Inlägg från: minneli |Visa alla inlägg
  • minneli

Så var planerna igång för en trea 2015 :-)

Du får gärna starta en egen tråd om det, den här tråden handlar om oss som planerar vårt tredje barn.

• minneli

Vi ska åka utomlands i början av juni och funderar på att föreslå för sambon att ta ur kopparspiralen efter det.

• minneli

Jag och sambon hade iaf vårt längsta samtal om ett tredje barn i söndags. Jag föreslog att jag skulle ta ur spiralen i mitten av juni/slutet av juni. Fick inget bestämt nej men inget direkt ja heller.

• minneli

Chiqita : Ja, så är det säkert :) Vi var på middag i torsdags och då berättade hans storebror att han ska bli pappa, hans första! Kan ju öka suget lite :)

• minneli

Jag fortsätter också att vela men tog iaf ut kopparspiralen i början av januari.

• minneli

Det är jättesvårt det där! Båda måste ju vilja, jag pendlar med att jag vill och inte vill och sambon pendlar mellan att han inte vill och Att han vill men inte förrän om nåt år.

• minneli

Ungefär lite som era. Men vi har inte oskyddat sex än. Sambon kan inte bestämma sig. Tänker man för mkt på hur mkt mer jobb det blir, att man får mindre

tid med barnen var för sig, hämtning och lämning osv då vill man ju inte :P så det är nog bäst att följa det man egentligen känner.. Man borde ju ha börjat fundera på en trea av en anledning, eller hur?

• minneli

Jag jobbar 75% nu och min sambo 100%, det funkar och barnen får mer lagoma dagar. Blir ändå mer inkomst än när man är mammaledig och snålar på dagarna :P

• minneli

Blir det aktuellt ned föräldraledighet igen kommer nog jag ta det mesta som förra gångerna. Jag gillar helt enkelt att vara hemma mer än sambon och så tjänar vi på det också

Svar på tråden Så var planerna igång för en trea 2015 :-)