Nu är jag äntligen hemma ! (tar hela historien nu om någon annan osäker själ läser tråden)
När jag kom dit ca 07.45 fick jag träffa hon som skulle utföra operationen, fick svara på massa frågor om hälsan osv. Sen fick jag komma till en sköterska som kollade blodtrycket och tog blodprov i fingret. Efter det följde hon mej till uppvaket där jag fick byta om och lägga mej i en säng och vänta. Efter en stund kom en allan sköterska och satt in en nål i armen.
Tillslut kom narkos sköterskan och hämtade mej,tog mej till op salen där jag fick byta säng. Sen satte hon dropp och jag fick ekg elektroder fastsatta, blodtryckey kollat osv. Narkos sköterskan tog väldigt bra hand om mej! Förklarade hela tiden vad som skulle hända,vem som gjore det och hur det skulle kännas. Fick andas syrgas i någraminuter innan hon gav mej narkosmedlet i armen och hann inte ens tänka nåt innan det blev svart.
Vaknade några sekunder när jag kom in på uppvaket igen ca en timme efter att dom hämtat mej( operationen gick fort men var rädd då jag aldrig blivit sövd förr så vi tog allt fram till narkosen väldigt lugnt och försiktigt) Sen somnade jag om och vaknade ett tag senare, hade fortfarande dropp, pulsmätare osv. Eftet ca en timme vaken höll jag på attkissa på mej så de kopplade bort droppet och alla slangar och efter toabesöket satt jag bara i sängen en stund innan jag fick fika, prata med läkaren, klä mej och fara hem :)