över efter kl.12. Var jättesvag, illamående och spydde i snitt 2-4ggr/dag ibland upp mot 6ggr/dag. Med andra barnet mådde jag dåligt från ca v7-9 till v27-28. Men då mådde jag illa dygnetrunt och spydde upp mot 10ggr/dag. Men normalt runt 5-6ggr/dag. Spydde varje dag i ca 15v och 5v på slutet var det runt varannan dag som jag spydde. Gruvar mig att jag kommer må lika illa eller värre denna gång. Det har ju blivit värre... :(

• uteungar

Åhh stort grattis eko my! :) Jag/vi funderar än. Åhh jag blir galen. Ska vi vänta ett tag tills jag börjat jobba (efter v43) eller ska vi skita i det. Vi är så kluven.

• uteungar

Jag ska ringa och boka tid för att ta ut min kopparspiral. Ska ringa till veckan.

• uteungar

FruLH: vi är i samma velande som ni. Fast här står vi med två hus, jag studerar och nyss flyttat till ett hus som måste renoveras. I veckan kommer mäklaren för att ta kort på huset vi ska sälja så vi håller alla tummar och tår att det går relativt fort att få huset såld. Jag blir (förhoppningsvis ) klar uska vecka 47. Jag vill egentligen hinna jobba minst 6månader innan jag blir gravid. Jag vill egentligen inte vara höggravid under vintern igen. Vi spenderar många timmar ute med skotern och det missade jag helt då sonen kom feb-12. Så vi kanske får vänta till dec innan vi börjar försöka. Skulle vara guld värt om man fick en fast tjänst så fort efter att jag blivit klar med utbildningen. Men vissa stunder vill jag/vi börja nu, är så sjukt bebissugen vissa dagar och vissa dagar känner vi att vi vill vänta tills jag iallafall gjort klart utbildningen. Magkänslan säger att vi ska vänta tills dec-jan men hjärtat säger kör nu... Jag är bara 25år så jag känner mig inte stressad över min ålder. Det jag kan känna är att det kommer nästan bli 4år mellan mitten barnet och minsta. Någon annan som har den ålderskillnaden? Det skiljer 4år på mig och min storebror. När vi var små kanske vi lekade men jag kan inte minnas att vi lekade speciellt mycket med varandra :(

Svar på tråden Så var planerna igång för en trea 2015 :-)