• MissHelena

Missfall - göra VUL för att se att allt är "ok"?

Hej,
    har gjort vårt första IVF och fick förra söndagen ett svagt plus. (v4+2) Vi var överlyckliga men samma kväll började jag dock blöda lite. Blödningarna har fortsatt hela veckan och i torsdags kväll ökade de och i fredags kom det en ganska rejäl halvgenomskinlig geleklump med vad som såg ut att vara en massa små blodådror i. Det var då hoppet släcktes helt, innan dess hade vi ändå lite hopp kvar då gravtesten bara blev starkare och starkare.

Min undran är dock - ska jag se till att få komma till Gyn och göra ett VUL för att se så att allt ser Ok ut, att allt kommit ut? När jag pratade med BM i fredags verkade hon inte speciellt bekymrad...har ett VUL inbokat om ett par veckor men det lät på henne som att hon ville avboka det. Men det känns lite sådär att ha blött i 8 dagar och än verkar det inte sina.

Gick ni på undersökning efter ert/era MF? 
  • Svar på tråden Missfall - göra VUL för att se att allt är "ok"?
  • MissHelena
    Det vackraste skrev 2013-10-27 20:00:57 följande:
    Beklagar.... Så tidigt brukar kroppen fixa det helt själv men eftersom du blött länge och om det inte verkar avta ska du kröva att få komma på kontrollpå kvinnokliniken. Man ska inte blöda hur länge som helst. Då kan man behöva få hkälp att tömma livmodern helt. Lycka till framöver!
    Tack så jättemycket för ditt svar. Ja det är oerhört tungt just nu. Att få se det där efterlängtade plusset på stickan för första gången och sedan börja blöda...går inte att beskriva =(

Avvaktar några dagar till och ber BM att behålla min tid till VUL:et så länge då. 
  • MissHelena
    umm abdilleh skrev 2013-10-27 21:41:17 följande:
    Jag tycker du ska kräva vul. Jag gjorde det även om kroppen sköter missfallet själv är det bra ändå att veta att allt är bra och läkt innan man planerar ny graviditet
    Idag blev gravtestet lite svagare så nu verkar hormonerna minska. Ska ringa till BM och se vad hon säger, om jag ska gå till gyn för att se att allt kommit ut eller inte. Jag kommer att säga att jag vill göra det för att kunna känna mig säker.
  • MissHelena
    umm abdilleh skrev 2013-10-28 23:17:04 följande:

Men är du säker du fått missfall? Jag blödde floder varje vecka flera dagar i veckan med förra barnet han föddes frisk 12 dagar över tiden
    Hej,
    önskar jag kunde säga att det kunde var så, men gravtestet minskar lite för varje dag nu så det finns nog inget tvivel om missfall tyvärr.
    Låter dock underbart att höra att det kan gå bra trots blödningar =) 
  • MissHelena
    umm abdilleh skrev 2013-10-29 08:08:50 följande:

Fast man kan inte lita på testen. Jag har tex en nära vän som testat positivt även eftet skrapning. Testen kan visa positivt upp till nio veckor eftrr missfall. Gå till gynakuten och gör ultraljud
    Jo jag vet att man kan visa positivt länge. Fick tag på RMC idag och de sa att de ville att jag skulle gå till gyn här hemma och undersöka mig och se så att hela graviditeten kommit ut så att det inte är något som stannat kvar och som kan förstöra starten på nästa behandling. Det känns skönt.

De trodde också att HCG borde ha minskat så pass mycket att testen skulle bli negativa inom en vecka, så efter undersökning och minus på stickan ska jag ringa dem igen och planera för nästa försök. 
Svar på tråden Missfall - göra VUL för att se att allt är "ok"?