• strojes

Ensam mamma till 3 flickor söker nya goda vänner.

Hej! Jag har tre tjejer 8 år (fyller 9 i februari) och två på 6 år. Vi bor i norra delarna av Sollentuna.

• strojes

erimother, jag är dock inte ensamstående men tänkte att mina flickor är i rätt ålder och jag träffar gärna nya vänner.
    Det kan vara så att vi faktiskt har träffats tidigare för några år sedan. Såg i din gästbok att MHN och gänget från en gammal Solna-tråd skrivit hos dig, jag hängde i den tråden ett tag och var med på ett par träffar.

• strojes
    erimother skrev 2013-11-07 10:11:49 följande:

det kan nog stämma, när vi fick våra första tjejer, då?

Inga problem att du är gift...hhihi...brukar ni vara i lek o bus eller vart brukar ni "hänga" på helgerna? 
    Det kan hända allt möjligt på helgerna. Nu under hösten och våren går mina två yngsta på simskola i Vilundabadet i Väsby så då blir det ju att vi är ett tag före och efter för bad när tid finns.
    Om vi inte har inplanerade grejer brukar vi mest bli hemma då äldsta dottern har två kompisar i grannhusen (bor i villa) som hon brukar springa över till.
    Lek o bus har vi mest varit till när det varit barnkalas bland ungarnas kompisar (ett tag hade typ alla kalas där). Det gäller att hänga på låset på helgerna för det kan bli grymt mycket folk där tycker jag. Stor och Liten i Barkarby har vi varit på en gång och det är också ett helt ok lekland.
    Vad brukar ni göra då? 
  • strojes
    erimother skrev 2013-11-07 15:36:39 följande:

Söndagar går vi alltid till kyrkan...ibland på en församling som är på förmiddagen och ibland på eftermiddagen....lördagar försöker jag variera och ha öppet för olika träffar...familjen, vänner, umgås med barnen...ibland blir det vilundabadet, lekland, biblioteket, hos vänner och familj.
    Det låter ju rätt likt det vi roar oss med på helgerna, förutom kyrkan. Vi var till minneslunden vid Sollentuna kyrka i lördags (var dit även förra året på Alla helgons dag), ungarna tycker det är mysigt med alla ljusen. Och i år tände de ett ljus för morbrors hund, och vi vuxna tände ett.
  • strojes
    erimother skrev 2013-11-07 17:12:23 följande:
    hoppas det är fler som hittar till denna tråd, så vi blir ett gäng som kan träffas
    Vi får se till att skriva lite så den inte ramlar bort!

Vad ska ni hitta på i helgen då?
    Här blir det simskoleavslutning imorgon med småtjejerna så de ska visa upp vad de lärt sig där. Resten av helgen inga stora planer. Äldsta tjejen har svinkoppor så vi ligger lite lågt med aktiviteter. Lite plock och fix här hemma inför loppis nästa helg då jag ska stå och sälja lite smått och gott. 
Svar på tråden Ensam mamma till 3 flickor söker nya goda vänner.